6.889 visninger
|
Oprettet:
Wolfsblut hundefoder {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her på HG, der har nogen erfaringer med foderet Wolfsblut?
Har hørt en del godt om det, men kan umiddelbart ikke se, hvilket foder der er til hunde med et højt energiniveau, og laver de i det hele taget hvalpefoder?
Hvor bestiller i henne, og kan man med fordel bestille foderet direkte fra Tyskland, og i så fald, hvorhenne?
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 65
Har også fodret mine hunde med BARF en kort periode, men har desværre efterhånden både for mange hunde, for lidt tid, og for lidt fryserplads... Ellers var jeg heller ikke i tvivl om, at det var den helt rette måde, at fodre på.
jan 2011
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det billigste sted jeg har fundet er en tysk hjemmeside, men kan squtte lige huske hvad den hedder......... Øjeblik:-)
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
okt 2010
he he he ja det forstår man godt , nu hvor jeg har fået en hvalp som skal fodres flere gange om dagen gud fader bevares det er besværligt at skulle afmåle maden , men de store spiser 3 gange om ugen så det er ikke så besværligt med voksne hunde
maj 2007
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Jeg bruger 6 forskellige varianter, hvorved jeg kan kombinere så det er muligt at holde tilpas huld på samtlige hunde. Også i perioder, hvor de arbejder meget, som nu midt i jagtsæsonen f.eks.
Jeg køber det i Tyskland hos Futterfreund og får leveret 4-6 dage efter jeg har bestilt.
maj 2007
aug 2008
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
(link fjernet)
jan 2011
Mette: Tak, jeg prøver at tjekke hjemmesiden ud.
Marietta: Når nu jeg skal bestille første gang, og det skal være til hunde der laver meget, hvilket foder skal jeg så bruge?
jan 2011
aug 2008
aug 2008
mar 2008
http://www.healthy-feeding.de/
okt 2010
selvfølgelig kan man det har sevl gjort det .
hardimann
nu når du er så klog så giver jeg intet for tørfoder producenter og deres lort med foder til forskellige racer og hvcialpe osv hunde stammer fra ulve og hvalpe i naturen spiser det sammen som voksne der findes ikke special lavet diæter men det kan da være de er begyndt og sammensætte special type mad til deres hvalpe idag det må jeg da lige lægge mærke til når jeg ser en naturfilm om rovdyrene giver deres unger special mad ellers får de vel ledproblemer
gud fader bevares for tørfoder industrien
okt 2010
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Nogle af mine venner bruger det til deres konkurrencehunde, både schæfer og malle - hvis du vil ha det, vil jeg godt undersøge hvilken variant de benytter ?
okt 2010
jan 2006
Selvom jeg har barfet i 5 år nu så er det trods alt stadigvæk nemmere at fodre med tørfoder synes jeg
okt 2010
mar 2008
Hvis du er så klog på foder, hvad skal jeg så fodre min schæfer hund med som har allergi.???
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Vores Dino kunne til gengæld ikke rigtig tage på af det, vedblev at være lidt for tynd, så han er sat på andet fodermærke og har taget på af det.
Så det er forskelligt fra hund til hund, men jeg kan alligevel varmt anbefale Wolfsblut.
okt 2010
jeg spiller ikke klog ,men det gjorde du med og skrive at man ikke kunne lade hvalpe vokse op på voksen tørfoder det kan man sagtens skrev jeg bare da jeg kender flere som har gjort det inkl mig selv .
okt 2010
jeg kender ikke din hund og ved ikke hvad han ikke tåler ,men jeg ville til hver en tid anbefale råt foder med forbehold at man selvfølgelig sætter sig ind i det så man ikke får lavet noget dumt
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.898
mar 2008
Min hund har lager/mider og støvmider allergi som de fleste andre allergi hunde. Hvorfor skulle jeg så fodre med barf?? Hvorfor er det godt for en allergi hund.? Hvad skal man tage hensyn til når man har en allergi hund, var er vigtigt.??
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg skifter også fordi Zena har været så uhyggelig kræsen, men jeg kan samtidig godt li' at der er forskel pillerne alt efter smagen. Mindre hunde har jo ofte lidt svære ved at holde tænderne fri af tandsten så min egen teori er at det sikkert er godt for tænderne at der er lidt forskel på hårdhed og størrelse på maden
mar 2008
jan 2006
Uden at skulle spille klog så vil jeg sige, at min allergihund lever på 5. år på BARF, og han har kun symptomer på sin allergi omkring ½-1 måned om året, hvor han klør sig mere end de andre hunde.
