{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør hun det?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Søger lige lidt hjælp, og har også tænkt mig at få fat en en hundepsykolog

Vi har en tæve på snart 3 år, og så har vi en hvalp på snart 5 måneder. De er super gode venner og leger meget sammen smiley

Men vores tæve på 3år kan godt finde på at flyve på vores hvalp og bide hende! Og vores hvalp hun skriger helt vildt (hun er i forevejen meget pivet) og det er så vi skal hen og hive vores tæve væk fra hende smiley 10min efter er der intet og de er venner igen??

Nogen gange er det helt uprovokeret hvor vores hvalp bare ligger i en kurv. f.eks i går, går jeg ind til vores søn og gir ham sutten, da jeg kommer ind i stuen igen ligger vores hvalp på en pude og vores tæve står ved døren, hun vender sig så om og løber over og flyver lige i hende! Jeg går så over og hiver hende væk og skælder hende ud og siger hun skal gå i hendes kurv og blive der..

Men hvorfor gør hun det?? Vi kan slet ikke forstå hvad der udløser det smiley

Det skal lige siges at hvis hun bliver sur på hvalpen og hun ikke siger noget stopper hun og går, men hun er meget, meget pivet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør hun det??
  • #1   2. nov 2011 Tænker desværre også at jalousi kan være grunden smiley

Vi fik afvide af dyrelægen at hvis en hund i flokken viser tegn på svaghed så vil det få de andre til at angribe??

Der var en dag vi var ude og gå og der var en lille gruppe hunde i parken og vores hvalp løb hen til min kæreste og stod og pev fordi hun ville op. Han tog hende så op men satte hende ned igen da det jo ikke er godt at isolere hende, men da han satte hende begyndte hun at skrige helt vildt og krøb sig sammen, det fik de andre hunde til at jagte hende. De var ellers slet ikke intra. i hende før hun skreg.

• #2   2. nov 2011 Tror lidt problemet er at hun ikke underkaster sig men bare skriger??

• #3   2. nov 2011 Tusind tak for hjælpen smiley Tror jeg er blevet lidt klogere smiley Og vil få fat i en hurtigst mulig smiley

• #4   2. nov 2011 Det passer altså ikke det der med at ulve angriber en "svag" ulv i deres flok. Faktisk sørge de for at den også får mad osv. ind til den er rask eller død. Der imod er den svage ulv et nemt offer hvis flokken støder på en anden ulveflok.
    Men nu er det altså de færreste der har en ulv hjemme i stuen, så det er altså begrænset hvor meget at ulvens adfærd man kan overføre til vores tamhunde, det er jo en helt anden art. Selv om der er visse ligheder.

Desuden så får jeg altså ticks når dyrlæger kloger sig om adfærd. Langt de fleste ved ikke særlig meget om emnet.

Undskyld hvis det var for meget off-topic.

• #5   2. nov 2011 Allasgatissat: Ja der er stor forskel både på racerne og på de enkelte individer. Det er jo også derfor at en god adfærdsbehandler som regel ikke rådgiver om en konkret sag i telefonen.

• #7   2. nov 2011 Jeg har en ide om at det er min kæreste som hun mener kun er hendes smiley Det er nemlig oftest når han er hjemme og hvis han kommer ind i rummet eller hvis han sidder i sofaen sammen med dem

Kommentér på:
Hvorfor gør hun det??

Annonce