{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Hvalp på prøve? ( annoncer) {{forumTopicSubject}}

Tit sidder jeg og kikker på de forskellige markeder, og undrer mig uver nogle som skriver under annoncerne. Det er de mest underlige ting, som der står.
Nogle spørger om de kan få hvalpen på prøve nogle uger.
Andre prøver forhandle priser uden overhovedet at ha set hvalpen/hunden.
Nogle søger ny hend, mens de har en anden til salg pga tidsmangel.
Jeg selv ville da aldrig kunne finde på nogle af disse ting.
1. trin må da være at kikke sig for, ang tiden til hund, går man af med en pga tidsnød, får man jo ikke mere tid til en ny..
2. trin, forhandler man da ikke om en pris, uden at opleve hvad det er man forhandler om. ( nu handler jeg aldrig selv priser, hvis der står en pris, så er det den pris de koster).
3. trin hvis man er i tvivl om man vil have hund, så den ligefrem skal på prøve , ja, så er det ikke nu man skal have hund. Er man i tvivl, så lad være.
Nogle folk virker som om en hund "bare er en ting"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp på prøve? ( annoncer)
  • #1   7. nov 2011 Mja...

1. trin. Hvis du nu ejede en dobermann og ikke havde tiden til at træne og aktivere den nok, så er det jo ansvarligt at finde et andet og bedre hjem til den. Hvis du så søger en fransk bulldog eller en olde english (der ikke kræver nær det samme), så kan den vel være god nok? smiley

Hvis vi taler bytte af hunde med samme aktivitetsniveau, så er det enten totalt uansvarligt eller en enormt dårlig undskyldning for at slippe af med den 1. hund.

trin 3. En hvalp skal ikke på prøve. Men det kan give god mening med en voksen hund. Se hvad den siger til børn, anden hund etc. inden man beslutter om den skal blive boende.

Og ja... Desværre er der nok folk, der bare betragter en hund som en ting smiley

• #2   7. nov 2011 Ja jeg korser mig også over hvad folk kan finde på at skrive når jeg kigger annoncer igennem..

En hvalp ville jeg aldrig sende rundt på prøve, men en voksen, der kan det jo være en nødvendighed især hvis man har hund i forvejen.

• #3   7. nov 2011 Helt klart sskal man måske med voksne hunde da der kan opstå mange ting, som man ikke har forventet. Men måske man skulle aftale med dem, som har voksen hund at man mødes et neutralt sted først, og lige se om der i det hele taget er kemi mellem de som skal føres sammen. Det ville jeg da selv ihvertfald som det 1. gøre, hvis jeg skulle overtage en voksen hund.

Mange som prøver forhandle pris, spørger ikke engang ind til de hvalpe de spørger om. De kommer bare med "kan prisen blive mindre"

• #4   7. nov 2011 heg havde min tæve på prøve da hun var 14 mdr og se om hun havde det jeg kunne lide ved en hund

jeg fatter heller ikke man forhandler om pris jeg spørger sjældent til prisen da det for mig er vigtigere hvilke egenskaber hunden har

enig med sarah hvis det handler om at man har fået en for aktiv hund eller skal have en anden type hund end det man har fået sig

• #5   7. nov 2011 Der hvor jeg sidst så der var en som søgte hund, samtidigt med de ville af med deres egen, var det samme race, de søgte. Sælger havde heldigvis selv set det, og derfor blev der ingen handel der.

• #6   7. nov 2011 Jeg kommer også engang imellem til at lure lidt på annoncer om franske bulldogs.
    Så på et tidspunkt en, der skulle af med sin 4 mdr. gamle hvalp - samme alder som Vega.
    Grunden var tidsmangel da hun havde 4 børn.

Wtf?! Jeg går ikke ud fra at hun havde fået alle fire børn inden for en måned, ergo må hun sgu have haft en ide om hun kunne klare 4 børn og en hund eller ej. Synes sgu det var synd for den lille hvalp, og havde jeg udelukkende tænkt med hjertet havde jeg taget den til mig!

• #7   7. nov 2011 Pernille
    Ja for ikke mange dage siden var der en på 11 uger, hvor de havde opdaget der ikke var tid til hund. Synd og skam for hvalpen, som så skal skifte hjem endnu engang.

• #8   7. nov 2011 Synes det er totalt hul i hovedet at være så uvidende om hvad det kræver at have hvalp, at man efter 3 uger vil af med den igen. Så må man sgu tage noget ansvar, og få det til at fungere, i stedet for bare at give op. Det er jo hvalpen der er taberen, og det er sgu synd.

• #9   7. nov 2011 Ja, men først og fremmest være 110 % sikker før man tager ansvar for et levende dyr. Uanset om det så er fugl, fisk eller hund .

Kommentér på:
Hvalp på prøve? ( annoncer)

Annonce