Ellers er han fin og flot i både hud og pels - og aktiv nok til at være konkurrencehund og træne 4-5 gange om ugen.
Han får aldrig medicin for sin allergi - hvilket er meget vigtigt for mig.
Så for ham har BARF været det rigtige - men ikke dermed sagt at det ville være det for din hund
Jeg køber iøvrigt foder et sted hvor det er til at betale og hvor det er nemt at kombinere det så det bliver "rigtigt" - og pigen, der har stedet er god til at hjælpe med råd og vejledning hvis man som mig, ikke gider at bruge oceaner af tid til at sætte sig ind i ernæring
jan 2006
En undersøgelse, der viser at BARF hunde lever 2-3 år kortere end hunde, der bliver fodret med tørfoder eller hvad ?
Det lyder da ikke særligt rart synes jeg
Har du link til den undersøgelse ?
okt 2010
levealder i nature har intet med maden og gøre men den hårde levevis
hardimann
og jeg sagde det modsatte at jeg har opvokset
en hund på voksenfoder og perfekt ryg,hofter og albuer.
hardimann
jeg mener bestemt at råt kan være godt da du vil komme helt fri af feks lagermider , støvmideallergi kan jo ikke fjernes ved maden da det er noget andet men immunforsvaret kan styrkes så generne bliver mindre og mindre men jeg ville bestemt anbefale dig og læse en bog af Mogens Eliasen om rådfodring og der beskrives alting i detaljer og hvordan og hvorfor og en som har over 30 år bag sig og mere en 4000 plus hunde med godt resultatl ;o)
okt 2010
den undersøgelse er lige omvendt hvad jeg ved af at det er råfodrede hunde som lever længere faktisk er nogle af de længstlevende hunde de er vegetarer
sep 2006
Og jeg måtte nu tage min schæferhvalp af hvalpefoder kun 6 mdr. gammel, da samtlige fik ham til at rive skind og ører i stykker.
jan 2011
sep 2006
okt 2010
en af dem
(link fjernet)
jan 2006
Jeg sender dig en pb herinde når jeg får fat i dem
maj 2007
Hmmmmmm, nu er jeg ikke HELT ung, men den eneste retriever jeg har haft HD på, fik hvalpefoder til han var et år. De resterende jeg har/har haft er kommet på voksenfoder da de var 4 måneder og har A-hofter og 0 på albuer.
Så JEG har min egen lille statistik efter at have haft retrievere i 30 år.
maj 2007
okt 2010
Mette
helt enig
mar 2008
Han udgiver sig for at være dyrlæge, han behandler dyrene UDEN at være dyrlæge.!!!! Han siger at ALLE hunde kan tåle barf, OG at ALLE hunde kan tåle oksekød.!! Han vejleder forkert, og mange af de hunde han har i hænderne er FYLDT med problemer fordi de bliver fodret forkert.!!!!!!!!!!!!!!! OG når hundene forsat klør sig, SÅ fylder han dem med prednisol, og kalder det antibiotika..!!! FOR hundene SKAL ha kød, uanset hvor meget de klør sig og hvor galt det går.!!!!
Jeg VIL ALDRIG lytte til ham, for han aner slet ikke hvad det handler om for en allergi hund.!!! Så alle hans finde ord, og hans undersøgelser kan du godt proppe op et vis sted.!!! Jeg kender SÅÅ mange hunde han har været med til at ødelægge, som næsten er umuligt at rette op.!!! Jeg hoppede desværre selv med på vognen for nogle år siden, med det resultat at min hund bed hele den nederste del af ryggen op og helt ned til numsen, så hun skulle syes.!!! Så NEJ barf er bare ikke den rigtige vej frem for alle hunde.!!! Jeg syns du skulle tage og læse hvad Flemming Kristensen siger omkring allergi, og når man se hvad han skriver omkring de forskellige proteinkilder til en allergi hund, ja så kan jeg da godt forstå at mange allergi hunde har forsatte problemer med allergi, når de bliver fyldt med de proteinkilder de ikke kan tåle.!!! Jo der er lavet undersøgelser på at hunde på tørfoder lever længere, skal nok se om jeg kan få fat i det, men ellers så spørg jeres egen dyrlæge, de må også vide til den undersøgelse.:-)))
Heldigvis fik jeg rettet min hund op igen efter jeg var så dum at lytte til folk som slet ikke har forstand på allergi og fodring.!!! Og jeg ville til hver en tid lytte til uddannet fagfolk i stedet for en klaphat som udgiver sig for at være noget han ikke er, og tror han ved alt om ulve, hunde, allergi.!!! Han er i mine øjne bindegal, og jeg håber virkelig at han bliver stoppet i det han gør, for han ødelægger for mange hunde.!!! Men når man lytter til en mand som udgiver sig for at være dyrlæge når han IKKE er det, ja så undskyld mig, så er man ikke særlig klog.!!!
