{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Hvilken race ? Til mig ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Da jeg leder efter min kommende hunderace (først langt ud i fremtiden). Ville jeg hører om i kunne hjælpe mig, har lidt krav til hunden, og synes jeg er løbet lidt tør for race ideer. Kravene er at hunden :

SKAL være en "behage" hund.
Skal være en "stor" hund.
Må helst ikke fælde for meget, kun moderat.
Må meget gerne have opretstående øre, men ikke et krav som sådan.

Hunden skal med på cykel ture, både i skov og ved vej. Og ellers bare være familie hund og formentlig bruges til agility for sjov, og skal være fornuftig blandt andre hunde.

Håber i kan hjælpe lidt, ved at komme med nogle forslag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race ? Til mig ?
  • #1   24. nov 2011 Jeg er ret vild med de forskellige schæfer typer, men fælder de mere end gennemsnittet?

• #2   24. nov 2011 Schæfere fælder betragtelig:-D To gange om året er der uld nok i alle krogene til at du kan strikke dig en hund mere:-D

• #3   24. nov 2011 LOOOL - ups - nok ikke lige den hund du efterlyser ;))

• #4   24. nov 2011 Jeg kan sige, at hvis fældning er et problem, så skal du heller ikke kigge på Groenendael eller Tervueren. smiley

• #5   24. nov 2011 Team Glarbo - Det kommer vel an på om man har langhåret schæfer er kort håret, min forældres børstes en gang om dagen og fire om sommeren og igen fire når vinterpelsen kommer. Han har en smuk pels men hvis han ikke børstes så ligner han jeg ved ikke hvad.

• #6   24. nov 2011 Alle de schæfere jeg i min tid har kendt fælder af H til!

Måske Picard - den har dog lidt vogter i sig. Det er man som regl enten til eller slet ikke. Korthåret collie er heller ikke et dårligt bud. Og hvis du kan leve med hængeørene er pudel også en super lækker hund!
    Podenco'erne kunne måske også være et bud... Eller peruviansk hårløs og Xoloitzcuintle.

• #8   25. nov 2011 Langhåret collie - den fælder dog men ikke mere end så mange andre, og pelsplejen er heller ikke uoverkommelig, det ser værre ud end det er.

Til gengæld er den meget pleasende, den vil elske agility, det er en super familiehund - men ørerne er ikke helt opretstående, de kipper for oven;-))

Desuden har collien jo generelt sunde hofter, så den kan - når den er gammel nok - sagtens klare både skovture, cykelture osv.

• #9   25. nov 2011 Rottweiler smiley
    Du finder ikke en der vil "behage" dig mere end rotten..Samt den er til alt terræn, når DU har lyst... Vores er afsindig go, han er klar når vi er klar til motion og er vi kun til sofa og lufteture i haven, er han helt med på den,,,
    Rotten er i vores verden, den perfekte hund smiley

• #10   25. nov 2011 et generelt råd. Den bedste hund man kan købe som førstegangsejer er en "dum" hund. misforstå mig ikke, når jeg siger dum hund mener jeg en hund der ikke kræver forfærdeligt meget af sin ejer i forhold til mental simulans. Border Collie, Kelpie, Tervueren er super gode hunde, men de er super intelligente, og vil kræve rigtig meget af deres ejer. Jeg ville kigge på Rottweiler, Labrador (fælder måske lidt mere end moderat), Dobermann eller måske en blandingshund? Der er rigtig mange meninger om det, men uanset hvad vær sikker, gå til træning og vær realistisk i hvad dukan tilbyde hunden:)

• #12   25. nov 2011 Stor hunde der fælder meget lidt (eller slet ikke):

Kongepuddel
    Riesenschnauzer
    Airedale terrier
    Bouvier Des Flandres
    Cao de agua Portugues

Jeg ved ikke lige om brugsegenskaberne passer dig, men pelsmæssigt er de fornuftige. smiley

• #13   25. nov 2011 Mange tusinde tak for alle jeres forslag smiley Jeg vil kigge nærmere på de forskellige racer, det var dejligt med lidt nye forslag smiley Jeg giver mig god tid til at undersøge mest muligt om de forskellige racer, inden jeg beslutter mig for min fremtidige bedste ven smiley

Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #14   25. nov 2011 Nu har jeg aldrig haft schæfer, men det er mit indtryk at Belgierne, også Tervueren og Groenendael kører i et højere gear end Schæferne? Det har jeg også hørt fra folk, der har haft begge dele.

For min første Tervueren og nu Lia, så har det aldrig været nok med bare gå og løbeture. Der skal en del træning og hjernearbejde til.

Kommentér på:
Hvilken race ? Til mig ?

Annonce