Nu tror jeg endelig jeg fandt racen {{forumTopicSubject}}
Jeg som nogle måske har lagt mærke til har jeg genne de sidste år set på (ja efterhånden) tonsvis af racer. Og hold op det har været svært at finde den rigtige til mig. Men nu tror jeg jeg er ved at være der – ved at komme min næste hunds race meget tæt. Og racen det indtil videre er fladet på er…. Boxeren.
Noget af det jeg bl.a. ønsker af en hund er:
En stor hund (mindst 50 cm men helle ikke ekstremt stor)
Korthåret (skal kunne holde til at gå tur og arbejde selv om det er varmt, og sove i fodenden)
Glad for at træne (lydighed, spor, agility osv.)
Hund-Føreorienteret frem for hund-hundorienteret.
Samarbejdsvillig (behøver ikke være så meget som fx labben men må ikke være decideret uafhængig)
En glad og energisk hund
En hund med højt aktivitetsniveau – altså en hund som der er gang i.
Og ja boxeren passer bare rigtig godt på mange af mine krav. Desuden elsker jeg den lidt vilde og voldsomme fremtoning og den aktivitetsniveau. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er hvos god den er til at klare varmen og om dens (ja lidt korte næste;o)) har nogen betydning for den.
Desuden vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer med denne race, anbefalinger af gode kenneler (selvfølgelig dkk/fci) og ja hvis I tænker andre racer som passer hører jeg det gerne. Krav til hunden: Skal være føreorienteret, kunne gå fri, trives med en del træning, være meget aktiv, korthåret (skal kunne klare at gå tur osv. i varmt vejr), mindst 50 cm høj, fysisk sund hund, skal ikke gå psykisk ned fordi den skal ud at gå i regnvejr og sne osv. også (jeg går tur i alt slags vejr), må meget gerne være glad for vand, skal trives med meget motion, må meget gerne være køre højt, være let at motivere med fx godbidder. Ja det var nogle af kravene :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis jeg engang skal have boxer bliver det fra Platugler her inde fra.
hende ( og hendes mand) har jeg 100% tillid til
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
De er fjollede, kører højt højt, er lette at køre op og skal trænes med sjov og leg =)
De fungerer ikke som "gør hvad jeg siger"-hunde, så finder de på noget sjovere (feks grave huller, gø voldsomt mens man hopper direkte op i luften =D
Boxere er dejlige! Men jeg foreslår man møder nogle stykker inden valget falder på racen ; )
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Boxer har ikke problemer med varmen - men nu ved jeg ikke hvor varmt du tænker på:-)
Har du spørgsmål, så svare jeg gerne og du er også velkommen til et uforpligtende kig... kan sikkert også skaffe kontakt til nogle boxerejer, der gerne viser deres vuffe frem - for giver Nina ret, det er vigtgit at "prøve" dem live, for de er utrolig kontaktsøgende og det giver nogle mennersker stress, mens vi andre synes det er hyggeligt at den følger med på wc
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
det er lige præcist sådan en hund jeg leder efter - en hund som er på, er med i alt man laver, laver ballede som huller i have, hopper og springer osv... Har fået til træning med et par stykker og hvis boxeren generet er så hyper og fjollede så er det jo helt perfekt ;o)
jun 2005
jun 2010
tusind tak skal du have. De lyder virkelig dejlige"frygtede" at de par ekstremt fjollede hoppende og springende boxere jeg mødte til træning bare være specille. Men det lyder som om det generelt er noget som gælder for race - det er jo fantastisk..
Jeg har intet imod at have en hund som på og er med en i alt man laver. Jeg arbejder 6 timer om dagen (5 dage om ugen) og bortset fra disse timer vil jeg være sammen med hunden...
med varmt tænker jeg at jeg ville få spat hvis jeg hele sommeren kun kunne gå små turer med hunden om aftenen. Som sagt jeg vil have en hund som kan komme med mig meget af tiden... et par af mine veninder har mopser og de er jo ved at gå til når det er varmt og der gider jeg ikke. Hver sommer tager vi på vandretur og der ville det jo være dejligt hvis hunden kunne klare at kommed med (den skla selvfølgelig ikke løbe 20km i 30 graders varme) ;o)..
uhh kunne være meget dejligt at møde nogle flrer af dem live. Jeg har allerede sat kryds i kalenderen ved de næste udstillinger i min ende af ladet så jeg kan tage på klappe tur.. Det skal lige tilføjes at det sleeet ikke er endnu jeg skal have hund - det er først når cleo ikke er mere og der går forhåbenlig laaaang tid. men ja det kan jo betale sig at være i god tid når man leder efeter den helt perfekte hund...
Hvordan har de det med vand? altså både at gå en tur i regn men også mad søer og havet osv? er de generelt glade for at tage en stømmetur eller bliver de hellere på land? og hvordan med kulden om vinteren?
jun 2005
De kan lege med ALT =D
feb 2006
Det er vist få boxer der ikke gider vandet, nogle sopper bare og andre svømmer direkte, hvis du kaster en pind... det er ikke noget de ikke gider - de er med på den værste og man keder sig ALDRIG i deres selvskab og så er en portion god humor, en god ting
ang varmen, hvis det bare er her i DK, så får du aldrig problemer, med mindre den globale opvarmning skulle tage overhånd... for ellers så kan de find gå tur osv... selvfølgelig ville jeg ikke cykle eller lege vildt og voldsomt, hvis det er ekstramt varmt, men alm gåture bliver aldrig et problem i dk - heller ikke mindt på dagen. Det er ikke andre forholdsregler end med langsnudet hunde.
jun 2005
de er SÅ sjove =D
Og bemærk hvor "ser-du-mig" de er ; )
feb 2006
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Kender et par stykker og de er herlige. Aktive og glade hunde.
jun 2005
Lige ved de bageste ribben =D
jun 2010
det lyder jo simpelthen som der perfekte hund!!!! jeg bor lige ned til stranden og tager hver flere gange om ugen lange turer langs stranden så her er masser af muligheder for at løbe fri og bade
så glad for det lyder som om boxeren er endog endnu dejligere end ejg havde turet håbe på....:D
jun 2010
..:: <~ Tinna ~> ::.. Tænk før du savler!!
ja præcist. Jeg havde jo en hyper flatcoated før jeg havde cleo og selv hans aktivitetsnivea synes jeg nogle gange var lidt slattent selv om der bestemt var gang i ham...
de par stykker jeg gik til træning med var også bare såååå fantastiske altid glade, vilde, logrede med hele kroppen og ja bare så charmerende :o)
feb 2006
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Hvis du har mulighed for det, så afholder dkk jo international udstilling i herning i morgen, der kunne det da være fedt for dig at komme ned og både se og hilse boxere og så måske få en lille sludder med et par opdrætter
Jeg har selv gjort det samme i dag og dte var simpelthen sådan en god oplevelse
jun 2010
• ((¯`» Rikke «´¯)) •
tak skal du have :o)... Ja jeg har brugt laaaaang tid på at læse om racer osv. nok fordi jeg er lidt besat af hunde ;o) og derfor også har har en del krav til hunden (og selvfølgelig kan tilbyde den endne flere ting;o)) men åhhh det gør også at man bliver kritisk - har været igennem et hav af racer som tiltaler mig men er gået væk fra de aller fleste igen da der altid er et eller anden som ikke helt spiller - men ja man er sørme et langt stykke når man ofre tid på at sætte sig ind i racerne.
Uhh det var da en god ide - tror faktisk jeg vil overveje at lægge vejen forbien udstilling enten i morgen eller en af de næste som kommer :o)
Nu tror jeg endelig jeg fandt racen