15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Var og er din hun nem?? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er jo i gang med at lede efter en ny hund, og nu har flere venner og bekendte jo spurgt ind til dette, og mange har spurgt om jeg skal have en "nemmere" hund.
Elmo blev jo kun 2 1/2 år, og ja jeg vil mene, at han nok ikke var den nemmeste hund, men findes de nemme hunde. Her tænker jeg generelt en race, da man jo altid kan være heldig med en enkelt nem hund inden for de forskellige racer.
På den anden side synes jeg jo Elmo var en dejlig hund. Han havde tendens til stress og halejagteri, men det fik vi næsten trænet væk. Han var hurtig renlig, altid glad, bed en smule i træværket som unghund
nem at have herhjemme, men stressede en smule, når han var med i byen.
Jeg tror lidt de med "nem hund" mener en hund, der kan med alle, og måske også en hund, som man ikke lige ligger mærke til hele tiden. På det område fyldte Elmo nok meget, da han jo elskede mennesker og ville hilse på alle.
Er din/jeres hund/e nemme... hvad forstår i ved en nem hund, og er det det i ønsker ved en hund, at den er nem????
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Vores hunde lægger man mærke til. Og hvis man glemmer dem, så husker de en på det.
Men det handler nok mere om opdragelse og prioriteringer end det handler om, hvorvidt hunden er nem eller ej.
Om hunden er nem er mere for mig hvor meget man bliver udfordret på sine grænser når man går igennem de år, hvor hunden tilpasses livet og livet tilpasses hunden.
Og det har trukket tænder ud alle tre gange.....
Dog synes jeg at Coffey var nem som lille, men har været og er en stor udfordring som ældre unghund.
De to andre var slemme som små og unge unghunde....
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
En whippet er utrolig nem forstået på den måde at den forholder sig roligt inde, den er let reserveret overfor fremmede ( ikke sky) så den kravler ikke op på skødet af folk, den fylder ikke meget når man har den med, for den går, står, ligger helt roligt.
Den har som alle andre hunde brug for motion, men ikke vildt meget.. den har dog bedst af at kunne komme ud og løbe frit jævnligt, men en 10 min spurt og et par km i line er fint.
den har ikke det store behov for at blive trænet og arbejdet med, men den vil da godt.. nogen gange.
For mig vil en whippet være svær, for jeg vil gerne konkurrence lydighed, og det er ikke lige en whippets farvorit.
jeg synes en collie er utrolig nem.
Den er rolig og fornuftig, men samtidig så vil den meget gerne med ud og arbejde / træne.
her skal man være indstillet på noget pelspleje og den er også stå stor at man ikke kan have den med alle vegne
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Cleo var nem hele hendes liv men det blev så til gengæld ikke langt. Desuden var hun vidst lidt atypisk af en Westie at være. Jeg kunne have hende løs uden nogen sinde at træne indkald med hende, hun blev renlig meget hurtigt, Hun led af angst for mange ting (vidst heller ikke lige typisk for den race) Men hendes angst var så nok også medvirkende til hun aldrig gik for langt væk fra mig.
Tror desvære Cleo blev som hun blev fordig hendes start på livet ikke just var god. Derfor vil jeg ikke sige man kan drage den konklusion at alle Westier må være nemme 8-)
Calle er ikke så nem igen men han er dejlig så det er helt ok.
Tror du i stedet for at lede efter en nem hund skal lede efter en dejlig en så kan alt jo tilgives 8-)
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 385
Hun lærer ting, super hurtigt, manden viste hende 1 gang, hvordan hun åbnede døre, og nu, kan hun åbne døre.. suuuuk..
Akeela har dog nogle problemer, hun er bange for fremmede ( gøer, knurre, og gemmer sig ) og så er hun generalt en kylling
Nogle gange er hun FOR ivrig..
