{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

*Jensen* .
*Jensen* .
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91

Slut med store hunde i Movias busser :-( {{forumTopicSubject}}

Apropos en anden tråd om forbuds-Danmark, så forbyder Movia nu også store hunde i deres busser... smiley

http://hundenyheder.dk/stoerre-hunde-ikke-velkommen-i-movias-busser/

Det er dælme ikke nemt at være hundeejer længere, men så kan man jo selvfølgelig "bare" købe en stor bil med plads til hunden - nå nej dem skal der nu også større afgifter på, så de ikke er til at betale... Hmmm

Nå, bare et lille halv-surt opstød herfra.. God dag til Jer alle smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slut med store hunde i Movias busser :-(
  • #1   4. nov 2011 ja det flot,, aldrig har det været et problem før og vupti så er os der ik har råd til bil blevet afskåret for at ta ud af byen med hunden..

• #2   4. nov 2011 Hvor åndssvagt.. De gør det da også bare sværere og sværere.. Jeg kan ikke se problemet i at folk tager deres hunde med i bussen, hvis de opfører sig pænt, sidder på gulvet og måske er bag i forhold til at nogle passagerer kan være bange for hunde.

Synd for dem der tager bussen til dyrlæge med deres hunde.. Taxaerne er heller ikke vilde med dyr mere.. Har flere gange oplevet chauffører der nægtede at tage en hund med, selvom det blev oplyst, da man ringede til taxaselskabet, og sagde at der var hund med..

• #3   4. nov 2011 Rettelse: Taxaer har nok aldrig været vilde med at have dyr med, så derfor har bussen altid været et godt alternativ..

• #4   4. nov 2011 Maria

Ja, der er mange taxaer, der ikke vil have hund med...

Så hvis man regner med at skulle bruge bus eller andre offentlige transportmidler, så skal man vælge en hund, der max kommer til at veje 10 kg, så den kan være i en taske...

• #5   4. nov 2011 Ja det bliver generelt svære og svære at køre med offentlig transport med hund 8(
    Bare det at købe billet kan være svært. Billetsalg er jo flyttet ind i kiosker hvor hunden ikke må komme. Sidst jeg skulle til Næstved med min hund fik jeg en skidebalde over at have ham med ind i en taske. Ekspedienten brugte mere tid på at skælde mig ud en det to af sælge mig den skide billet. At efterlade en lille Chinese Crested hairless uden for kiosken på en travl station er altså ikke noget jeg gør. Købe billeten online er heller ikke muligt da jeg ikke ejere en printer.

Det er noget fis men det ender vel med man må vælge om man vil købe hund OG bil eller side hjemme altid.

• #6   4. nov 2011 Forstår det slet ikke.. synes at det er så sjællendt at man ser en stor hund i bussen og folk opfører sig da altid pænt med dem når man endelig ser dem, holder dem i helt kort snor og lægger dem under sædet.

• #7   4. nov 2011 Mon ikke man kan købe en kæmpestor taske og så lave hul til hundebenene, så kan den vel selv gå ind i bussen. Der står jo de medtager "små" hunde i tasker, småt er vel et vidt begreb......

Dumt, dumt, dumt - jeg kunne forstå hvis de sagde, at de ikke ville have store hunde med på myldretrafiktidspunkterne.

• #8   4. nov 2011 Kirsten

Mener at tasken max må have visse mål... Men god ide ellers hehe.

Jeg har set en dame diskutere bravt med en togkontrollør. Hun havde en finsk spids med i en sportstaske og der var der uoverensstemmelse med målene på tasken.

• #9   4. nov 2011 Jep tasken skal have visse mål smiley

• #10   4. nov 2011 Skal vist os en stor stor kuffert til, til mit 33kg tunge pelsdyr hehe men det dybt godnat

• #11   4. nov 2011 Citat fra en hundegruppe jeg er medlem af på facebook fra et opslag om det nye forbud:

"Vil bare lige nævne at jeg har fået svar på min mail til movia, og de skriver at de registrere hvor mange henvendelser de får pga de nye regler.. smiley Så noget kunne tyde på at det faktisk kan nytte noget at vi skriver ind til dem! Så frem med mail, kuglepen, mobil osv !! :D"

• #12   4. nov 2011 Hvor går grænsen så ved "større hund"

Er en cocker spaniel "større " ?
    Er en kleiner münsterlander ?
    Skal man op i Hovawart før det er en "større" hund ?

Er "større" en stor hund ?
    Eller bare større end en taskehund ?

Synes der mangler en klar udmelding om højde eller kg, så man har noget at forholde sig til

• #13   4. nov 2011 Tina

Grænsen går vel når du ikke kan transportere hunden i en taske i de tilladte mål, kan nu godt se den klare udmelding smiley Kan dog ikke lige huske målene, men det er til at finde.

• #14   4. nov 2011 Jeg tänker også på hvor gränsen går ved en större hund... Og flot nok med sådan en regel.. Jeg bor 14 km fra den närmeste dyrläge.. Det kan da blive en spändende gåtur med en syg hund en dag... Nu kan man åbenbart kun have hund hvis man har råd til bil også

• #16   4. nov 2011 Øv....

• #17   4. nov 2011 Jeg har sendt mail til Movia og brokket mig også - i et pænt tonefald smiley

• #18   4. nov 2011 Maj-britt dkk det kommer ikke bag på mig at du gerne vil sige det mening smiley men det er altså heller ikke iorden at hvis man vil have hund, så skal man også have bil..

Tina - der er en anden tråd om samme emne, og der havde en spurgt hvad større hund var, og det er alt over en westi størrelse..

og størrelse på tasken må ikke overskride (ihvertfald hos dsb) 100x60x30

• #20   4. nov 2011 Overhovedet ikke kritik majbritt smiley bare at jeg har fundet ud af, at du er en kvinde som er ret principfast og målrettet..

• #22   4. nov 2011 Det er godt smiley

Ja det er rigtig nok, men altså argh nogle gange velsigner jeg bussen når det regner og sner.. eller så længe det er godt vejr er så godt som det er lige nu.. så er det bare lækkert med noget luft inden vi skal sjaske i sne til hofterne smiley

men jeg forstår altså ikke hvorfor det er så stort et problem med hund i bussen, de sidder jo regel bare i bunden af bussen og glæder sig til at komme af igen, hvorimod jeg tit oplevede hysteriske unger og højt hylende og larmende handelsskole elever.. så vil jeg heller kører i bus med 40 hunde en 40 unger smiley men det os mig..

• #24   8. nov 2011 Jeg føler mig efterhånden som en outcast i bymiljøet, fordi jeg har valgt en "ikke-taske-hund" smiley

Godt vi lige har købt en anden bil, så "mor" her kan køre i stedet for at tage bussen med hunden!

• #25   8. nov 2011 Det er vel så kun muligt at vælge en hund på <8 kg, hvis den skal kunne være i sådan en taske?

Min cavalier vejede da på et tidspunkt ca. 10 kg i sine velmagtsdage og han kunne da nok ikke komme i sådan en taske uden at kappe en hæl og klippe en tå.

Kommentér på:
Slut med store hunde i Movias busser :-(

Annonce