jan 2006
Puha, træk vejret ;))
Jeg fortæller netop at jeg med min hund har en hund fuldstændig symptomfri med flot pels, hud og god energi - ikke at det var et vidundermiddel som alle hunde burde leve på.
Du må rigtigt gerne finde det link - for hvis det er en foderproducent der står bag giver jeg så til gengæld ikke noget for det.
Jeg kan umiddelbart ikke forstå hvorfor tørfoderet skulle indeholde noget, der holder hundene i live i længere tid end hunde, der ikke får tørfoder ??
mar 2008
Prøv at kigge på de proteinkilder som kan være med til at gøre det værre for en allergihund. Se øverst at det starter med okse, så kommer kylling o.s.v længere ned. Olier er vigtigt men det er ikke alle olier de kan tåle, fiskeolier kan også være med til at give kløeri. Men olie er vigtigt for en allergi-hund til at give støtte til huden.Der altså IKKE bare lige at barf-fodre en allergi-hund, der er rigtig mange ting man skal afprøve og her mener jeg udlukkelses metoden.. Og selvfølgelig at få stillet den helt rigtige diagnose.!! https://sites.google.com/site/vethudklinikdk/files/Foderallergi.pdf?attredirects=0&d=0. Flemming er den førende indenfor allergi/fodring, da han er uddannet i det, og har over 20 års erfaring.!!
okt 2010
Dr Gerald Lippert and Bruno Sapy
In a 5 year study and data collected from 522 dogs the results were……(this study was completed in 2003!)
“Our study shows that for food, the animal fed with home made food (based on similar food as the family) reach an average of 13.1 years, as the animals fed with canned industrial food reach an average of 10.4 years. The animals fed with mixed food (home made plus canned food) reach an average of 11.4 years. The differences between the two extremes amounts to more than 32 months, ie: close to 3 years. This great difference shows that food is a major and determinant factor for the dogs’ life expectancy. Giving it home made food is a guarantee for better protection, well being and longer life expectancy.”
"canned industrial food" = dåsemad
home made food (based on similar food as the family) - Jeg kender ingen der barfer, hvor familien spiser det samme
Jeg er ikke i tvivl om, at barf er det rigtige for en del hunde, men undersøgelsen kan vist ikke bruges som dokumentation
jan 2006
Og fra at have haft en hund, der stort set ikke lavede andet end at klø sig, har jeg nu en, der for andet år i træk er udtaget til IPO3 VM .. og han får iøvrigt ikke noget olie ;))))
mar 2008
(link fjernet)
(link fjernet)
http://www.vethudklinik.dk/#page_0
jan 2006
Nej, her får Iroc også lov til at nyde sin mad HELT uden kærestens og min indblanding
Og som jeg forventede .. ikke en undersøgelse med den helt store værdi ...
jan 2006
Han klør sig en gang om året - så det er ikke "engang imellem" - men når der er mange svampesporer (tror jeg det var vi fandt ud af).
Og han lever heller ikke udelukkende af kød - han får grønt også .. plus resterne fra en pizza ind imellem - og så får han Acana på sporet og vi går mange spor
Så seriøst .. jeg mener at han har et fornuftigt og kløfrit liv - og som sagt, var han ikke i "balance" så tror jeg ikke han kunne præstere som han gør på en bane eller i den daglige træning.
Og ham Flemming .. han skal jo iøvrigt også tjene sin løn, ikk ;))
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
ER nok på mange punkter rygende enig med Myret B; Men vælger selv at fodre min hund med hjemmelavet mad og tørfoder fra egnede producenter, da jeg finder det nemmest og mest forsvarligt. - da jeg ikke kan overskue at barfe endnu. Skulle jeg barfe, ville jeg ALDRIG kontakte et barfcenter for at få dem til at levere kød...
