1.031 visninger
|
Oprettet:
Dyrevelfærd - er det synd? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg søger hjælp til nogen der ved noget om de hunde, så kort snude, at de ikke kan trække vejret – noget med, at ganen kommer i vejen. Og persere der ofte får en bestemt sygdom.
Er der nogen der ved noget om sådan noget?
-Gerne hjemmesider hvis det er
-Kom gerne med flere forslag
Jeg vil meget gerne have jeres meninger om dette her, og hvis i selv har sådan en, så forklar venligst hvorfor, og om du bekymrer dig om dette
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Nogle hunde har det mere end andre. Jeg har kun prøvet det få gange med min. Der havde jeg fået at vide af opdrætter, at det kunne ske og at man skulle holde hunden for næsen i et par sekunder, så gik det over igen med det samme.
Om det er synd? Det kommer vel meget an på, hvor meget hunden har det?
Ovenstående skulle vist efter sigende gælde mange racer med korte hoveder og flade næser.
Det kan give besværet vejrtrækning med åben mund, forpustethed, intolerance over for varme, ophidselse og motion, samt at de snorker, også når de er vågne.
Hvis det begrænser hunden, så man skal tage en masse hensyn til vejr og leg/motion, så synes jeg, det er synd.
okt 2010
okt 2010
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 45
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Min mops grynter aldrig pga vejrtrækningsproblemer - Men kun i snak !
Jeg bryder mig slet ikke om ekstrem avl - Men heller ikke om at skære alle over en kam :))
mar 2010
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Men må også sige der ER opdrættere der laver et super stykke arbejde for at udelukkede de dyr der har problemer netop i den retning .
mar 2010
Dyrevelfærd - er det synd?