Da hun var hvalp, var hun den nemmeste hund, jeg nogensinde har ejet
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.189
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 220
....men min bullterrier.... åhhlaaalaa.. han har ikke været vildt nem, men han er ved at være nemmere nu, hvor vi træner målrettet på det.... Tak Lillen:-) i bund og grund så har det været svært at få en bullterrier som 5 måneders hvalp... det gør jeg aldrig igen... det er nemmere at få en schæfer eller rottweiler eller andet som lidt brugt, men ikke en buller.....
dec 2008
I min verden behøves den ikke at kunne med alle andre hunde, og den behøver ikkke vinde lydighedskonkurrencer (her er vi nok alle forskellige).
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 332
Hun er rolig, og hun stresser ikke rundt, hund hører som regel efter og er lydig. Hun er venlig og imødekommende.. hun gør aldrig og hilser ikke på andre med agrationer.. hun kan måske til tider virke lidt forsigtig men det er kun lige de første 30sek når hun møder en anden hund.
Hun er nem fordi hun har den størrelse hund har. Jeg har desværre ikke selv arm-muller nok til at tumle med en stor hund (vil ellers gerne), og hende her går så pænt lige ved siden af mig hele tiden...
dec 2008
Jeg er heller ikke til jagthunde og brugshunde, og heller ikke den store hundetræner på det område.
Basis lydighed er nok mere mig, og hvis den næste hund gider, så vil jeg gerne prøve agility
Jeg tænker bare om en Bull Terrier er så meget mere "umulig" end andre racer.. eller om nogle mennesker har den forkerte indstilling til det at have hund.. at de nærmest ikke må fylde noget.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Har aldrig bøvlet med noget som helst med hende....
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
For mig er en nem hund en, de fleste ejere kan få succes med og er i stand til at give et godt liv.
For mig at se er det en mentalt robust, ikke for følsom hund, en der ikke "går i stykker" alt for let, når ejeren misforstår den.
En ukompliceret hund.
Måske ikke en med for meget selvstændigt initiativ.
En hund, der generelt er venlig over for både mennesker og andre hunde.
Mht mine egne hunde, har nogen været nemmere end andre, men nu har jeg haft samme race i mere end 30 år og det meste af tiden flere af gangen, så mine forventninger svarer meget godt til hvordan mine hunde er, hvilket gør, at de på mange måder virker nemme.
Jeg er bestemt ikke sikker på at andre vil være enige, eller specielt oplever racen som nem. Måske er det bare mig, der har tilpasset mig racen.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 332
jun 2006
jeg siger det lige igen.. Whippet.. Og de vil gerne agility, men måske ikke på top vinder niveau
dec 2008
Er bare nysgerrig over, hvad jeres opfattelse og holdninger er til en nem hund
Jeg er helt enig i, at jeg skal vælge en hund, som passer til mig, og være lidt ligeglad med andre.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
jun 2006
dec 2008
dec 2008
dec 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Min familie knuselsker hende - men de er også mere end villige til at give hende tilbage igen, efter at have passet hende i nogle timer.
dec 2008
feb 2009
Jeg nyder, at jeg kan mærke, at der er et ekstra medlem i familien, og at det ikke bare er en hund der ligger ovre i hjørnet, uden at gøre sig bemærket.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Han fatter fint at når v siger der er noget han ikke må så lader han være. Det eneste han har ødelagt, som ikke var hans legetøj, var to sider af en jumbobog.
Han kan dog være være udfarende mod nogle andre hanner, hvis han ser dem. Men vi er blevet bedre til at håndtere det og det er begyndt at blive bedre i takt med han bliver ældre.
dec 2008
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
min grand danois har været lidt mere krævende(stadig ekstrem nem), her tænker jeg det er fordi hun ikk efik lige så megt opmærksomhed som riesensnauzeren:)
jeg tænker lidt at riesensnauzerere er nemmest(eller ihverfald tais) da han ihverfald har taget alting med stor ro:)
tøzen(grand danoisen) har altid været nemmen har støærre tedens til at blive nervøs:)
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 122
men ja min nuværene hund er nok også en mellem hund men hun er en blanding mellem Schæfer, labrador, golden retriver, border collie, dansk svensk gårdhund og Schippeperke (staves) og hun er bestemt ikk lige så nem xD så vi er ved at finde ud af hvordan vi lige ska komunikere bedst
men jeg anbefaler varmt Rottweiler men så syns jeg også man ska studere racen først inden man anskaffer sig sådan en og er sikker på man kan håndtere den og evt komme ud og møde nogle først
og Rottweiler elsker at træne hvilket er et KÆMPE plus
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Da vi fik Shiba første gang fik vi hele tiden at vide at det ikke var en race til førstegangshundejer og det modbeviste jeg for jeg var og er helt forelsket i racen.
