{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Sorg hos Adam {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft lånt den skønneste lille dame af en sød dame her på hg...
Vi havde hende i godt 2-3 mdr og det gik bare rigtig godt. Dog var den lille frue ikke helt så glad for børn, så vi var nød til at levere hende tilbage til avler.

Nu går lille Adam og leder efter hende og virker temmelig ned trykt...

Nogen der ved hvor længe han vil gå med denne længsel/sorg ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorg hos Adam
  • #1   28. okt 2011 woooow hele 23 der har kigget og ikke en enste der er kommet med et svar... Tegner da ikke helt godt smiley

• #2   28. okt 2011 Jeg har ikke noget at byde ind med... Har ingen erfaringer på det punkt...

Men håber I finder en god løsning, så han bliver glad igen smiley

• #3   28. okt 2011 Louise H...

Tja vi skal også ha en hund mere, men havde håbet vi måske kunne vente til vi var flyttet på vores nye gård... Men kunne da godt være det ikke er en mulighed... For han skal ikke gå hen og blive syg af det...

• #4   28. okt 2011 Måske i skulle prøve at lave en hulens masse positive ting der omhandler Adam ?
    Sådan som nogle dejlig lange gåture med hele familien, alle de gode tricks han kan osv smiley

• #5   28. okt 2011 Louise H

Vi skal flytte sidst i januar 2012...

Frejamusen

Vi gør alt hvad vi kan, har sågar været ude og købe lidt ekstra legetøj osv til ham, hvilket han også er utrolig glad for...

Men han vil ud 40 gange om dagen da han ikke kan forstå hvorfor hun ikke er her eller kommer med ind når han nu kommer ind...

Lige nu sidder han igen og kigger ud i haven for at se hvor hun er henne smiley Hvor er det dog bare hjerte skærende altså...

• #6   28. okt 2011 Tror i skal afbryde hans sorg - Ikke sådan voldsomt altså - men forslå andre ting for ham end at han sidder og venter og savner :))

Så snak med ham, leg med ham, lav nogle tricks osv.
    det vil nok optage meget af dagen i starten men måske det bliver bedre.

Håber andre kommer ind i tråden i løbet af dagen og kan hjælpe dig mere smiley

• #7   28. okt 2011 Frejamus...

Vi forsøger alt hvad vi kan... Men han afbryder selv legen ved at gå ind i de forskellige rum og kigge efter hende. hen til have døren og kigge osv osv...

• #8   28. okt 2011 Okay tak for svaret smiley
    Vi prøver os lidt frem

• #9   28. okt 2011 Hvor længe siden er det hun tog tilbage??

• #10   28. okt 2011 Mu er jeg ikke den helt store kender af chihuahia, men mener jeg har læst at de trives bedst ved at være flere sammen. Ved ikke om det er korrekt, og kan ikke huske hvor det var jeg læste det.
    Nu hvor han så nogle mdr. har prøvet at være 2, er det ikke sikkert han vil trives med at være alene igen.

• #11   28. okt 2011 må jeg spørge om hvorfor I havde tænkt I ville vente til I var flyttet med at få en ny? smiley

• #12   28. okt 2011 Min jack russell sørgede i ca 4 mdr efter jeg mistede den gamle tæve. Han ville ingen ting, men spiste dog sin mad. Så jeg gik ture med ham og ellers lod jeg ham være. Han gad mig ikke, han mente nok det var min skyld, at Sakie ikke var her mere. Og det havde han jo ret i

• #13   28. okt 2011 Jeanette P.

Det er 2 dage siden nu....

Kirstine H.

Fordi vi pt bor i en lejlighed, og flytter på en gård i det nye år...
    Så ville gerne undgå at flytte for meget rundt med en lille ny...

• #14   28. okt 2011 Hvis det kun er 2 dage så ville jeg give ham lidt længere tid til at komme over det og se om ikke det bliver bedre. Jeg vil så sige, at jeg har haft katte, der sørgede og de fik det faktisk først bedre da der kom en ny killing ind i huset.

• #15   28. okt 2011 Efter min mors sandy døde, gik der en uge hvor nico bare lå og lå, han skulle "sides" ud og tisse osv.
    Efter den uge, hentede vi mors nye vaps - og vupti, nico "vågnede" op og var sig selv igen .....

Kan godt forstå i vil vente, men vær obs på om han spiser og drikker...

• #16   28. okt 2011 nåh ok... det var bare fordi jeg tænkte at I fik en hund for 2-3 mdr siden og det ville være den samme problematik? smiley

Men det lyder meget fornuftigt at se tiden an når det kun er 2 dage siden, måske har han det bedre om 1-2 uger smiley

• #17   28. okt 2011 Han har ikke rigtig spist og drukket..
    Skal lige siges at hunden vi måtte levere tilbage er en super dejlig lille pige på 3 år som jeg lånte hos avler da hun ikke længere skal avles med, og hun er helt bestemt savnet her i huset hos os alle.. men dur bare ikke når den ikke kan med børn...
    Jeg håber bestemt hans humør kommer op i løbet af weekenden

• #18   28. okt 2011 Hvorfor skal et dyr ikke have lov til at gå igennem sorg...????
    Det er en naturlig proces, som dyr godt kan komme igennem....

• #19   28. okt 2011 Anika F: Det skal de også, og det kan de fleste også sagtens, men nogle har meget svært ved at komme igennem det. Jeg har haft en kat, der gik af sit foder, fik feber, ingen interesse havde i noget som helst og bare sov og sov og sov. Dyrlægen sagde det var sorg og at der ikke var andet at gøre end at forsøge at lege med ham og så ellers vente. Det var meningen at jeg ville vente på den helt rigtige killing, men til sidst turde jeg simpelthen ikke vente længere, ikke engang de 6 uger det ville tage før killingen var klar til at komme hjemmefra.

Det var helt mirakuløst da jeg fik den nye hasteindkøbte killing hjem. Min "gamle" kat synes godt nok killingen var træls, men i løbet af 1-2 dage var han sig selv igen.

• #20   28. okt 2011 Ja men du gjorde det vel heller ikke i løbet af den første uge eller...????

Mange gange tror jeg osse at hunden eller katten skal have lov til at sørge men selvfølgelig skal man jo både se og lytte til sit dyr...

Hører bare mere og mere at hov deres hund sørger, og istedet for at give den lov så anskaffer man sig bare et dyr mere, istedet for lige at slå koldt vand i blodet og se om hunden selv kan komme ovenpå... smiley

• #21   28. okt 2011 Nej, jeg så tiden lidt an og det er også det jeg foreslår her. smiley

• #22   29. okt 2011 Vi ser også tiden an, så vi går ikke bare ud og haste køber os en hund mere fordi adam er ked af det... Det kunne aldrig falde mig ind...
    Men vi har i forbindelse med at vi skal flytte på landet, sankket om vi skulle ha os en stor hund, men har hele tiden aftalt vi ville vente til vi var flyttet, da jeg selv synes det er synd at få en hvalp/voksen hund nu også skulle til at flytte med den inden for 3 mdr...

Men Adam er i bedring, men han savner skam stadig hans lille veninde... Det er der ingen tvivl om...

Men vi tager ham med ud til hesten, med når vi køre ned og handler og stort set alle andre steder også, så han ikke bare sidder alene og føler sig totalt alene... Dog lader vi ham være et par timer, så han roligt kan vende sig til det igen...

men lader bestemt til han vil komme sig hurtig smiley

Kommentér på:
Sorg hos Adam

Annonce