{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

De sjoveste og dummeste holdninger {{forumTopicSubject}}

Der findes rigtig mange myter, holdninger og tanker om hundehold.
Der skal være plads til holdninger om mange ting, feks, opdræt, tavle, foder opdragelse osv, hvor der ikke findes et alt oplysende svar,.
Dog støder man tit på holdninger, hvor man bare må tage sig til hovedet. Folks holdninger kan være så "dumme" at man tænker om de tager pis på en.

Her er 3 eksempler.

- Salg af hvalpe på Guloggratis
En person spørger om HD status, hvor sælger svarer, at forælderne ikke har HD, da de kan ligge i frø stilling.

- Fra et forum, hvor en person fortæller hvordan man skal vælge hvalp

Hej alle sammen min far har alle dage lært mig og min bror
kig altid din kommene hund Dybt i øjene før du køber den
for så kan du se om hunden er noget for dig
og man kan se om det har tendens til at blive "bisk"

hvor mange andre bruger denne metode også ???

både min bror ,min far og jeg har haft gode erfaringer med dettte

- Også fra et forum, hvor en giver gode råd om hunde opdragelse.

Man skal altid gå først ind af døren. Hvis hunden gør det, tror den, at det er den der bestemmer, og man mister magten.

Andre der har hørt sjove eller tåbelige holdninger/meninger...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De sjoveste og dummeste holdninger
  • #1   31. okt 2011 Een holdning der får mig til at krumme tæer, er den der siger at "man skal dyppe hundens snude, i dens afføring, hvis det har lavet indenfor.."

Har hørt den blive brugt som et renligheds-råd, og jeg HADEN den.. Bliver direkte tosset på dem der bare overvejer at bruge den.. føj siger jeg bare..

• #2   31. okt 2011 Der er jo mange teorier og meninger omkring det at holde hund. Det er svært at finde to personer, der er enige om alt.

Jeg møder ind i mellem den gamle 'militærholdning': Lad dog hundene klare det selv. Hunde skal ikke løse problemerne selv. Mennesket skal være flokleder, og mennesket skal styre situationen, herunder mødet mellem to hunde. Leg skal være ligeværdig, og er den ikke det, så gå væk med hunden.

• #3   31. okt 2011 "Han vil så gerne være far / hun vil så gerne være mor"

"Laver hunden indenfor , skal den have snuden i det"

"Blandinger er sundere end tavlehunde"

"Hvis hunden først smager blod kan den få blodrus"

• #4   31. okt 2011 vi avler kun gode familie hunde, og derfor har de ikke stamtavle

hunden skal lære at man kan tage alt fra den, og den må ikke knurre

hunden bliver dominant hvis den får lov at sove i sengen

• #5   31. okt 2011 "Hunden har godt af at være alene hjemme i 8 timer".. øøh nej den har ikke, men den kan til nød acceptere det. Hunde er flokdyr og trives med at være tæt på sin flok.

• #6   31. okt 2011 Jeg læste et sted at man skulle tage den 8 uger gamle hvalp i favnen og lægge den på ryggen. Altså holde som man ville holde en baby. Hvis den fandt sig i dette ville man få nemt ved at opdrage hunden. Hvis ikke gjaldt det om at vælge en anden hvalp. Har ikke prøvet at se om der er hold i det.

• #7   31. okt 2011 En jeg har hørt fornyelig, sagt af en bekendt:
    Jeg vil gerne have en af de der kasserede politi schæferhunde.
    Mig: Nåh, har du da tid og lyst til at træne sådan en aktiv hund?
    Min bekendte: Den er jo trænet, når den kommer fra politiet af, så det behøver jeg jo ikke at gøre...

Nåh nej, sådan en aktiv brugshund har det jo super med at være sofahund resten af dens liv...
    Jeg er så træt af at folk vælger hund ud fra latterlige kriterier, i stedet for at finde en som rent faktisk passer til deres liv og behov.

• #8   31. okt 2011 En effektiv måde at stoppe en slåskamp er at stikke fingeren op i nummi på hunden...

WTF, ja den får da noget andet at tænke på, hvis du ellers kan ramme:(
    Jeg mener det var i forbindelse med sagen på Lolland(?), at en betjent gav "gode råd" til hvordan man stopper aggressive hunde:OO

• #9   31. okt 2011 sagt af en dch træner for to år siden til et begynder hold

i skal få jeres hvalpe når de er omkring 7 uger gamle. selvom loven siger 8 uger - for så har i mulighed for at skabe et unikt bånd til jeres hvalp og kan bedre træne med den i fremtiden.. --- så pakkede jeg mit tøj og hund og gik...

han havde for inden lært evelerne nej øvelser på følgende måde.. stille en spand på jorden. ligge en pølse oven på. når så vi skulle gå forbi spanden skulle vi skrige hunden ind i hovedet alt hvad vi kunne -- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ...

har ikke sat mine ben i dch siden

• #10   31. okt 2011 Det er synd for hunden at den bliver båret af ejeren

Arh jeg ved nu ikke, jeg vil hellere bære min lille hvalp ned af trapper så hun ikke ødelægger sine led, og hellere løfte hende når hun er træt af at gå end at trække hende hen af jorden. Ja gu fanden har hun flere ben at gå på end jeg, men hun er også væsentligt mindre og kan altså ikke holde så længe ad gangen!