For vort vedkommen er der kun en hunderace der er den rette indtil videre og det er en Shipse.
Vor første Shipse gjorde at jeg blev meget engageret i hunde hele vejen rundt som resulterede i at jeg fik en udd som hundeinstruktør og adfærdsbehandler.
Er og bliver en hundenørd ; )
feb 2009
Første gang, var da hun var 10 måneder gammel, og kom til at gø én gang, mens vi besøgte dem, og derudover var alt for frisk, efter en fire timers togtur, til bare at sove.. Suk...
dec 2008
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Til gengæld var hun på nogle områder ret atypisk for en fransk bulldog; hun havde ikke det store behov for kontakt som de normalt har.. Hun ville gerne kæles men KUN når hun gad ;O) Ellers lå hun i den anden ende af sofaen/sengen - så havde ik samme tætte forhold til hende som jeg har til de andre - men jeg elskede hende for den hun var :O)
Hazel er en MEGET nem hund sin race taget i betragtning :O) Hun er stille indenfor, kan med alt og alle, går pænt i snor (har aldrig trænet dette med hende), hilser forholdsvist roligt på andre og har altid kunne være alene og ødelægger aldrig noget :O)) MEN spørger du vores venner og familie vil historien nok være en anden - for hun fylder jo meget :O) Hun kræver opmærksomhed hele tiden - og jeg synes det er skønt :O)
Asti er på mange måder nem, men hun er heller ik så gammel endnu..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Hun var lidt længe om at blive renlig og i dag er det eneste der ikke er let pelsplejen. Men den er overkommelig.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Gizmo var en nem hund fra dag 1 og til jeg sagde farvel til ham i år
Bazil er også en nem hund, var hurtigt renligt er super lærenem og er altid glad
Men generalt vil jeg også sige at cavalieren er en nem hund :-)))
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.003
Vi kan have hende med overalt uden hun stresser . Indtil videre har hun kunnet med alle hunde og katte og mennesker . Hun er god til selv at lege med sig selv..
Så sæt i alt er hun en hund som tilpasser det miljø hun er i..
Hun kan selv rende udenfor uden at løbe væk.
Når der kommer gæster så skal hun hilse på dem og gerne lige snakkes lidt med før hun falder til ro.. Men hun kan også blive jaloux./
Chico er lidt sin egen herre. Det med at høre efter glemmer han tit eller også er han meget langsom til at høre efter. Ham kan vi ikke have med overalt da han ikke kan li andre hanhund men tilgængel kan han med hunhunde og katte og alle mennesker..
Folk som kommer her i huset ved at vores hunde fylder en del og er lige så meget en del af familien ( at de sidder i sofaen og ligger i sengen) og er næsten med overalt..
Hvis vi ikke har chico under opsyn så kan han finde på at rende væk.. Chico er god til at lege med sig selv..
Det bånd som chico og Angel har sammen er meget stærkt..
De ved hvor de har hinanden henne og hvem der bestemmer og de har det bedst når de er sammen..
Så jeg vil sige at Angel er en nemmere hund end chico på opdragelse..
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 860
Da han var hvalp var der bare fuld knald på døgnet rundt og der følte jeg ikke lige at han var nem, men set tilbage så er vi sluppet utroligt billigt. Han blev lynhurtigt renlig, (var det nærmest som 8 ugers da vi hentede ham) han har aldrig ødelagt noget særligt, udover legetøj, et spar strømper og et par huller i haven.
Så set tilbage har han været en utrolig nem hund og er det stadig.
Fiffer har aldrig været nem, en kombination af en spidshund der har sin hel egen mening om tingene og så en ung og uerfaren hundeejer, har godt nok givet nogle besværligheder hen ad vejen. Men vi har da fået et samarbejde bygget op i løbet af årene.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Var og er din hun nem??