{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Hus/lejlighed. Undres. {{forumTopicSubject}}

Læser mange gange at folk sælger deres hund fordi deres hus/lejlighed er for lille til den.
Jeg forstår simpelthen ikke rigtig den sætning.
Skal den forstås som at hunden skal have sin fysiske aktivering indendørs? Altså løbe sig træt.
Eller skal det forstås som at den ikke kan dreje sig fordi der er for smalt? Og i det tilfælde, er der så plads til mennesker overhovedet?
Jeg bor selv i lejlighed. Endda ikke en stor en. Joy trives udmærket, faktisk perfekt. Vi har ikke engang en have!
Hun kommer ud for at aktiveres. Og jeg ville endda sige hun har en fordel i forhold til folk med have, hun ser noget nyt og spændende selv på morgentisse turen. Og fysisk aktivitet sker i indhegnet område med frisbee og hundeskove.
Er jeg den eneste der undres over det? Kan det have noget at gøre med at man ikke rigtig havde forudset at hunden krævede fysisk aktivitet, gerne udenfor huset?
Joy løber aldrig indendørs i hvert fald. Kunne ikke ske, overhovedet. Og hun har heller ikke behov for det, da hun er dejlig træt når vi kommer hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hus/lejlighed. Undres.
  • #1   10. nov 2011 Jeg ville faktisk også sige at lille lejlighed giver hende mindre stress :I

• #2   10. nov 2011 altså havde jeg en lejlighed på 30 kvm og en hund på 70 kg+.. Så ville jeg nok også syntes det var lidt trangt.. smiley

Men jeg forstår så ikke at man anskaffer sig en stor hund, hvis man ved at der er risiko for at man kan komme til at stå i en dårlig boligsituation..

Jeg ville ikke købe en stor hund medmindre, at jeg havde et hus som var mit eget, og evt. familie som hunden kunne være hos hvis jeg endte i problemer..

Men jeg forstår heller ikke helt sætningen

• #3   10. nov 2011 Ja, ville også mene at når man køber hunden ved man hvor stor den bliver? Og ikke pludselig finder ud af at den fylder for meget?

• #4   10. nov 2011 Jeg har boet i en lejlighed på 38 kvm. med 2 goldenhanner. Det gik super:-). Så at lejligheden er "for lille" hopper jeg ikke på!

• #5   10. nov 2011 Alt kan jo lade sig gøre.. Men tror egentlig ikke at viljen til det er der..
    desværre.. smiley

• #6   10. nov 2011 Tja jeg leder så efter et nyt sted at bo fordi jeg vil have mere plads til mig og lille bitte Calle..og endnu en vovse hehe.

Så jeg er nok lidt Rasmus modsat. Sælger/skipper boligen i stedet for hunden 8-)

• #7   10. nov 2011 Jamen jeg synes bare pladsmangel er underligt..
    Altså... Nu har jeg selv en meget aktiv hund, og det er nu ikke fordi 23 kg er en lille hund. Men indendørs fylder hun abselut intet. Hun ligger træt og tilfreds i sin kurv, engang imellem kommer hun over og lægger sig ved fødderne.
    Så tænker jeg bare, at hvis hunden skulle fylde så meget at den ikke kan være der. Så må den godt nok være i et nødstilfælde for mangel på aktivitet.

• #8   10. nov 2011 Det er bare en latterlig undskyld for at slippe af med hunden og retfærdiggøre deres handling.

• #9   10. nov 2011 Solva - det tror jeg ganske enkelt du har ret i smiley

Tror folk tit tager munden for fuld og tager en hund som de syntes er FLOT.. og en hvalp som er sød.. og pludselig så er hvalpen ikke så sød mere, den er flot.. men den er bestemt ikke sød..

• #10   10. nov 2011 Solva L . Kan kun give dig helt ret i det du skriver .Det undre også mig .Samt alle desom får allergi . En stor dårlig undskyldning fordi de ikke gider deres bedste ven mere. Er de flove siden de ikke tør indrømme at hunden er blevet for krævende !!!

