{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejligheds-Racer
  • #1   23. nov 2011 Whippet
    Italiensk mynde
    Cavalier King Charles Spaniel
    Coton de Tulear
    Malteser
    Fransk Bulldog

    De er typisk ikke særligt gøende eller meget krævende.


  • #2   23. nov 2011 Tusind tak for dit svar smiley

  • #3   23. nov 2011 Mops


  • #4   23. nov 2011 en mops gør en del - eller det ligger til dem smiley

    papillon
    York shire terrier
    chihuahua
    toypuddel
    lhasa apso
    shih tzu
    dværg pinscher


  • #5   23. nov 2011 Syntes nu en chihuahua og en papillon gør mere end en mops smiley

  • #6   23. nov 2011 Hvis hunden ikke må være gøende så er mopsen nok et dårligt bud, da den jo netop er udviklet til at "alarmere" via gøen..

  • #7   23. nov 2011 Chinese Crested er også et godt bud.

  • #8   23. nov 2011 har ikke haft nogen af de racer, så det ved jeg ikke smiley hehe

    men ved at Uffe gør bare han hører en cykel udenfor smiley


  • #9   23. nov 2011 Jeg forstår ikke helt, hvorfor en krævende hund ikke kan være en lejlighedshund?

  • #10   23. nov 2011 Har en whippet, og hun tilpasser sig hvor vi er.. gør sjældent men for af og til en hjerneblødning og møffer rundt med katten.. ellers er hun rolig.. og fungere fint i både hus og mindre lejlighed..

  • #11   23. nov 2011 Julie:
    En hver hund kan være lejlighedshund, men nu spurgte TS jo netop om en der ikke var krævede smiley

    Hvis man har tiden og lysten, kan en hver hund bor i en lejlighed, men det kræver meget tid hvis en hund som fx en husky skal kunne trives i en lejlighed.. Det kræver at den kommer på lange ture, at den får brændt krudt af at den bliver både mentalt og fysisk stimuleret smiley


  • #12   23. nov 2011 men der er også pomeranian:)

  • #13   23. nov 2011 Helle S: Haha, hvor sødt. Jeg er vild med whippets, min moster har to, og de er SÅ bedårende. Og ja, meget stille, faktisk. Det er de fleste mynder, synes jeg.
    Julie P: Nej? Så skal jeg da lige forklare dig det; Jeg fik en hjerneblødning for noget tid siden og har desværre ikke samme mulighed for at gå langt og løbe mere. Jeg skal ikke have hund nu, men derfor er det jo altid rart lige at forhøre sig smiley

    Tak til alle, for jeres svar smiley


  • #14   23. nov 2011 Tror da ikke min Frida (Olde English Bulldogge) har de store klager over at bo i lejlighed heller smiley Meget rolig og det eneste tidspunkt hun snakker lidt, er når hun vil have opmærksomhed...

  • #15   23. nov 2011 Lene: Har hørt, at en pomeranian netop er meget gøende? Men det er måske ikke rigtigt..
    Forresten er det en rigtig, rigtig sød mops på dit billede smiley


  • #16   23. nov 2011 Christina: Så må du jo forklare det. Og tak for det. Men når du skriver:

    "Hvilke små hunderacer egner sig godt til en lejlighed?
    Altså dvs. som ikke er specielt gøende og ikke særlig "krævende".

    Så sætter du jo ligehedstegn mellem god til lejlighed og ikke "krævende." Og det kan jeg ikke se findes.

    Lene: En husky kræver akurat det samme om du bor i hus eller om du bor i lighed. Fint, at det er et krav, at den ikke skal kræve mange timers motion hver dag, men man ikke sætte lighedstegn mellem en hund, der vil trives i en lejlighed og en som ikke kræver noget


  • #17   23. nov 2011 Pomeranian alarmere

  • #18   23. nov 2011 umm .. altså de pomser jeg kender gør ikke rigtig smiley en mops e en skøn hund, hvis ikke det var fordi du helst ikke ville at den bjæffer lidt, så havde jeg forslået en mops.. de er fantastiske..!!!

