{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.318 visninger | Oprettet:

hundeøre {{forumTopicSubject}}

jeg havde tænkt på at ligesåvel som man kan få en hunds øre til at stå op, kan man så også gøre noget for at de ligger ned? det var bare en tanke der strejfede mig, og så ville jeg hører om der var nogen der vidste om man kunne gøre det :-)?` skal så lige sige's at det ikke er noget jeg selv vil gøre på nogen måder, men havde bare siddet og snakket om det med min kæreste, og så ville jeg bare lige hører om det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundeøre
  • #1   27. nov 2011 Ved nogen raver, hvor øret skal knække, limer man feks en 1-krone fast i øretippen, så vægten tynger det ned.

Og der skal også nok være andr fiduser til det.

Vi har en race, der af og til skal have ørerne tapet ned, og det er IKKE noget, der gør ondt. ;o)

• #2   27. nov 2011 Jeg har også set en eller anden terrier, tror jeg, med mønter tapet på ørerne

• #3   27. nov 2011 Det bruges rigtig meget ved JRT, da deres øre er naturlig lavet til at stå op.
    Men af en eller anden grund vil mange have dem til at hænge?
    Så der bliver de limet samme, eller tapet. Vi har nu aldrig brugt det ved vores, deres øre er som de skal være, de stritter =)

• #4   27. nov 2011 Ja, alt efter hvilke øre man ønsker på hunden og hvordan hundens øre sidder fra naturens side, så kan man tape og kliste - nogle bruger at sætte genstande som er tunge fast.
    Med langt de fleste øre er det nok at klistre dem korrekt en uges tid eller to.

• #5   27. nov 2011 tak for alle de gode svar smiley så blev vi lige det klogere!!! smiley

• #6   27. nov 2011 Hos grand danois taper man ørerne ned, gerne ved tandskiftet, for der bliver brusken blødere og kan "formes" ved at lade ørerne være tapet et par dage, derefter lader man hvalpen gå uden tape, og er det nøvendigt, så taper man igen et par dage. Sådan blir man ved, indtil ørerne blir på plads og ikke sidder som "måge-ører"

• #7   27. nov 2011 En JRT's øre skal knække da det minimere snavs når den går på gravjagt. Den har ALDRIG skulle have haft stritøre og netop derfor blandede man den med Beagle tilbage i 1800 tallet inden racen overhoved var anerkendt.
    Inden for racen nulrer vi gerne ørerne ned under tandskifte, men det er mest for at få dem til at se pæne ud i den periode. De skal lægge sig ned derefter og det gør de renracet også, ellers bliver de ikke avlsgodkendte. MEN det ses dog at folk limer dem ned og jeg vil aldrig anerkende denne snyd på racen, for det ses i generationerne efter.

Kommentér på:
hundeøre

Annonce