• #11   10. nov 2011 Jeg ville nu sige, at hvis vi havde en GD herhjemme, ville vi ikke selv kunne være her. Hvis den ville ligge sig på gulvet ville vi ikke kunne komme rundt om den. Lige nu har vi en Japansk spids, og ham kan man undskyld udtrykket! Sparke rundt smiley

• #12   10. nov 2011 Ja jeg undres også...

• #13   10. nov 2011 Synes da at man i det mindste kan være ærlig. Og ja, helt klart. "Pladsmangel" og "allergi" er jo i overdrevet mange annoncer, bliver lidt harm smiley
    Bare man dog gad at sætte sig ind i tingene.

• #14   10. nov 2011 Jamen selv hvis det er sådan at hunden kan ligge i vejen. Joy ligger også nogle gange sådan at jeg ikke kan komme forbi. Så har jeg lært hende kommandoen "væk" som betyder hun skal flytte sig. Fungerer ganske udmærket og hun synes det er dejligt at få ros for at gøre noget jeg siger.
    Kan godt se at har man en lille 1 værelses er en GD nok ikke lige racen, men det ved man vel inden man køber den?

• #15   10. nov 2011 Jeg synes at det er et spørgsmål om at aktivere din hund. Er den ikke aktiveret vil den begynde at gø, løbe rundt, ødelægge ting, og på andre måder aktivere sig selv, så kan jeg godt se den fylder.

• #16   10. nov 2011 Syndes egentligt de fleste undskyldninger er dumme.
    Jo der er da nok nogle gange hvor nøden er reel, men jeg tror desvære alt for mange ser på en hund som et møbel med puls. Tit er jeg sikker på andre løsninger kunne være fundet havde ejer virkeligt ville hunden.
    Dog vil jeg sige at er ejer så ligeglad med hunden har den nok også bedst af en ny familie.

Jeg bor småt og jeg har allergi. Jamen så tog jeg da bare højde for det da jeg købte først Cleo så Calle. Intet og jeg mener intet kunne få mig til at skille mig af med min hund med mindre jeg var på dødens rand selv.
    Da jeg var aller mest syg overvejede jeg tit at tage min hund og bare gå fra det hele. Ud på landevejen og sydpå. Ikke engang der ville hunden være blevet efterladt.
    Jeg gjorde nu aldrig alvor af den plan. Heldigvis 8-)

• #17   10. nov 2011 Solva:
    Så absolut, kan udemærket følge dig, men man kan jo risikere at stå i en akut bolig situation hvor man bare skal have 4 vægge, og så kan man jo stå og vælge at være hjemløs eller undvære vuffi.

Jeg siger absolut ikke at det er OK, men jeg siger at der virkelig kan være nogen der står i situationer hvor det er nødvendigt.

• #18   10. nov 2011 Maria B - Så er det jo heller ikke pga. pladsmangel men flytning at de sælges smiley

• #19   10. nov 2011 Solva: det er selvfølgelig rigtig nok.

Så kan man også sige hvad nu hvis de får ønskebarnet? Selvom de havde fået afvide at de ikke kunne få børn?

• #20   10. nov 2011 Calle's Moar ! - Ja helt sikkert. Synes bare at det er så ærgerligt at folk ikke tænker sig om inden de anskaffer hunden, eller så efter indse de må leve op til det ansvar de har påtaget sig!

Jeg ser hund lidt lige som et barn. Har man fået den, må man vokse med ansvaret! Man kan ikke "bare" sælge den!

• #21   10. nov 2011 Maria B - Jeg forstår ikke helt hvad der menes med børn?

• #23   10. nov 2011 Maria - man sælger ikke sine dyr fordi man får et barn..

Kan man ikke have en hund, så kan man sku heller ikke have et barn.. et barn kan man ikke bare sælge fordi det passer en, og det samme burde gælde for en hund..

venter selv barn, og kunne da aldrig finde på et skille mig af med hundene fordi jeg får et barn

• #24   10. nov 2011 Solva: jeg ku ikke være mere enig. Har man anskaffet sig et levende væsen, det være sig barn eller dyr må man altså leve op til sit ansvar. Ingen af dem har jo bedt om at blive født/købt af os.

