{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Pludselig ikke glad for at være alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Håber der er nogle som kan komme med nogle goder råd.

Jeg har en schæfer hvalp der fylder 11 mdr om nogle dage. Han har aldrig sagt noget til at være alene hjemme, han har været vant til at gå i hundegård, når vi ikke har været hjemme, men det stoppede vi med, da naboen sagde at han pludselig var begyndt at pive og virke ked af det derude, så tog vi ham selvfølgelig indenfor, hvis han følte sig mere tryg inde.
Men den seneste mdr når vi skal ud af døren, bare vi rør vores jakker, så bliver han helt panisk, sætter sig op ad døren, og piver helt vildt, og virker rigtig utryg ved vi skal gå. Vi har aldrig gjort et nummer ud af vi har gået, bare sagt pænt farvel, plus han altid får en håndfuld guffer smidt ind i stuen, men dette røre han ikke mere (det skal lige siges at han er UTROLIG madglad, og aldrig har valgt ikke at spise) - så min tanke er at han bare slet ikke synes det er sjovt længere, når vi går.

Vi har ikke ændret noget, og jeg har gået hjemme fra da vi fik ham, så det er ca hver anden dag han har været alene hjemme, nogle timer af gangen, nogle gange op til 6-8 timer. (vi startede selvfølgelig med alene-hjemme træning helt fra han var lille)...

Så hvad gør jeg for min lille hund for at han igen bliver tryg ved at være alene? Er det en fase de får, eller skal vi tage alene hjemme træningen igen?

Håber nogen sidder med nogle gode råd.
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ikke glad for at være alene hjemme?
  • #1   7. nov 2011 Det er meget normalt at unghunde pludselig får svært ved at være alene. Så din hund er slet ikke unormal... Umiddelbart er det jo nok ingen trøst alligevel smiley

I bør nok starte forfra med alene hjemme træningen i et tempo, han kan følge med i..

Hvis han altid har været vant til at være i sin hundegård, når han var alene, er det selvfølgelig også en omvæltning for ham at tilbringe dagen indenfor lige pludselig.

• #2   7. nov 2011 Good to know ;o)

Han har altid været vant til at gå i sin hundegård, når vi tager hjemmefra, men han reagere som han gør indenfor, hvis vi lukker ham i hundegård, og skal afsted, bliver helt panisk.

Nu har jeg læst lidt om det, og kan også forstå at det er meget normalt de får det, og at de tit ødelægger ting, Cody har aldrig bidt noget i stykker, heller ikke som hvalp indenfor. Tror simpelthen han ligger ved døren fra vi går, til vi kommer, synes jeg bare er så synd.

Men jeg vil starte op med lene hjemme træning igen smiley

Kommentér på:
Pludselig ikke glad for at være alene hjemme?

Annonce