I øvrigt så stoler jeg heller ikke på at fagfolk ved noget om hverken mig eller mine dyr - det ved jeg bedst selv, og det er jeg bedst til selv at undersøge!
At der bliver nævnt herinde, inkl. at hunde har brug for de aminosyrer, der KUN er i kød, er da en gang bavl - såvel som for os mennesker - Man skal da bare sammensætte kosten rigtigt, så hunden får dækket behovet - Det kræver viden, men ikke andet....
mar 2008
jeg ved hvordan ham i barfmanden har været med til at ødelægge flere hunde, og når manden udgiver sig for at være dyrlæge uden at være det, ja så er jeg stået af. Men også fordi han vejleder forkert, og hvis hundene klør sig, ja så får de da bare en skud prednisol, for kød det skal de sgu ha.!! Så nej jeg giver intet for den mand og vil til enhver tid lytte til dyrlæger/diætister/dermatologer.
Hvis tørfoder skulle være så dårligt, hvor bliver dette her foder så kåret som verdens bedste foder flere år i træ;. Orijen?? Der er kommet en markant bedring indenfor tørfoder, hvor man bruger rene råvarer, friske proteinkilder fra gode proteinkilder som f.eks Hjort, hest, and som ikke kun indenholder okse og kylling, for de 2 proteinkilder kan være med til at give kløeproblemer i følge eksperterne, og de ved nok hvad de snakker om..;-)))
jan 2006
Der er meget rigtigt i det du skriver
jan 2006
Ja måske har jeg været heldig ? Og måske tager ham Flemming fejl når han siger at allergihunde SKAL have olie ?
Jeg har iøvrigt hørt fra en del, at deres hunde S... sig ihjel på Orien.
Så sådan er der så meget
jan 2006
Jeg har bare set at det virker på Iroc og derfor får han det.
Fjolset fra BARF klinikken har jeg skam haft mine diskussioner med så ham er jeg helt enig med dig i er en tosse
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
der findes ikke hvalpefoder, da det er et all life stage foder
mar 2008
Så fordi jeg har taget en ekstra uddannelse indenfor make.-up, så handler det kun for mig om at tjene ekstra, og ikke for at give min viden videre på trods af en ekstra uddannelse??
Hvis jeg har problemer med mine øjne, så går jeg jo nok ikke til en fodlæge vel.;-)) Det samme gør sig vel gældende her.:-)))
okt 2010
Diskussioner om foder minder ofte om religionskrig.
Jeg kigger på min hund, er pelsen fin, er den i god kondition, har pæne tænder osv., ja så er det nok fordi den får et foder, den trives med, hvis ikke, må der prøves noget andet.
jan 2006
Jeg kan - når jeg drejer hovedet en lille smule - se et lyslevende (og meget sovende) hundedyr, der er et eksempel på, at ham Flemming tager fejl når han siger at allergihunde SKAL have olie
Jeg mindes iøvrigt ikke, at jeg har skrevet at han er uerfaren ? Men han skal jo tjene sin løn ligesom alle andre
mar 2008
jan 2006
Prøver lige igen
Min hund er allergihund. Han har allergi imod mange ting hvor de to oftest forekommende, husstøv og lagermider, også er de fremtrædende hos ham.
MEN !
Han har IKKE tør hud - så det er ikke korrekt, at hunde med allergi SKAL have olie.
Det er blot der jeg vil hen.
jan 2006
Præcis ! Så enkelt kan det i virkeligheden siges
mar 2008
mar 2008
mar 2008
apr 2007
jan 2006
Det behøver du heller ikke at være - enig altså.
Min hund, der nu på 5. år lever på barf UDEN at få tilsætning af olie og uden at klø sig (den ½-1 måned undtaget, hvor han altså ikke klør sig til blods eller noget), er bevis nok for mig på, at du ikke har ret
Jeg beklager - men sådan er det altså.
jan 2006
Ja, det er faktisk en god pointe - og muligvis forklaringen på, at min allergivovse ikke behøver at få olie tilsat ???