• #11   31. okt 2011 Man skal spise før hunden
    Man må ikke lege trækkeleg
    Man skal gå ud af døren først

- Hvis ikke man overholder de 3 første så er man fucked og hunden har overtaget verdensherredømmet og man skal selv ligge på glvet og sove .. De bæster er ikke til at spøge med smiley

Racehunde med tavle er noget indavlet skravl - blandinger er jo meget sundere ..

Helt sikkert mange flere skrøner smiley

• #12   31. okt 2011 vi bruger ingen af de skøre ideer,og bonnie er bare den bedste og rareste hund i verden aligevel,nogen menesker er sørme da tosset,især den med at råbe ind i hovedet på hunden s¤%&?t godt man ikke er hund hos sådan en ejer

• #14   31. okt 2011 Den sidste er der faktisk noget om smiley

• #15   31. okt 2011 Hunde med opkrøllede haler er dominante

Neutralisering er løsningen på alle adfærdsproblemer

Hunde tvinger hinanden om på ryggen for at vise, hvem der betemmer

• #16   31. okt 2011 Julie P - "Hunde med opkrøllede haler er dominante" GG Så er Malou gud for hendes hale er altid opkrøllet.. Gav vide om jeg kan tvinge den ned?? (ironi kan forkomme) smiley

• #17   31. okt 2011 Hundeskove tilhører venlige (og gerne ustyrlige) løse hunde. Og hunde der, selvom de er lydige, men ikke ønsker at blive overrumplet i tide og utide af andre hunde skal holde sig væk.

"Den gør ikke noget..."

Eller dem der mener deres hund er dum/uintelligent når den ikke forstår hvad den må og ikke må. Når det tydeligt skyldes der er total mangel på konsekvent opdragelse. Den ene dag må den være i køkkenet når der spises, når der er lidt vigtigere gæster må den ikke, som eksempel...

• #18   31. okt 2011 Sanne: jeg gloede også lidt, da jeg fik stukket den i hovedet. Sjovt at en hel gruppe kan være dominante...

• #20   31. okt 2011 At man skal ligge sin hund helt ned og sidde på den for at den har respekt....EH det nok det dummeste jeg nogle sinde har hørt:(

Og man skal tage en hvalp op og holde den og ikke slippe den mens den vrider sig og så videre for at den også får respekt.

Og man skal sparke sin hund hvis man vil ha respekt osv....

INTET AF DETTE ER GODT

• #21   31. okt 2011 Hvis man kuperer haler i flere generationer bliver stumphalen arvelig...

Sagt af en sælger der havde et lidt alternativt syn på genetik smiley

• #22   31. okt 2011 ¤ Søster McFluff ¤: Oooookay, den var langt ude. Det er ufatteligt hvad folk tror på. smiley

• #23   1. nov 2011 Ha så fik man sig et billigt grin inden sengetid smiley

• #24   1. nov 2011 Hihi sagt af nogle af vores venner "hunde der har smagt blod skal aflives. For de vil angribe for at smage det igen." "Nu bruger jeg råt kød/kalvelever til min træning af punto skal hun så også aflives?" "nej for punto er jo sød nok og kun en hvalp."

Okay men samtlige barfhunde og andre hunde der har smagt råt kød er nogle bidske sataner!!! Det kan jeg godt se.

• #25   1. nov 2011 Åh.. jeg kan huske at der har været sådan en tråd her oppe før her på HG og har søgt med lys og lygte efter den er der nogle som evt. kan grave den frem. Savner den tråd!

• #26   1. nov 2011 Fandt den selv hehe:
    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=386241

• #27   1. nov 2011 Mine hunde går aldrig ud af døren før mig, det skyldes nok mest at det er dybt besværligt at stå med to hunde ude af døren før man selv kan se om der er nogen.

• #28   1. nov 2011 Der er nogle af de "gamle" råd som er gode at bruge, men ikke til det formål som de før hen var tiltænkt.
    F.eks. den med at gå først ud af døren. Før hen var det for at vise hunden hvem der bestemte og vise at man var lederen.
    Her hos os, er det forskelligt hvem der går ud først, hovedsageligt Ifur. Men jeg syntes det er rigtig fint at man selv går først ud, så man har nogenlunde kontrol og styr over hvor en hund er. F.eks. hvis man bor lige ud til gaden eller en trafikeret vej.

• #30   1. nov 2011 Mor...nej det kan jeg forestille mig;D Håber I overlevede.

• #32   1. nov 2011 Øv, det er jeg ked af at høre, håber hun kommer sig:'(

• #33   1. nov 2011 Winnie hovedsagen var at hundene havde smagt blod smiley men de burde ikke selv eje hund.

• #34   1. nov 2011 Winnie hovedsagen var at hundene havde smagt blod smiley men de burde ikke selv eje hund.

• #36   1. nov 2011 En muskelhund er en kamphund...

• #37   1. nov 2011 Rikke. Det skam sandt. Bare se min rottweiler hum kæmper med alle hunde hun møder smiley

Kommentér på:
De sjoveste og dummeste holdninger

Annonce