{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

det er så sandt- rottweiler {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og så dogs 101 på animals hjemmeside.

Speakeren siger så: "træningen af en rottweiler er ikke en mulighed, den skal trænes da det er det der får den blide kæmpe frem."

og så selvfølgelig lige et link så i selv kan se vidioen med de smukke hunde

http://animal.discovery.com/videos/dogs-101-rottweiler.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det er så sandt- rottweiler
  • #1   25. nov 2011 Prøv lige at omformulere dit indlæg, det giver ingen mening pt. mht træning.....

• #2   25. nov 2011 Kirsten

mulighed= man bør ikke have valget. Det er et MUST, - ikke en mulighed/valgmulighed, at skulle træne sin hund.

• #3   25. nov 2011
    louise A:Jeg forstår heller ikke lige hvad det er du mener.

• #4   25. nov 2011 Winnie

Dygtiiiiiiiig *s*

• #6   25. nov 2011 Tak til mine oversættere Lise og winnie smiley dejligt der er nogle der forstår mig. Men ja meningen er at træning ikke er en valgmulighed den skal trænes

• #7   25. nov 2011 Så enig, men synes nu bestemt ikke det kun gælder Rottweileren. Det gælder ALLE hunderacer.

• #8   25. nov 2011 @Lise L hi hi sjov kommentar... smiley

• #9   25. nov 2011 Anne-Kathrine

Er enig med dig i, at alle hunde skal trænes.

Der bliver i det hele taget ofte sagt almindeligheder, dvs. ting som jeg vil mene gælder mange/alle racer, men de bliver sagt, som om det er noget helt specielt for netop denne/hin race.

Når det er sagt, så skal man jo i dette tilfælde lige se på bi-sætningen "....da det er det som får den blide kæmpe frem".

Som der også nævnes i det videoindslag om rottweileren, så er det en hund, som kommer ind på den liden eftertragtede 2. plads ( efter pitt bull) på den amerikanske statestik over de hunde, som slår flest mennesker ihjel.

Og med den bisætning, så kan man jo kun give TS ret i, at konsekvenserne ved IKKE at træne en rottweiler kan være meget værre end ved ditto pudel, labrador osv.

• #10   25. nov 2011 Lise L: præcis smiley Nu kan vi tage punto som eksempel. hun er absolut ikke bange for noget, samt en meget selvstændig ung dame i en alder af 5½ måned. hun bliver trænet med 3-5 gange om plus det vi laver når vi er derhjemme og på tur. jeg turde ikke tænke på hvordan hun ville blive hvis ikke jeg brugte den tid og kræfterne på at træne hende.

• #11   25. nov 2011 Ja set det indslag mange gange efterhånden, og blir så glad hver gang..
    Ganske simpelt fordi der igen og igen, blir lagt vægt på at det ikke er en allemands hund smiley

Og så glæder det mig, at det ikke er fyldt med fejl informationer omkring opgav osv smiley
    Men ville sådan ønske der var flere vovser med haler med, for rotter er bare kønnest med haler i min verden smiley

• #12   25. nov 2011 Det er selvfølgelig rigtigt at det kan have større konsekvenser for mennesker, i form af liv og lemmer med visse racer end andre. Det kan vi være enige om.
    Men nu synes jeg ikke en hund skal trænes kun for VORES liv og lemmers skyld, men fordi det giver et bedre hundeliv. Hvis hunden er harmonisk og lever i harmoni med deres ejere og omgivelserne. Det kræver træning/samarbejde. Er ikke noget hundeliv, hvis man som hund skal leve et liv hvor man er konstant misforstået overset og stresset, fordi man ikke kan finde sin "plads" i flokken pga manglende træning.

Men når det er sagt så kan jeg godt forstå det er en rigtig vigitge pointe at slå fast for de seriøse hundeejere, der vil racen det bedste.

• #13   25. nov 2011 Vi har venner jeg aldrig ville lade punto blive passet hos en dag. De har selv hunde men når jeg ser hvordan de har valgt at holde hund ville jeg aldrig betro en hund til dem.

Jeg er ikke specielt sippet med hensyn til min hund og mener at hun har godt af at opleve en masse forskellige ting. Men de ting skal være en positiv oplevelse!

Henriette rottemor: giver dig ret i at rotten er smukkest med hale. Men tror desværre at hale- og ørekupering stadig er fuldt lovligt i staterne.

• #14   25. nov 2011 Ørekuperet rotweiler ?? Har jeg aldrig set - har du evt et link til en ?

• #15   25. nov 2011 Martine nu tænkte jeg kupering generelt.

• #16   25. nov 2011 OK - har som sagt heller aldrig hørt om en ørekuperet rotte, så blev da lige nysgerrig.

• #17   25. nov 2011 Nej tror kun det er doberen og "kamphundene" det bliver gjort på.

• #18   25. nov 2011 Boxer og Grand Danois blev også engang .. men aner ikke om det sker mere.

• #19   26. nov 2011 ikke i danmark smiley

Kommentér på:
det er så sandt- rottweiler

Annonce