• #25   10. nov 2011 Jeg tænker også. At sælges hunden fordi der ikke er plads til den og barnet? For jeg kan sagtens have folk her inde, også med børn uden at Joy fylder så meget at der ikke er plads. Så skulle det nok være fordi man ikke havde tid til både hund og barn.
    Dog kender jeg RIGTIG mange mennesker der har både hund og barn, og det går fint.

• #26   10. nov 2011 Jeg prøver bare at fortælle at der altså ER nogle situationer, som gør det presserende, at nogle af disse situationer varierer fra person til person er jo så dybt individuelt.
    Man kan sige at jeg prøvede at udvide horisonten i stedet for kun at se det med "vores" øjne smiley

• #27   10. nov 2011 Calle's Moar ! - Nej nemlig! Og jeg synes abselut ikke at ansvaret er mindre bare fordi det er et dyr? Synes man ikke om ansvar er hverken børn eller dyr et smart valg.

• #28   10. nov 2011 Maria B - Den -eneste- grund til jeg ville gå af med Joy, ville være fordi at jeg ville være i en så slem situation at det ville gøre skade på hende. Dog kan jeg ikke se det nogensinde ske da jeg nok har lavet en del "backup" planer. Og som sagt har man ansvar, fungerer det ikke så må man få det til at fungere!
    Det samme med børn, du kan ikke sige, "Jeg har det psykisk dårligt, så af med dig." Så få dog en kur og kom videre!
    Eller "Pengene strækker ikke længere" så få nogle ekstra timer et sted? Hvad ville du gøre hvis dit barn sultede?

Et ansvar er et ansvar i min verden. Har man valgt det må man tage det på sig.

• #29   10. nov 2011 Ja Maria der er tilfælde hvor det er tvingende nødvendigt for alles bedste at hunden skifter hjem men personligt tror jeg ikke dette er de tilfælde man ser flest af. Kan også godt undres over at de blødende hjerter og grædende øjne ofte koster kassen.
    Er det så tvingende nødvendigt og er hunden så elsket burde det rette hjem vel komme før en fyldt pung. Eller hvad?

• #30   10. nov 2011 Rolig nu !! smiley
    Jeg er helt enig med jer, der er alt for mange hvor man ser suspekte grunde, men der er altså også nogle der ikke kan!
    I behøver ikke hive hovedet af mig smiley

• #31   10. nov 2011 Sorry men det mener jeg nu heler ikke jeg gjorde 8-)

Jeg forklare dig bare at. ja jeg ved der kan være tilfælde hvor den er god nok men jeg tror ikke det er mange

• #32   10. nov 2011 Maria - Hehe det er nu slet ikke ment som at bide hovedet af dig! smiley Overhovedet ikke som et angreb! smiley Det må du endelig ikke tro!

• #33   10. nov 2011 Jeg har heller ikke meget plads men har 2 hunde og 4 katte og det giver ingen problemer, hundene kommer på lange ture hver dag og køres trætte uden dørs med både leg og træning smiley Så her hjemme sover de mest, men de kan da også tage nogen lege ture sammen og det går da uden problemer smiley Så nej jeg mener ikke pladsen er en god undskyldning, er pladsen et problem så er det nok ofte fordi den ikke bliver aktiveret nok uden for.

• #34   10. nov 2011 Maria B - jeg er helt enig med dig i, at der kan komme situationer hvor det er nødvendigt at finde et nyt hjem til hund..

hvad hvis man bor i en MEGET lille lejlighed, og hunde virkelig mistrives? og man simpelthen ikke har mulighed for at finde noget større?
    når man anskaffer sig en hund, skal man jo tænke på hundens behov, før sine egne.. hvis man ikke kan opfylde sin hunds behov, og man har gjort alt i sin magt, for at få det til at lykkes, men det bare ikke går, hvad så? skal man virkelig beholde hunden, bare fordi at man har et ansvar? er det at have et ansvar, ikke lige så meget at man så også skal tage ansvar for at den for opfyldt sine behov, og har et indholdsrigt liv?

