{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

Søger hund fra dyrlægen som skal aflives. {{forumTopicSubject}}

Jeg går nu og søger efter en hund at "dele livet med". Jeg har haft hund stort set hele livet, men ikke de sidste 2 år, da arbejde m.m. Min sidste hund, er en græker-hund og hun valgte at "flytte ind" ved min mor, da hun nåede en alder hvor hun ikke helt kunne fælge med i mit liv mere og bare gerne vil slappe af. Så hun er pensioneret sammen med min mor og nyder livet. Og hende ser jeg jo næsten dagligt, da vi mødes ved hestene. Min mor har hest samme sted som jeg smiley

Jeg ved hvad jeg søger ved en hund og går ikke på kompromi med mine krav, da jeg ikke ønsker at skulle få en hund, for at gå af med den. Jeg stod netop og snakkede med vores ridefys i fredags under vores handicapridning om dette. Og hun gav mig et suverænt alternativ, jeg slet ikke har overvejet:

Der er mange der går til dyrlægen med deres hund. Sund, rask, livsglad, passet og plejet - ja, alt! Nogle er selvfølgelig ikke, men det kan man rette op på smiley Men de aflevere dem simpelthen til aflivning, fordi de ikke kan komme af med deres hund! Der kommer også mange hunde til aflivning fra diverse internater, bortløbne hunde, m.m.
Derfor har jeg nu "skrevet mig op" ved dyrlægerne i mit område, hvor jeg har sagt, at hvis de finder en "lille" hund på max. 10kg ca, er jeg meget interesseret i at komme op og se om jeg evt. kan tilbyde den et blivende hjem ved mig.

Jeg har mine krav til en hund. Eller krav og krav, kan da lige smide en liste så I kan se dem:

- Alder ligegyldig
- Køn ligegyldig
- Neautraliseret foretrækkes, men intet krav
- Race, stamtavle osv. ligegyldig
- Chip osv. Ved det er et krav (de skal have den fra de er 4 mdr., ik?), men kommer den rigtige uden chip, "ofre" jeg hellere end gerne penge på at få den chippet osv. med det samme.
- Skal kunne med bærn, da de fleste af mine venner har børn og jeg selv gerne ville have nogle om 5 års tid ca.
- Skal kunne med andre dyr og mennesker. Er meget ude og rundt omkring og elsker at have min hund med så meget som muligt, så den skal være social. Har også hest og nyder at have min hund med, samt have den med på skridt-ture i skoven om sommeren. Min kæreste har også to hunde og når jeg er ved ham, skal min hund jo med.
- Renlig
- Skal kunne være alene hjemme. Bor i stueetagen i en ejendom med 6 lejligheder. Tror ikke de andre er tilfredse med hyl fra min lejlighed når hunden skal være alene smiley
- Mac 10kg ca, da jeg bruger offenlig transport og skulle kunne have hunden med i bl.a. busser osv.

Jeg forlanger ikke at hunden rummer alle ting, men bare hunden har sind til at lære dem, så opfylder de mine krav smiley

Jeg synes selv det er en "lang liste", men som dyrlægerne og jeg snakkede om, så er det jo bedre at vide hvad man kan tilbyde for et godt og blivende hjem, så man ikke får en hund, der skal ende som kastebold. Selvom det oftes er "nemmest" at slække lidt på ens krav, for netop at kunne "redde" denne hund man nu har kig på.

Hvad er Jeres mening om mit valg, mine krav, min mening?

Ville gerne høre andres synspunkter og evt. oplevelser, med at få en hund på denne måde jeg har valgt at søge igennem. Samt andre alternativer?

Med venlig hilsen

Calliston


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hund fra dyrlægen som skal aflives.
  • #2   27. nov 2011 Dyrlæger har en liste over folk der ønsker hund. Og mange kommer ind med en hund til aflivning, men stadig med et håb om at dyrlægen har en på listen som vil give den et hjem. spørg evt. din egen dyrlæge om dette.

  • #3   27. nov 2011 Bedste - nu med hvalpe .

    Sidder stadig og kigger på diverse sider med hunde til salg. Jeg har desværre ikke internater i nærheden af mig ellers var jeg taget afsted. Jeg bruger også som skrevet offenlig transport, så jeg kan heller ikke komme vidt omkring efter en hund.


  • #5   27. nov 2011 Det er da set før at dyrlæger "viderformidler" hunde der står til aflivning.

    Mener da også der har været tråde med råb om sådan hjælp herinde før, hvor en dyrlæge har haft en hund stående


  • #6   27. nov 2011 Jeg synes det er en god ide, der kan jo være 100 forkellige grunde til de lader den aflive, nok også mange grunde hvor der er mere for deres skyld end hundens, også er det dejligt der står folk parat, som vil give dem et nyt hjem. Om det er med eller uden beregning er ligegyldigt, for der er lige blevet reddet en sund og rask hund smiley

  • #7   27. nov 2011 Bedste - nu med hvalpe .