  • #19   23. nov 2011 forstår hvad du mener Julie smiley

    Men det er klart at bor man i en lejlighed på 5 sal, kontra bo på landet med store arealer.. Så er der forskel på hvor meget man automatisk vil få hunden ud.. smiley


  • #20   23. nov 2011 Men er enig med dig i at alle hunde kan bo alle steder- bare man opfylder deres krav smiley

  • #21   23. nov 2011 Julie P: Det vil jeg ikke mene, jeg havde grund til, for jeg spørger bare og man skal da respektere, at hvis folk spørger om noget, så vil de gerne have svar på netop dét spørgsmål som de stiller. Og ikke nødvendigvis andet. Det kan godt være, at det er en debat, men nu spurgte jeg jo om noget specifikt.
    Jeg vil jo sige, at der forskel på f. eks en cairn terrier og en mops - kravsmæssigt, for en cairn kræver MEGET mere motion end en mops.

    Men jeg er her IKKE for at diskutere, jeg ville bare gerne have lidt viden smiley


  • #22   23. nov 2011 ikke særligt krævende, hvad mener du med det... motion, leg, aktivering mentalt, pelspleje ????

    Vi havde vores første skotte i en lejlighed, det gik fint... men den vil da gerne gå både korte og med alderen lange ture... den vil leges med og mentalt udfordres med træning af forskelligt. og så skal den børstes helst mindst 2 gange om ugen, gerne mere og trimmes ca hver 3.måned


  • #23   23. nov 2011 Hanne M: Okay, på den måde.
    Altså jeg mener motionsmæssigt. Pelspleje, leg om mental stimulering er intet problem.


  • #24   23. nov 2011 en pomser er en ringklokke på 4 ben. fantastisk hund. men de giver lyd fra sig..

    jeg kan anbefale en japanese chin. dem har jeg selv 4 af og de er så nemme og gør næsten aldrig.

    jeg har også en pomser og det er typisk ham der trækker de andre med når de endelig gør..


    jappen kræver ikke så meget andet end selskab. pelspleje er der heller ikke forfærdelig meget af trods den lange pels. de vil gerne med på tur og elsker at lege. men har ikke voldsomt brug for aktivitet. jeg syntes de tilpasser sig husets gang. bare de får lov at være med..

    der ud over vejer de ikke mere end små 4 kg. men er robuste og der er krop i dem.


  • #25   23. nov 2011 Fransk bulldog hører ikke til i en lejlighed... Det er synd.... Synes jeg bare..... smiley


  • #26   23. nov 2011 Lene: ikke nødvendigvis. Det er ikke alle, som bare lukker hunden ud. Og jeg vil til en hver tid hellere være lejlighedshund end havehund- ligegyldigt størrelsen af haven.

    Christina: jeg stiller bare spørgsmål til din formulering?? Du spørger lidt ala: "Hvilke frygter smager godt? Det vil sige frugter, som ikke skal pilles". Det hænger ikke sammen. Fint, at DU gerne vil have en race, som ikke kræver så meget, men det er jo ikke ensbetydende med, at f.eks. en border collie ikke egner sig til en lejlighed.


  • #27   23. nov 2011 Lene Agnethe: hvorfor dog?

  • #28   23. nov 2011 En Shetland Sheepdog er også et rigtig godt bud på en lille hund som er god til en lejlighed. De er meget tilpasningsdygtige,. Slapper vi af, slapper vi af. Er vi aktive er vi aktive..

    De gør ikke med mindre de får lov til det.


  • #29   23. nov 2011 Lene Agnethe> *Fransk bulldog hører ikke til i en lejlighed... Det er synd.... Synes jeg bare..... :)*

    Hvorfor det?

    Fransk Bulldog kan sgatens bo i lejlighed. De er små, dovne og så gøer de næsten aldrig. Det grynter mere end at gøer. Jeg kan slet ikke se hvorfor de ikke skulle bo i en lejlighed. Nu er der jo også lejligheder på langt over de 100m2, så pladsmæssigt, kan en lejlighed være lige så stor som et hus:-)




  • #32   23. nov 2011 Så er mange af dem så små at man lige kan tage dem under armen når de skal op og ned. Men ellers kan fe fleste af dem da gå på trapper. Begge mine gamle lejligheder lå i gadeplan. Ved ikke hvilken type lejlighed TS har:-/

  • #33   23. nov 2011 Mikael H> Tøjhunden???

