{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afsted til dyrlægen med dig lille ven...
  • #1   1. nov 2011 Ok... Hvad tænker I, at dyrlægen skal gøre?

Ud over lige at putte en skærv i kassen ;o)

• #2   1. nov 2011 Undskyld men, LOOOL!! Man må være lidt forslugen for at syntes en tepose er indbydende :o) Selv mine ædedolke er mere kræsne end det!

• #3   1. nov 2011 hun sagde derinde at han skulle have noget så han kastede op..:-( synd for ham....måske det lærer ham at holde sig fra at tage ting fra bordet hehe

• #4   1. nov 2011 Wow...

Jeg tror bare min vaps havde fået lov til at dufte lidt af mangothe. Det er så voldsomt med brækmidler...

• #5   1. nov 2011 Nu er jeg os hysterisk hvad angår min hund, men jeg ville være bange for snoren smiley

• #7   1. nov 2011 jeg tænkte også på snoren og pappet, og så hvad nu hvis posen satte sig fast osv.... det er første gang jeg har en hund selv, så er nok mere påpasselig...:-)

• #9   1. nov 2011 jeg ringer til dyrlægen og spørger, og hun siger at det er en god ide at komme ind med ham, og så gør jeg selvf det... smiley

• #10   1. nov 2011 men ja jeg er måske hys..... hehe

• #11   1. nov 2011 Snoren er en tynd bomuldssnor - den får svært ved at komme helskindet igennem mavesyren. Det samme gælder pappet.

Her i huset stjæler vapsen ind til flere gange om ugen tomme toiletruller og dem spiser han med stor tilfredshed... Vi ser ikke noget til dem igen.

• #13   1. nov 2011 CH oki... tak jeg vil være mere rolig næste gang der sker noget..:-)

• #15   1. nov 2011 dengang Fanny åd en nål med tråd, sagde dyrlægen at det de var mest bekymret for, netop var at der var en tråd på.

jeg følger min dyrlæges råd, jeg kan godt forstå at Sunshine også gør det

• #16   1. nov 2011 Ulla M.... ja det vil de nok...:-) men jeg vil bare gerne være sikker på at der ikke sker noget med ham:-) men jeg blev lige lidt nervøs for min vapser så derfor ringede jeg..:-)

• #19   1. nov 2011 nu er det kommet op, skriver kæresten, de sagde derinde at grunden var til at han skulle ind var at der er koffein i the, og det har de ikke godt af... så det var godt at jeg ringede smiley

• #20   1. nov 2011 når nål og tråd er kommet ned i tarmen, kunne man risikere at den kom til at hænge fast

vi gav asparges og da nålen blev opereret ud, var den helt omviklet af asparges, så rådet virker ihvertilfælde

jeg ville nu også væe mest betænkelig for theen i dette tilfælde, så ville også foretrække at hvalpen brækkede det op.

pap spiser mine så tit

• #21   1. nov 2011 Nej, hverken koffein - eller det andet stof i theen, som jeg ikke kan huske hvad hedder - har hunden godt af. Men den har heller ikke godt af brækmidler.

Der ville jeg uden nogen tvivl i sindet lade det gå sin gang.

For mig er der forskel på nål og tråd og så en tråd i et stykke pap. Hvis tråden sætter sig fast, så gør den det på grund af nålen, eller hvis den er meget lang.
    Så kan den skabe problemer ved at afklemme tarme - men så kort en snor som på en thepose, den kan ikke gøre det store.

Fint at hunden selv kastede skidtet op. Ærgerligt for dyrlægen, der var lige 500 kr mindre i omsætning i dag :o)

• #22   1. nov 2011 Hunden forgiftes
    Hunde er meget følsomme overfor en kemikaliegruppe ved navn metylxanthin. Koffein og teobromin er medlemmer af denne gruppe. Sidstnævnte forekommer i kakao og te. Hunde kan ikke omgøre metylxanthin til energi og udskille det i afføringen, lige så effektivt som mennesker, og hunden forgifter derfor sig selv. Hos mennesker er stoffet i kroppen 2-3 timer, hvor det er 18 timer hos hunden! Hos hunde optages stoffet i leveren, overføres via galdeblæren til tarmen, for derefter at omforme det til det originale metylxanthin stof. Derefter går det en ny runde, hvilket gentages flere gange, så i stedet for at komme af med stoffet, fortsætter hundens organer med forgiftningen.

Ovenstående er sakset fra nettet.

Jeg havde også lyttet til dyrlægen....;0)

• #23   1. nov 2011 CH nej nej han kom til dyrlægen og kastede så op... koster det 500 puha.. godt det er først på måneden hehe

• #24   1. nov 2011 Trine L ... Tak smiley

• #25   1. nov 2011 Trine, man må også forholde sig til dosis :o)

Ok - nårrh, lille vaps, den får en hård dag for sig.

