{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Hvad synes I? (hunden i bil) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal endelig have mig en bil, og det er en mindre bil. Men min mand har jeg snakket meget om hvor den DP'eren skal være henne. Så nu tænker jeg jeg ville høre HG. Jeg har købt et klapsammeligt bur i stof, og så siger min mand at hunden kan da bare stå omme bagi i baggagerummet, men så kan hunden ikke se ud af bagsmækken, fordi det er hunden simpelthen ikke høj nok til:). Bagggearummet er ikke lukket af, men der er en hattehylde, som self kan fjernes, og så er der direkte adgang ned til baggagerummet fra bagsædet (kan kke huske om det hedder en sedan eller en hatchback) Hvad synes I, synes I det er synd for hunden den ikke kan kigge ud og skal sidde i et transportbur ovenikøbet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes I? (hunden i bil)
  • #1   10. nov 2011 Jeg synes jo helst at hunden skal kunne kigge bare lidt ud.... Men det er jo også meget op til hunden. Hvis den ligger og sover, når i kører, så er det jo ikke det store problem.
    Men generelt syns jeg en hund skal kunne kigge ud - så kan den også nemmere komme til frisk luft, hvis det bliver nødvnedigt at åbne vinduet.

• #2   10. nov 2011 Synes mere I skal tænke på at det skal være sikkert for jer selv og hunden - altså at den ikke kan blive slynget igennem bilen og komme til skade eller skade jer, end om hvorvidt den kan kigge ud. Frida sidder i et bur i varerummet på min Seat Altea og enten sidder hun og glor på mig, eller også ligger hun og slumrer, så hun er vist pænt ligeglad om hun kan se ud eller ej. Til gengæld sidder hun godt og sikkert og kan ikke blive slynget igennem bilen ved et sammenstød, og skade sig selv eller mig, hvilket giver en dejlig ro i sindet for mig smiley

• #3   10. nov 2011 altså vores er også små, men vi har bare sat et hundegitter op sådan at de kan være i bagagerummet.. de rejser sig op på bagbenene hvis de vil kigge ud.. smiley

• #4   10. nov 2011 vi har også hundene i bagagerummet smiley de kigger alligevel ikke ud, men vi kan åbne midtersædet bagi, så de kan høre os snakke om kigge ud om på os:)
    Det at de kan høre jer er vigtigere end at de kan kigge ud smiley

• #5   10. nov 2011 Ja.... så længe hunden har det godt, er tryg og har mulighed for frisk luft, hvis der er behov for det....

• #6   10. nov 2011 Altså Oscar, som er den hund, der skal sidde i buret, er direkte farlig at køre med, for han er mildest talt ikke videre begejstret for at køre bil, så han er nødt til at sidde i det bur. Jeg synes heller ikke det virker sikkert nok hvis han skulle stå på bagsædet.

• #7   10. nov 2011 det er ulovligt at have løse hunde i bilen

• #8   10. nov 2011 Jette hvad er formålet med det indlæg?!? Det forstår jeg ikke helt. Jeg har lige skrevet jeg har købt et bur til hunden?

• #9   10. nov 2011 stc og hunde gitter er vejen frem smiley

• #10   10. nov 2011 Mikael - det er noget rigtig skidt at den ligger der.. smiley

Der skal et meget let tryk til, så er bilen trykket der hvor hunden ligger.. smiley

• #11   10. nov 2011 Jette - hunde betegnes som gods.... så nej... det er ikke mere ulovligt at have en løs hund i bilen, end at have en taske med....

• #12   10. nov 2011 desuden... til ts... ville jeg mene, at det er pengene værd, at købe et ordentligt bur til bilen... et stofbur er ikke meget bevendt ved et uheld....:-(

• #13   10. nov 2011 Et ordenligt bur er ikke en mulighed, for det kan simpelthen ikke være der...

• #14   11. nov 2011 Jeg har heller ikke nogen stor bil så jeg har taget basædet ud af min bil og så har jeg sat bur i til Bazil, buret er selvfølgelig i metal og er spændt fast så det ikke flyver rundt.
    Fluffy sidder så mellem buret og forsæderne det en slags bagsæde kan man vel sige, hun er ikke i bur da hun er panisk for det, hendes første oplevelse med bur var i et fly hjem fra grækenland og siden da har jeg ikke kunne få hende i nærheden af et bur der var åbent :-((

• #15   11. nov 2011 Min lab har sele på omme i bagagerummet på vores st.car. det fungere fint - han ligger altid bare og snorker smiley

• #16   11. nov 2011 Vi har en transportkasse til noomi, da min mors bil der er en seat ibiza ikke har plads til et gitterbur og det fungere fint. Vi sætter kassen langs bagsædet men midter selen over. På den måde kan hun se både ud af forruden og sideruderne smiley

Prøver da at skaffe os et gitterbur til fars bil da den er større og der derfor er mulighed for sådan en smiley

• #17   11. nov 2011 Hov vil lige sige at transportkassen har er 'åben gitter agtig' hele vejen rundt så hun sagtens kan se ud. Hun ligger dog bare og sover det meste af tiden alligevel smiley

• #18   11. nov 2011 vi nøjes bare med hundegitter i den bette fiat panda vi har her i husstanden (den anden bil kommer de ikke i det er min smiley ) og der kan vores 2 hunde fint være ingen problem i det..... og ham den bette (Kvik) rejser sig bare på bagbenene hvis han vil kigge rundt

• #19   11. nov 2011 Vi har en sikkerhedssele på Kiwi og så sidder/ligger hun på bagsædet.

• #21   13. nov 2011 Det vigtigste for mig er, at beskytte hund og mennesker i bilen. Vi har et bur, der kan stå lidt imod, men kan naturligvis ikke klare hvad som helst.
    Vi har en van og i den står buret ved en sidedør.

Hunden kan ikke se ud, hvilket jeg er rigtig glad for. Det giver en ustresset og rolig hund, der ikke behøver at forholde sig til andet end at slappe af.

Jeg ville hverken vælge at have en hund helt foran i bilen eller helt bagi.

• #22   14. nov 2011 Det jo forskelligt fra hund til hund og de skal kunne se ud eller ej.... vores 2 hunde lægger sig bare ned når vi er ude at køre og i ny og næ kigger de lige op... de er bestemt ik stresset eller noget som helst....

Kommentér på:
Hvad synes I? (hunden i bil)

Annonce