• #35   10. nov 2011 Prinsesse Zoe - Som køber ville jeg vurdere at det er dit ansvar at sørge for at din hund får de behov opfyldt. Og har du gjort et fejlkøb ville jeg mene det er fordi du ikke har undersøgt racen godt nok inden.
    Og man er vel ikke for smart at man får en så lille lejlighed? Og hvorfor skulle hunden mistrives pga. lejlighedens størrelse?

• #36   10. nov 2011 Jeg mener hvis man får en hund i sådan en lejlighed. Hvis man altså vurderer der ikke er plads.

• #37   10. nov 2011 det er en dårlig undskyldning !
    Der er nogen mennesker der tror at det er nemt at have hund, og derfor anskaffer de sig den der ser "sødest" ud, men når dyret så kræver noget må de jo komme med undskyldninger for hvorfor de ikke kan have den . Hader folk der er så lang snudet at de kun tænker på hvad de har lyst til i stedet for at undersøge hvad det er de anskaffer sig ...

• #38   10. nov 2011 hulens størrelse er uden betydning.. i hulen leger man ikke.. det gør man udenfor..

Hvad der dog kan have betydning er ettagen.. En GD eks. skal ikke gå af trappe op på 5 ettage.
    Det skal ingen hund. Enten kan man bære sin hund, eller også har man elevator.. Det andet slider hunden istykker.

• #41   10. nov 2011 Solva L - en hunde er jo også individer - man kan ALDRIG vide med sikkerhed, at den hund man har fået, vil kunne trives i det liv man kan tilbyde den.. Der kan ske forandringer i ens liv, som man ikke har kunnet tage højde for da man købte hunden... hvis jeg kørte galt i morgen, kom til skade og skulle leve med smerter resten af livet, og ikke længere ville være i stand til at give mine hunde den levestandard de er vant til, så ville jeg til hver en tid tænke på dem, fremfor mig selv!

hvis jeg stiller mig selv spørgsmålet: "er de lykkelige hos mig og opfylder jeg alle deres behov? og jeg helt ærligt ikke kunne svare ja til det, jamen så er det da egoistisk at beholde hunden! hvis jeg ikke kunne tilbyde dem et godt liv længere, ville jeg hellere have at de fik det godt hos en anden familie..

jeg kunne ikke forestille mig, at jeg selv kunne komme i den situation, at jeg ville blive nød til at skille mig af med mine to guldklumper, men jeg har forståelse NOGLE af dem der bliver nød til det.. Jeg har INGEN respekt for dem der sælger deres hunde, bare fordi at hverdagen er blevet lidt bøvlet, men hvis det er hundeejere der helt reelt gør det, fordi at de ved at det er det bedste for deres hund, jamen så er det noget andet..

• #42   10. nov 2011 Prinsesse Zoe . - Jeg er enig med dig, men har hidtil aldrig stødt på en lignende annonce. Nu taler jeg om aktuelle annoncer, og faktisk præcist det at "Jeg har ikke længere plads til min hund."

Wickie S - Jo, den kan nok være lidt anderledes end forudset. Men generelt ville jeg ikke mene at det kan variere så meget at du ikke ville kunne aktivere din hund tilpas nok. Vil da sige at jeg også var overrasket over hvor stor forskel der er på Joy når hun er blevet aktiveret og efter. Det gør bare at jeg er mere påpasselig med at hun får sine behov opfyldt.

Hvis man ikke ved hvordan man skal aktivere sin hund rigtigt er der jo internet/film/bøger og alt muligt andet, direkte guides endda til "Sådan bliver din hund træt."