  • #34   24. nov 2011 Christina

    Det kommer vist helt an på sheltien.

    De kan godt lære at tie stille, men for manges vedkommende er det netop noget der skal læres. De stakler jeg har boet sammen med kan vist godt stå inde for at det ikke var så ligetil med min hund. MEN, han er altså også i den skarpe ende af skalaen.


  • #35   24. nov 2011 Lahsa og pinscher gør også meget, eller har tendens til det.

  • #36   24. nov 2011 En fransk bulldog kan sagtens fungerer i lejlighed !!!

  • #37   24. nov 2011 En Griffon Petit Brabancon er en sød lille en der tilpasser sig de forhold den befinder sig i, de gør ikke ret meget(min giver et bjæf når folk banker på døren men det synes jrg er ok), de er meget lærenemme og så elsker de at putte med i sofaen og sengen smiley

  • #38   24. nov 2011 Jeg synes måske ikke helt du skal gå så meget op i størrelsen, men mere hvad du kan tilbyde...ofte fylder en lille race mere end de lidt større...det hænder også de kræver flere kortere ture, men ligeså meget motion...bare en tanke - Held og lykke med valget ;o)

  • #39   24. nov 2011 Små racer er til gengæld nemmere at slæbe op og ned af trapperne, kan medtages i taske i bus/tog (gratis) og koster mindre i foder.

  • #40   24. nov 2011 Der er da ingen racer det er synd at have i lejlighed, det handler da udelukkende om ejerens engagement i at aktivere og motionere hunden.
    Det eneste der kan være synd er hvis der er trapper og hunden ikke egner sig til at gå på trapper og er for tung at bære

    For at tage egne racer
    Engelsk bulldog egner sig fint hvis det er en stuelejlighef, de egner sig ikke til at gå på trapper og
    Kan sagtens komme op og veje i nærheden af 30 kg så for ens rygs
    Skyld bærer man dem ikke op og ned flere gange dagligt

    Chihuahua
    Er også rimelig nem, men har tendens til at gø, så medmindre man magter at træne det væk så er den ikke et super valg


  • #41   24. nov 2011 Griffon Bruxellois hun reagerer når der kommer nogen ellers hører jeg hende faktisk ikke... Dejlig race...

  • #42   24. nov 2011 Jeg vil anbefale at du kigger efter selskabshunde som ikke har haft alarmfunktion.
    Dvs. Bichon-typerne, japanese chin, pekingeser, kinesisk hårløs, Yorkshire terrier, griffon og så de mindre mynder.
    Bichonnerne er Frise, Havanese, Bolognese, Löwchen, Coton de tulear og Malteser.
    Mange af de ikke gøende racer kræver dog en del pelspleje!

    Selv har jeg Bolognese og vi har altid boet i lejlighed. Mynte gøede aldrig før hen, end ikke ved besøg eller banken på døren - men efter hun har haft hvalpe, så er hun altså vågnet en del op på det punkt. Og nu giver hun altså lyd når nogen er i opgangen.
    Så selvfølgelig betyder racen en del! Men omstændighederne og træning har også en stor indvirkning på tendensen til gøen.


  • #43   24. nov 2011 Ginne:
    Griffonen gør altså ikke ret meget, min gør kun når der står nogen helt tæt på døren og vinduerne... og det synes jeg er i orden... og kan se at Anika F har samme erfaring.


  • #44   24. nov 2011 Jeg ville anbefale en chihuahua smiley
    De kræver ikke meget og er nemme at bærer op og ned af en trappe, men de kan dog gø en del.
    Min gør ikke særlig meget, har hun aldrig gjort, og jeg har ikke trænet hende til at lade vær smiley
    Men kan være jeg bare har været heldig med hende, men ellers kan man jo godt træne sin hund så den ikke gør særlig meget smiley


  • #45   24. nov 2011 Udseende og størrelse er det sidste du skal kigge på.

    Små hunde skal have mere plads omkring sig for at føle sig trygge end en stor hund. Den lille skal have den tryghedszone omkring sig fordi de ved hvor meget skade de vil tage af at blive trådt på.
    Slut resultatet bliver at en lille hund kræver ligeså meget plads i lejligheden/huset som en stor.

    Der kan være mange gode grunde til at vælge en lille hunderace, men plads er ikke en af dem.