    Ville du tilbyde din nye hund 3 timer i tog hvor den skal sidde i en taske og derefter 1 time i bus før i var hjemme og om ikke længere rejsetid? Nok er der transport overalt, men hvad vil man byde hunden?



    Stephanie V

    Hvad prisen er hunden fra en dyrlæge, er jeg enig med dig i, er ligegyldig. Synes bare det er en fin måde, at formidle hunde på også smiley
    Har ikke prøvet at få en hund på denne måde før, så det hele er jo også nyt for mig. Men kan se der var en herinde, der har haft god erfaring med denne måde. smiley


  • #8   27. nov 2011 Og straks er der nogen der bræger op.. Selvfølgelig er det kun hunde der må videre formidles, der er tale om.. Syntes det er en super ide. Held og lykke med projektet.

  • #9   27. nov 2011 Henriette & Michelle J

    Tak for dit indlæg og ja, du har helt ret. Det er kun hunde, hvor ejerne tillader det, der kan formidles til andre hjem igennem dyrlægen.

    Det var der også en længere oppe der fik nævnt smiley


  • #10   27. nov 2011 Bedste - nu med hvalpe .

    Det her er mit valg og jeg kan ikke sidde så mange timer i offenlig transport med en hund, men hatten af for at du kan. Havde jeg haft en bil, havde det heller ikke været mig et problem, men nu prøver jeg denne måde og så må vi se hvad der sker.


  • #11   27. nov 2011 Pøj, pøj Calliston, jeg kan kun nikke bifaldende. Dyrlægerne kan og vil gerne skabe denne kontakt, de er selvfølgelig heller ikke glade for at skulle aflive hunde, der sagtens kan skifte ejer. Og mange hunde kan sagtens skifte ejer - for nogle er det adgangen til en ny start og et meget bedre liv end de tidligere har haft.

    Jeg har hentet to hunde fra dyrlægen på samme måde, dog uden andet krav til hunden end en vis størrelse og at kemien mellem os skulle funke. Mine/vore muligheder for hvad vi kunne tilbyde hunden var ret vide, så vi tog gerne et par problemer med i bagagen.

    Den sidste af dem kan du se på min profil, dejlige Nadia - en helt vidunderlig hund.



  • #12   27. nov 2011 Sikke en vidunderlig idé.

    Jeg håber at den rette heldige hund lander hos dig, og at i bliver rigtigt glade for hinanden. smiley


  • #13   27. nov 2011 Skøn ide, ... ja mange må sige farvel til deres sunde og raske hunde på denne måde. Dejligt at nogle dyrlæger formidler videre på denne måde...

    Håber den rette hund og du må blive glædeligt forenet...



  • #14   27. nov 2011 Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du er, eller denne hund er henne..
    Men har du set dette der driver rundt på Facebook?

    https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=250425955011033&set=a.177215268998769.50418.177002052353424&type=1&theater

    Håber nogen kan hjælpe den smukke hund.


  • #15   27. nov 2011 Super god idè. Jeg håber at der kommer en hund ind, der passer lige til dig smiley

  • #18   27. nov 2011 Synes - som skrevet længere oppe - at det er super, at folk kan tage de lange ture med hunde, men jeg er bare en af dem der ikke kan, medmindre det er i bil, men jeg har kun muligheden for offenlig transport.

    Havde jo selv min græker med hjem dengang, men der stod min bil i lufthavnen da vi ankom med flyet, så det var nemmere end bus, tog og så bus igen for at komme hjem.

    Jeg er skrevet op til at give en hund et blivende hjem, ved de dyrlæger i mit område og blev først skrevet op i fredags. Men nu er der også mange dyrlæger i en radius af bare 50km. fra mig smiley Dog sidder jeg jo stadig og kigger på diverse sider med hunde, samt snakker med diverse hundeinternater, så kun tiden kan vise, hvordan mit nye familiemedlem, finder vej til mig smiley


  • #19   27. nov 2011 Natasha & Bindi !

    Forfærdelig indlæg smiley Håber hun finder et hjem. Der er bare ikke mange oplysninger at hente og har slået nummeret op på ejeren. Nummeret kan ikke slåes op, så man kan ikke en gang finde ud af hvor den er i landet smiley


  • jannie k
    jannie k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   30. jan 2012 Hej - har den perfekte hund til dig.. Hvor er du fra? Kan evt leveres.sælges kun pga flytning. Hun er vant til børn,og vi har selv hest.. Meget smuk og social . Ring el skriv 20846804.

  • #21   31. jan 2012 jannie K

    Bor i midtjylland, mellem Horsens og Silkeborg


Kommentér på:
Søger hund fra dyrlægen som skal aflives.

Annonce