• #43   10. nov 2011 Prinsesse Zoe . - Forstår ikke lige helt hvad jeg selv skrev ;P Eller kom ikke ud med det jeg ville hehe.
    Men jo, der kan selvf være SKRÆKKELIGE situationer "Jeg kom i koma" og sådan. Men det ville jeg nok sige var et meget sjældent tilfælde og ikke nødvendigvis et brud på dit ansvar. Da det jo ville være fysisk umuligt at tage ansvar.

• #44   10. nov 2011 Solva L - det har du helt ret i.. og jeg er enig med dig i at hunde absolut ikke bare skal være en handelsvare!
    for nyligt var der en cavalier på 8 mdr til salg på dba - sælgerens begrundelse for at ville af med den var at de ikke havde kendskab til hunde, og ikke var "hundemennesker"... de fik hvalpen solgt, og nu, under et halvt år efter, har den lige været til salg igen!! det synes jeg er SÅ trist, og den slags burde ikke ske..

• #45   10. nov 2011 Prinsesse Zoe . - Ja smiley Jeg bliver altid så bitter når jeg ser sådan nogle annoncer. Bare man dog kunne råbe i hovedet på folkene ;p

• #46   10. nov 2011 Men jeg må heller hoppe i seng smiley Tidlig start i morgen!

• #47   11. nov 2011 Det er lige som dem der kun vil sælge til nogen der bor i hus eller på en gård. Forstår det simpelthen ikke..

• #48   11. nov 2011 Vores lejlighed er 50 kvm, så vi har bevidst valgt en lille hund, men hun kan så også sagtens være her, og lider overhovedet ingen overlast smiley vi har heller ikke have, men hun bliver selvfølgelig aktiveret alligevel smiley

Vi havde overvejet en labrador, men efter at mine svigerforældres to store labrador var på besø, opgav vi det lidt - det var liiiiidt voldsomt smiley

• #49   11. nov 2011 Tja, jeg kan ikke se, hvad de skal have plads til indenfor ..
    Herhjemme slapper vi af indenfor, og tonser rundt udenfor :o)
    Så for lidt plads kan ikke bruges herhjemme ..

Så der skal vel egentligt bare være plads til, at hundene kan ligge ned :o)

• #50   11. nov 2011 jeg ville ikke bo i lejlighed med mine vapsere (4 stk.) men men men, kom det dertil hvor der ingen anden mulighed var, ville vi selvfølgelig få det til at lykkes - hundene ville jeg ALDRIG skille mig af med smiley

• #51   11. nov 2011 Jeg bor på 54 kvm med en malamute og der er en baby på vej. Vi har så en lille have på 20 kvm som chunta ligger meget i.
    Det er et spørgsmål om aktivering!

• #52   11. nov 2011 Jeg forstår heller ikke sætningen: Sælges kun til hus med have, da den har brug for meget motion.
    Øh, så hunden skal bare rende rundt alene ude i haven for at have det godt eller hvad?

• #53   11. nov 2011 Jeg bor i en 53 m2 lejlighed med Sally og der er ingen problemer, har også haft passet moderen og broderen så der var 3 i lejligheden, stadig ingen problemer indenfor - pånær sofaén var lidt trang smiley
    Hundene skal slappe af indenfor og være aktive udenfor så pladsen gør ikke det store og for en som min Sally er det nok mindre stressende med så få m2 da hun skal følge med i alt jeg fortager mig.

- men mon ikke det i mange tilfælde drejer sig om at man ikke må holde husdyr i den lejlighed de får tilbudt??.... og at finde lejligheder hvor man må holde husdyr - især de større hunde, er altså meget begrænset.

• #54   11. nov 2011 Julie: Ja, jeg synes ski heller ikke det giver nogen mening. De mennesker jeg kender som har hund og have giver deres hunde en del mindre gåture og aktivering end dem uden.
    Jeg har selv have her i bygningen som kun bliver brugt af mig og jeg brugte den kun da Sally var igang med at blive renlig og man skulle skynde sig ned med hende. Nu er hun "heldig" hvis hun er dernede 1 gang om ugen for vores lufteture består altså af gåture, fri løb ved åén, ture igennem byen, leg på idrætsplænen med de andre hunde i nabolaget osv.
    Jeg flytter i rækkehus her til d. 1 og får derfor en lille have men min mening er da at hun ikke skal lære at gøre sig ren deri, men til gengæld gøre det på de gåture vi plejer at gå.