    Men at vælge en hund ud fra at den ikke kræver ret meget er det dårligste udgangspunkt for et godt hundeliv.


  • #46   24. nov 2011 Thøger H.

    Jeg har en chihuahua, og hun hader store rum. Hun skal helst være i små rum hvor hun føler sig tryg. Så hun kræver på ingen måde meget plads.


  • #47   24. nov 2011 Mette> Netop derfor jeg nævner den - det er de racer der ikke har haft alarmfunktion... smiley

  • #48   24. nov 2011 Jeg kan se Christina skriver hun har haft en hjerneblødning. Den kan jo påvirke at krafterne ikke er hvad de ellers har været. Måske derfor hun mener hun bedst kan håndtere en lille hund.


    Griffon er en god, nem og ikke støjende hund. Og så er den så utrolig kærlig. Har altid selv sagt at den da jeg ikke kan håndtere en større hund eller en med en masse krafter så bliver det en Griffon Petit jeg skal have.


  • #49   24. nov 2011 Ginne:
    Sorry, misforstod første gang jeg læste dit indlæg, my bad.


  • #50   24. nov 2011 Plads kan være en faktor for ejeren. Det kan sagtens være at hunden har det helt fint med trang plads, men det er ikke alle mennesker der lige har plads til en stor hundeseng (eller hund) i lejligheden.

    Jeg ville personligt ikke trives med en GD i min lejlighed, selvom hunden sikkert synes at det er hygsomt at bo tæt. Jeg ville nok hellere ikke have råd til at fodre den som studerende.


  • #51   24. nov 2011 En chihuahua er en gøende race det står alle steder og i programmer med hunde bliver den omtalt som en af de mest gøende racer... smiley

  • #53   24. nov 2011 Jeg synes bare det er synd -efter vores franske bare elsker livet sammen med os uden for.... Og så synes jeg det er bedre his man kan give den muligheden for frit løb i en have..... smiley


  • #54   24. nov 2011 hvem siger at bare fordi man bor i lejlighed, at de ikke har mulighed fpr at løbe frit??
    Alle hunde nyder at være udenfor..
    men at sige at det er synd med en frank i en lejlighed, det er seriøst noget pladder!


  • #55   24. nov 2011 Min dene ene franske ville elske livet i en lejlighed. Han goder kun være ude, hvis vejret er til det. Luftning kan begrænses meget i vintermdr. da han bare ikke gider være ude, når vejret er dårligt ( koldt, trods han har frakke på)
    Den anden, trives hvor jeg er. Er jeg ude, er hun der, er jeg inde, er hun der. Så jo, vil klart mene en fransk bulldog også er egnet til lejlighed. Dog skal man tænke på de har faktisk mange krafter, trods deres lille størrelse ( mener hvis de vil trække, hvad jeg oplever mine gerne vil)


  • #56   24. nov 2011 Tusind tak for alle jeres svar.
    Jeg er ked af, hvis jeg ikke formulerede mig ordentligt - my bad.

    Hundemutter: Jeg ELSKER japanese chin vovser, men er de ikke utrolig svære at få fat på?


  • #57   24. nov 2011 Lene Agnethe> Så vidt jeg kan se, så er den eneste Franske der er oprettet på din profil uden stamtavle og i øvrigt heller ikke i live mere???:-/

    Man kan ikke gå ud fra hvordan en race generelt er, når man ikke engang har stamtavle på det ene eksemplar man selv har eller engang har haft:-S


  • #58   24. nov 2011 christina. nej det syntes jeg ikke. der er en af verdens bedste jappe opdrættere her i landet. hende kan du jo altid kontakte hvis det er.


    www.roseheaven.dk

    det er der jeg har alle mine drenge fra.

    men der ud over er det flere opdrættere i både sverige og norge. og tyskland.


    bare sørg for at få en med tavle. de få jeghar mødt uden tavle har ikke været racetyiske og med de få hunde af racen der er har jeg stærk mistanke om at de har været blandet med andre racer.


    det er en FANTASTISK nem hund og så dejlig at have


  • #59   24. nov 2011 Hundemutter: Okay, mange tak. Jeg vil prøve at kigge på hendes hjemmeside smiley

Kommentér på:
Lejligheds-Racer

Annonce