• #26   1. nov 2011 kæresten skriver at han har det fint smiley

• #28   1. nov 2011 Hellere til dyrelæge , én gang for meget end for lidt smiley

• #29   1. nov 2011 Sunshine.. ja jeg var også hysterisk med min hund, da han levede, så kan godt forstå jer smiley

Godt det er klaret og han skal nok komme på toppen igen hurtigt.

• #30   1. nov 2011 kæreste bliver hjemme fra skolen og holder øje med ham :-), men har det fint og klarede det rigtig godt ved dyrlægen skrev han...:-)

• #31   1. nov 2011 Jeg have også valgt at kontakte dylle i sådan et tilfælde smiley

• #32   1. nov 2011 Godt at hunden har det fint. Men forvent endelig ikke at han fremover holder sig væk fra ting på bordet bare fordi han har kastet op. Han ANER jo ikke at det er pga. noget han har taget derfra at han skal kaste op. Bare lige så du ikke undrer dig hvis det sker igen smiley

• #33   1. nov 2011 Ville i også været taget til dyrlægen, hvis hunden havde slikket 1.5 g. kaffe op fra gulvet?

• #34   1. nov 2011 Hvis en af mine hunde havde slikket en skefuld kaffe op fra gulvet, så ville jeg have ringet til dylle og spurgt om der skulle gøres noget, det samme med mørk chokolade.

• #35   1. nov 2011 nej det ville jeg nok ikke.... men jeg tænkte ikke over så meget inholdet, men posen og snoren, men nu var det så indholdet i posen der kunne være noget med... man lærer jo noget hele tiden...

Margit... Ja vi har heller ikke noget på bordet uden vi holder øje med ham, men på et eller andet tidspunkt kan der altid ske noget, og det gjorde der så :-)men nej vi holder stadig øje med ham, den lille skid smiley han er sku så fræk...:-)

• #37   1. nov 2011 Mine hvalpe spiser også lidt af hvert.. Ofte bliver man overrasket, når man ser hvad der kommer ud igen..
    Hvis der er noget som ikke kan fordøjes, så kommer det bare ud den anden vej i hel tilstand smiley værre går det som regl ikke..

• #38   1. nov 2011 Ja, personligt tror jeg nok jeg laaangt bedre kunne leve med de 1.5 g the eller kaffe end brækmidler :o)

Der skal trods alt lidt mængder til - også når det kommer til mørk chokolade - før hunden bliver forgiftet.

• #39   1. nov 2011 jeg vil så nok synes at i gjorde det rigtige ud fra det faktum at i var i tvivl om det kunne være farligt for dyret og valgte derfor at tage en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt.

• #40   1. nov 2011 sunshine T det var bare denne sætning jeg lige faldt over...**.hun sagde derinde at han skulle have noget så han kastede op..:-( synd for ham....måske det lærer ham at holde sig fra at tage ting fra bordet hehe**

• #41   1. nov 2011 Ja det var sjovt ment... Men man kan da vel håbe hehe

• #42   1. nov 2011 He he ja man har ALTID lov til at håbe smiley

• #43   1. nov 2011 Jeg er os hysterisk med min hund og er der det mindste ringer jeg, hellere en gang for meget end en for lidt.
    Vil ikk kunne tilgive mig selv hvis jeg er skyld i der sker min hund noget alvorligt.
    Og jeg stoler i alle tilfælde på min dyrlæge smiley

• #44   2. nov 2011 TS: Synes I har handlet helt korrekt.

Min hvalp slugte en nylonstrømpe i går morges. Jeg tænkte først, at den nok kom ud i den anden ende, men da vi nåede aften begyndte han at kaste noget så frygteligt op.

Med den skugte strømpe i baghovedet kontaktede vi vagtdyrlægen - og vi skulle komme med det samme. En nylonstrømpe er meget elastisk og kan i værste tilfælde udvide sig og fylde hele tarmen - eller vikle sig rundt og afklamme tarmen - og det er altså farligt!!!

Vi blev stillet en akut operation i udsigt - men slap med røngten af tarmsystemet, som heldigvis så helt ok ud. Men hvis han fortsatte med at kaste op i løbet af natten, skulle han opereres ved egen dyrlæge i dag.

Heldigvis kom strømpe ud lidt over middag i dag.

Jeg havde slet ikke tænkt, at nylon kunne udvide sig på den måde og afklemme tarmen - og følte mig meget skyldig over ikke at have reageret allerede i går morges. Havde det været en almindelig strømpe, havde dyrlægen ikke været så bekymret. Den ville have samlet sig i en klump i maven, og ikke vare til fare som sådan.

Jeg synes, at man skal være forsigtig med så skråsikkert at rådgive folk til ikke at kontakte dyrlægen. Hunde er forskellige - og dyrlæger har trods alt mere indgående kendskab til - og erfaring med at tage stilling til, hvad det bedste er i sådan en situation.

Så ja - hellere dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt.

• #45   2. nov 2011 Enig Trine, man skal ikke altid stole på sig selv. Er ikke dyrlæge og nogle ting skænker jeg ikke en tanke før dyrlægen fortæller det.

Kommentér på:
afsted til dyrlægen med dig lille ven...

Annonce