• #55   11. nov 2011 Okay forstår godt jeres undren. Men hvad ville der ske hvis der stod i en annonce, jeg gider ikke hund mere???
    Eller er træt af den???
    Eller har fundet ud af jeg bare ikke passer til at have hund???

• #56   11. nov 2011 Det sidste ville jeg nok sætte mest pris på for det siger lisom at hun/han ikke vil rende ud og købe en ny.

• #57   11. nov 2011 Anika: sandheden ville da være fint. Hvis man endelig skal skrive en årsag, så er sandheden den bedste vej frem.

Sabina: præcis. Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg ville alle dage hellere være lejlighedshund end havehund...

• #58   11. nov 2011 Ja sandheden er den bedste, men hvor mange negative svar ville der ikke komme til personen....???

Man kan da ikke ud fra sætningen( Eller har fundet ud af jeg bare ikke passer til at have hund) konkludere at personen ikke vil rende ud og købe en ny hund.... Det er mere det at folk kan jo skrive herfra og til månen og man ved da ikke hvad de kan finde på bagefter.... smiley

• #59   11. nov 2011 Der var engang en annonce herinde på en rottweiler. Den var til salg fordi den "ikke passer ind i kvarteret hvor vi bor"...... ?????

• #60   11. nov 2011 sasha kommer fra stort hus med have og er flyttet til vores lille lejlighed på 1 sal, hun får langt mere motion og aktivering nu en før pga 4 daglige gåture som minimum, og eneste forskel er at hun ikke lige kan stå ved døren og be om at komme i have og tisse

kan dog forstå det hvis man har haft gårdhund eller anden den virkelig nyder at være udendørs og slappe af der, men så er det jo stadig ikke pladsmangel, men en flytning der gør man ikke kan have hunden....

er da bedre man er ærlig og siger man ikke har tid og lyst til hunden mere, for så fortjener den da givet vis bedre, men bare ærgeligt det ikke er gennemtænkt før man anskaffer den

• #61   11. nov 2011 winnie N>>>> LOOOOOL den var fanner mig god.... LOOOOOOOOL

• #62   12. nov 2011 Det er nemt at sige nu, hvad man foretrækker i en annonce. Men det er ikke læpnge siden der var en tråd, hvor en mor spurgte efter nærmeste internat, fordi hun havde fundet ud af at hun simpelthen ikke magtede hunden mere (unghund). Hun var faktisk, ærlig talt, RIGTIG træt af den. Og det var ikke så få grimme ord hun fik med på vejen..

• #63   12. nov 2011 Men jeg blev engang afvist fra at købe en Chineste Crested (!!) fordi den skulle kun ud til nogen med have eller gård. (Helst det sidste). Fordi den var SÅ glad for at være udenfor..

• #64   12. nov 2011 Vi har da formået at trives perfekt 4 mennesker, 1 hund og 1 plejehund i en to værelses lejlighed.. Og det er småt ja, men hundene skal jo ikke løbe og lege indenfor anyway, så det fungerede fint.. Nu bor vi i et kæmpehus, og vovsen er stadig lige der hvor den altid har været, nemlig ved min side uanset hvor meget plads der er. Aktivering og leg forgår jo udenfor. Ja eller næsten altid uden for, når man har pladsen er der jo ingen grund til at få våde poter når husets børn sagtens kan lokkes til at træne sit og dæk og spille bold i stuerne smiley
    Men ja jeg fatter hat af "Vi må med blødene hjerte sælge max på 6 mdr da lejligheden er krympet uden rengøringen, og alle vores hundesnore er væk, hulk hulk hulk"

Kommentér på:
Hus/lejlighed. Undres.

Annonce