Ved det ikke - ved bare at han ikke får olie tilsat og han ikke klør sig
sep 2006
At der yderligere er behov for kulhydrater, fedtsyrer, vitaminer og mineraler er jo selvklart!!
apr 2007
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
maj 2007
jan 2006
maj 2007
Så lad mig omformulere det:
Mine hunde får det foder de trives bedst på af alle de produkter jeg har afprøvet på dem:-)
jan 2006
Drillede dig bare lidt Forstod udmærket hvad det var du mente - og jeg har det helt på samme måde som dig
maj 2007
Ikke drille på denne tid af dagen..........*GG* NU truer arbejdet:-(
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Helt enig i, at det er individuelt hvad hunden fungerer godt på, derfor er det vigtigt at kigge på hunden og ikke stole blindt på "fagkundskaben" (hverken den ene eller den anden), men opfatte det som en vejledning og bruge sin sunde fornuft.
IMO udelukker det ene ikke det andet:)
jan 2006
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
De laver ikke hvalpefoder, da deres foder er laver til at hunden kan få det helt fra hvalp til den dør.
Vi køber det her
(link fjernet)
okt 2010
linket handler om den belgiske undersøgelse ikke barf centret for dem er jeg ret ligeglad med hvad de siger så læs undersøgelsen samme undersøgelse har været brugt i danmark af Finn Smed
okt 2010
jeg er enig men linket er lagt ind om den belgiske undersøgelse ikke barf centret det var bare fordi linket poppede op også på deres side
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Wolfsblut er et all life stage foder ( til alle aldre foder) du skal være opmærksom på det variere meget , især fedtindhold, i de forskellige varianter.
Jeg har undersøgt hvad de forskellige niveauer skal være i fodret til en hvalpe og ud fra Birgitte Schjødts bog skal det ligge på:
protein :22-30 %
fedt: 10-20%
kalcium: 1,1-1,5 %
fosfor:0,9-1,3
vitamin A 5.000-15.000 i.e./kg
vitamin D 500-1.000 i.e./kg
Jeg har så valgt de to wolfsblut varianter der rammer indenfor disse tal og fodret med dem.
du kan se analyserne af fodret på Wolfsblut hjemmeside.
Moren til hvalpene får også wolfsblut og vores ældste hund på 6 år som har allergi, alle hundene herhjemme fungere rigtig godt på det
okt 2010
"home made food (based on similar food as the family)" end barf
Jeg har i mine teenageår arbejdet som hundepasser i Finns praksis.
okt 2010
ja den kender jeg godt men så vidt jeg ved have han en sundhed hos hundene der sagde spar to fordi man råfodre behøver man jo ikke være fanatisk mine får nogle såkaldte flakes i maden med urter,ris og forskellige grøntsager i også og jeg er ikke til udelukkende ben og kød
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
okt 2010
Jeg ville såmænd også bare gøre opmærksom på, at Smeds metoder ikke helt kan sammenlignes med barf
Myret - Jeg har selv fodret efter Smeds metode, og ser ingen forskel i sundhed i forhold til det foder mine hunde får i dag, men jeg er da helt sikker på, at for en del hunde dengang (30 år siden) var det af mange årsager en gevinst.
Det tørfoder som mange familiehunde fik var Frolich og Chappi suppleret med en leverpostejmad og levninger fra familiens middagsmad (sovs, kartofler)
Samtidig var der ingen normer for, hvad et godt tørfodder skal indeholde, det er først kommet senere, så meget af det tørfodder, der var på markedet var ikke optimalt sammensat.
okt 2010
jeg tror ikke man kan sammenligne hundene og hvad de spiser
okt 2010
Den af mine hunde, der blev ældst levede 16 år og 10 måneder på pedigree
Aktiv jagthund til hun var 13 ½, og ikke en eneste dyrlægeregning ud over vaccinationer, hun havde til det sidste fuldt tandsæt, hvilket er ret usædvanligt for en dværggravhund.
Min konklussion er, at hun har fået det foder, som har været optimalt for hende, men det får mig ikke til at sige, at pedigree er et opyimalt foder for alle
okt 2010
ja sådan kan man godt sige det
jan 2018
Følger: 14 Svar: 1
De laver os hvalpefoder, hvis du er interesseret så kontakt os gerne, vi er billigere end de fleste danske forhandlere og hvis du afhenter på vores adresse og køber min. 2 sække, så kan vi lave en endnu bedre pris
Du kan se mere på denne link: https://www.dogstyling.dk/varer/hundefoder/wolfsblut/
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 383
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.214
Wolfsblut hundefoder