{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.768 visninger | Oprettet:

Epulis {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Er der nogen af jer der har erfaringer med epulis (galoperende tandkød)?

Min labrador fik det konstateret for to måneder siden og fik under en operation, fjernet den snore kugle han havde i munden. I aften da jeg kiggede ham i munden er kuglen på vej igen - pt. halv så stor som da den blev fjernet sidst.

Han har været i røngten og fået taget en biopsi som siger der ikke er noget ondartet indad - derimod ondartet udad, hvilket er grunden til den vokser. Det er vist ikke normalt, så vidt jeg kunne forstå.

Har andre haft hunde med epulis - hvad har i gjort?
Er der nogen i kan anbefale at tage kontakt til?
Har fået anbefalet dyrlægehuset i kolding, som jeg vil tage kontakt til - men andre råd modtages med kys hånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epulis
  • #1   30. okt 2011 Føler med jer henriette. Håber det bedste for Magnus og jer.

  • #2   30. okt 2011 Så vidt jeg har forstået er det relativt normalt. Jeg tror du skal få den nye fjernet, og så må de tage lidt mere med denne gang i håb om at det stopper væksten. Epulis stopper jo desværre som regel ikke med at vokse, medmindre de bliver kirurgisk fjernet.
    Spørg din dyrlæge hvad han mener. Krydser fingre for jer!


  • #3   10. jul 2012 Ved det er en ældre tråd, men hvordan går det nu med din Lab ? Kommer det stadig tilbage?

    Min hvalp havde også Epulis i ganen, og fik skåret det væk. Det var heldigvis godartet, og jeg har umiddelbart ikke set mere til det. Tror det er 3 mdrs tid siden nu....

    Vi kunne ikke forstå, at hun tissede så ekstremt meget, og vi ikke kunne få hende renlig, men efter "knuden" blev fjernet, stoppede det næsten helt. Hun drak åbenbart mere, fordi det nok lindrede med vand på "knuden".

    (link fjernet)


Kommentér på:
Epulis

Annonce