Hvorfor gør hun det?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Søger lige lidt hjælp, og har også tænkt mig at få fat en en hundepsykolog
Vi har en tæve på snart 3 år, og så har vi en hvalp på snart 5 måneder. De er super gode venner og leger meget sammen
Men vores tæve på 3år kan godt finde på at flyve på vores hvalp og bide hende! Og vores hvalp hun skriger helt vildt (hun er i forevejen meget pivet) og det er så vi skal hen og hive vores tæve væk fra hende 10min efter er der intet og de er venner igen??
Nogen gange er det helt uprovokeret hvor vores hvalp bare ligger i en kurv. f.eks i går, går jeg ind til vores søn og gir ham sutten, da jeg kommer ind i stuen igen ligger vores hvalp på en pude og vores tæve står ved døren, hun vender sig så om og løber over og flyver lige i hende! Jeg går så over og hiver hende væk og skælder hende ud og siger hun skal gå i hendes kurv og blive der..
Men hvorfor gør hun det?? Vi kan slet ikke forstå hvad der udløser det
Det skal lige siges at hvis hun bliver sur på hvalpen og hun ikke siger noget stopper hun og går, men hun er meget, meget pivet
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
Vi fik afvide af dyrelægen at hvis en hund i flokken viser tegn på svaghed så vil det få de andre til at angribe??
Der var en dag vi var ude og gå og der var en lille gruppe hunde i parken og vores hvalp løb hen til min kæreste og stod og pev fordi hun ville op. Han tog hende så op men satte hende ned igen da det jo ikke er godt at isolere hende, men da han satte hende begyndte hun at skrige helt vildt og krøb sig sammen, det fik de andre hunde til at jagte hende. De var ellers slet ikke intra. i hende før hun skreg.
apr 2009
apr 2009
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Men nu er det altså de færreste der har en ulv hjemme i stuen, så det er altså begrænset hvor meget at ulvens adfærd man kan overføre til vores tamhunde, det er jo en helt anden art. Selv om der er visse ligheder.
Desuden så får jeg altså ticks når dyrlæger kloger sig om adfærd. Langt de fleste ved ikke særlig meget om emnet.
Undskyld hvis det var for meget off-topic.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
apr 2009
Hvorfor gør hun det??