{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Kender I dette foder ? {{forumTopicSubject}}

Kender I dette foder ?

Gudenådalens Hundemad
Kylling med ærter og tang.

Ingredienser:
Kylling,, ærter, havregryn, byggryn, kartoffel, fisk, hørfrø, sukkerroe, rapsolie, mineraler, cikorierod, gulerødder, vitaminer, antioxidant (naturlig E-vitaminer, d-mix, tocopherol), rosmarin, citronsyre, tang, birkebark, blåbær, brændenælde, hypen, kamille, lucerneurt og mælkebøtte (blad +rod).

Der står det er uden konserveringsmidler.
Ekstra omega 6 og omega 3.
Danske råvare.
Vitaminrig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I dette foder ?
  • #1   30. okt 2011 Thi hi - restaurant Noma, er det så et godt sted at spise ?

• #2   30. okt 2011 Det er en discount-udgave af Kingsmoore - fremstillet for Kvickly etc.

Havregryn er tilsat for at få prisen ned.

Hvis du køber større mængder af Kingsmoore Pure er det billigere at fodre med i længden. smiley

• #3   30. okt 2011 Sarah har ret. Kingsmoors Pure kan anbefales. Har brugt det siden nytår til mine maltesere.

• #4   30. okt 2011 Jeg er så ikke korn-forskrækket...

Det der fungerer godt for hunden, må være det, man vælger at fodre med...

Men ja, det burde være mere naturligt for hunden ikke at få foder med korn i.

• #6   30. okt 2011 Kathrine: hvis hunden har en god pels, er i god foderstand (ikke mager og ikke tyk), og det der kommer ud i den anden ende ser fornuftigt ud, så trives hunden vel.
    Din pengepung kan vel ikke afgøre, om et foder fungerer godt for hunden. Bare fordi det er dyrt, behøver det ikke at være godt for alle hunde.

• #7   30. okt 2011 Det er heller ikke noget jeg bruger normalt. Men vores foderlevering er blevet en del forsinket og derfor stod vi i nød og skulle bare have noget. Dette synes jeg så umiddelbart var det bedste at Kvickly havde på en søndag.
    Forhåbentlig kommer vores bestilte foder mandag, absolut senest tirsdag så vi kan fodre med et godt foder igen.

• #8   30. okt 2011 Kathrine N
    Hvis hunden skal spise enorme mængder af kornfrit foder eller får løs afføring af det, så er det ikke optimalt...
    Så er det i mine øjne bedre at fodre med noget andet...

Kirsten med whipperne (kan ikke huske brugernavnet) måtte bruge mere end dobbelt dosering for at hunden ikke tabte vægt ved skift af foder.

Men et godt foder til netop din hund har vel ikke så meget med pengepungen at gøre? Det vigtigste er vel, at hunden ikke har dårlig ånde, har fin, glansfuld pels, virker frisk og energisk, ikke skider mere end 1-2 gange om dagen?

Det tyder nemlig i mine øjne på at hunden trives på foderet smiley

• #9   30. okt 2011 Anne R

Jeg ville ikke være bekymret over at bruge Gudenådalens i mellemtiden... smiley

• #10   30. okt 2011 Sarah
    Det er jeg heller ikke rigtig. Jeg gik mest efter noget foder som ikke var fyldt med hvede, ris og majs, da hunden normalt fodres med et godt kornfrit produkt.
    Og havregryn og byggryn er vel ikke det allerværste. Og så er det kun i et par dage, så skulle han være tilbage på sit vanlige foder igen.

Blev faktisk lidt overrasket over, at jeg kunne finde et foderprodukt i Kvickly som ikke indeholder hvede, majs og ris.

• #11   30. okt 2011 Også irriterende at foderleveringen er blevet forsinket. Har ellers bestilt i god tid.

• #12   30. okt 2011 Jeg ville gerne have barfet min hund pga. tandsten, men det fungerer ikke rigtigt... Han er for sippet og for kræsen...

Jeg synes så nogle fodermærker tager sig ganske godt betalt, hvor man kan finde andre gode mærker til billigere penge - det har intet med korn/ikke korn debatten at gøre.

• #13   30. okt 2011 Kathrine N - Ja, det er så mig med whipperne.

Det er rigtigt som Sarah skriver, Alfa min whippettæve på 18 kg., trives elendigt på de kornfrie produkter.
    Hun har prøvet Wolfsblut, Taste of the wild og Acana, selv med en fodermængde på næsten 600 g, tabte hun vægt, blev kedelig i pelsen og ualmindelig sløv. Yder mere lavede hun lort 5-6 gange om dagen
    Når en i forvejen mager whippet taber vægt, er det altså ikke fedt, der ryger, men muskler smiley

Indholdsstofferne kan være nok så fine, det hjælper bare intet, hvis hunden reagerer som Alfa.

Hun får Royal canin 4800 nu, er i perfekt kondition, har en smuk glansfuld pels og hendes mave er fin.
    Fodermængden er nu 260-280 g om dagen.

Ghini får Platinum naturel blandet med Kingsmoor sport + tilskud af pemmikan og Xingu får Royal canin til gravhunde.

Jeg er hamrende ligeglad med, hvad det foder jeg giver mine hunde koster, det vigtigste er at de trives med det de får.
    Prisen for foder er den mindste del af det beløb jeg bruger på dem, hvis man medregner gebyrer og kørsel til træning, udstillinger mv.

Anne - Jeg ville overhovedet ingen skrupler have ved at fodre med foder du har købt, de overlever garanteret smiley
    Ville på den anden side heller ikke skifte fra det vanlige foder, hvis det er et de normalt trives på.

• #14   31. okt 2011 Hurra hurra - vores vanlige foder er kommet i dag. Og ja, han overlevede på det andet foder. Men nu får han sit vanlige foder igen her fra i aften.
    Men det er rart at vide, at man kan få et foderprodukt i Kvickly på en søndag som nødløsning, som ikke er helt hen i vejret i forhold til det man vanligvis foder med. Og ham som skulle have det kan tåle stort set alt i sin maven, det er bare ikke alt han kan holde vægten på. Han kunne f.eks. ikke holde vægten på Wolfsblut, men det fungere den anden storarted på.

Kommentér på:
Kender I dette foder ?

Annonce