Andre forumemner med "anti gø halsbånd"
Anti-gø halsbånd
Ja vil egentlig bare høre om andres erfaringer med anti-gø halsbånd og om det virker? Tænker mest på dem med en lyd der skulle påvirke hunden. Har en 4 mdr. hvalp der gør af alle hunde hun møder på g...
Ja vil egentlig bare høre om andres erfaringer med anti-gø halsbånd og om det virker? Tænker mest på dem med en lyd der skulle påvirke hunden. Har en 4 mdr. hvalp der gør af alle hunde hun møder på g...
Skrevet af: Christina C - 1. aug 2021
Anti gø halsbånd
Riki er begyndt at gøre konstant af ingenting også om natten. Tænkte at et anti gø halsbånd kunne være en mulighed, men ville lige høre jeres mening.
Riki er begyndt at gøre konstant af ingenting også om natten. Tænkte at et anti gø halsbånd kunne være en mulighed, men ville lige høre jeres mening.
Skrevet af: Nana J - 24. okt 2017
anti gø halsbånd
Vil lige høre om der er nogen af jer der har erfaring med anti gø halsbåndet
Vil lige høre om der er nogen af jer der har erfaring med anti gø halsbåndet
Skrevet af: susanne - 14. jul 2015
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
- Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
- El Løbehjul 500 kr.
- plæneklipper knivslibning 500 kr.
- Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
- Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jun 2010
-M Hysted. -
jo det kan jeg da godt hvis det ønskes men det kommer meet an på hunden, situationene osv, - så det vlle kræve en beskrivelse af hunden og situatonene - jeg svarede på spørgsmålet som blev stillet
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
jun 2010
nej det har jeg ikke sagt du er - så læser du ikke hvad jeg skriver ordenligt - jeg skriver at at "træne" hunde ved at komme halsbånd på dem som straffer hunde med vand, citron, lyd eller strøm er i min verden ikke udtryk for god træning men mere dovenskb og dårlige "træning"
Jeg har itet sagt om om man er en god eller dårlig træner hvis man har en hund der gør jeg taler om typen af træning og metoder
jun 2010
dem med strøm er - dem med lyd, lugt osv er ikke
jun 2010
helt ok og enig strøm er langt værst - meeeen metoden som ligger bag er jeg generelt ikke fortaler for - at lade en eller anden elektrisk ting "træne" en hund mener jeg ikke er optiamlt - langt fra - sådan et halsbånd er slet ikke klogt og nuanceret nok til at træne en hund orndelig. At et sådan halsbånd kun anvender positiv straf er heller ikke liiige min kop te ;o)
åhh jeg kender godt problematikken med hunde som gør i haven - jeg har selv haft to af dem (på same tid). Vi overtog asta og carla da de var 6 måneder gamle - de kom fra en opdrætter med flere hunde og de havde en meget indgroet gø-vane. Så snart der kom noget forbi haven røg de af sted og gøede alt hvad de overhovedet kunne (og sådan to små maltesere kan virkelig hidse hinanden op og indeholder enorme mængder af lyd).
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Hvis man fx bor i lejlighed og den begynder på det når nogen går forbi
Ikke mine hunde bare et eks
jun 2010
det har du ret i - men hvis vi nu fx antager at hunden gør fordi den bliver utryg tror jeg besemt ikke du får en mindre utryg hund ved at den bliver straffet så snart den prøver at give udtryk for dens utryghed - det synes jeg ville være ekstremt synd
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Men hvis den så fx ikke er utryk.
Men har haldigvis ikke de problemer selv =)
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 110
Kender nogen som har brugt det, og der virkede det meget hurtigt, men gør det under opsyn, og tag den af når det virker.
jun 2010
Holdt de ikke op med at gø sagde jeg ”ind” og tog dem så ind med det samme. Kaldte dem ikke ind, men tog dem bare i halsbåndet og gik ind med dem. Jeg lukkede dem så ud igen ikke ret lang tid efter og gøede de igen gentog jeg dette. Det tog noget tid, og det krævede at jeg rendte en del ind og ud af haven. Men efter 2-3 uger så var de ved at have fanget budskabet ;)…
Når de var blevet lidt mere gø-sikre lod jeg dem gå ud i haven alene – men brugte hel samme metode hvis de så gøede der ude. Gav dem først en stille kommando og reagerede de ikke sagde jeg ind og hentede dem ind. Jeg lav også hundene noget at lave når de var i haven fx en kødben, lille bitte søgeøvelse osv. bare så de har noget at give sig til så det at vogte ikke er eneste beskæftigelse for dem der ude.
Nu har jeg så to hunde som ikke gør mere. Men det er svært fordi det jo objektivt set er ok at hunden gør – den gør jo bare opmærksom på at der kommer nogle. Men det er heller ikke ret heldigt og det behøver jo bestemt ikke være hundens opgave at være en som passer på og vogter. Ved vores lahsa satte vi et midlertidigt hegn af hønsetråd op ved lågen så han ikke kunne komme helt der over – der hjalp meget på ham. Når hans vane så var brugt fjernede vi hegnet…(dette gjorde vi sammen med den træning jeg nævnte ovenover.)
Sådan har jeg gjort det og det har virket fint her hjemme men har krævet noget mere end et anti-gø halsbånd gør
jun 2010
jeg har bestemt erfaringer med det - og mener nu heller ikke målet helligere midlet. Men ja ja når du kender nogle som bruger det forstår jeg godt du bliver nød til at forsvare det - det gør det nu ikke mere rigtigt i mine øjne
jun 2010
det kan jo reelt ikke vide om det er - det kan godt være det ofte ikke er utryghed - men hvis hunden bliver forskrækket over et elelr andet fx torden, en der ringer på eller lignende så mener jeg det er helt urimeligt at straffe hunden når at sige noget.
Hvis det er kedsomhed fx mener jeg det er den kedsomhed som der br arbejdes med. HUnden gør jo altid af en grund og bare at straffe hunden i at gø fjerne jo ikke grunden til at hunden gør - det er symptombehandling hvor hunden tvinges til at være stille men jo reelt stadig har behov for at gø
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
så inden man udtaler sig om el-halsbånd betyder det ikke nødvendigvis at det er synd for hunde nogle af de hunde som går noget af det flotteste lydighed er trænet med strøm og er bestemt ikke kuet eller mishandlet af nogen art
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det er ikke det med strøm bla bla bla4
Det er det at man STRAFFER sin hund .
Træning kan gøre meget.. hvorfor give sin hund en forskrækkelse/smerte/chok? for at opnå det man vil ?
Man kan få bedre resultater ved positiv forstærkning (godbidder og ros)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
Da vi bor i lejlighed og har en meget følsom overbo købte jeg et anti-gø halsbånd med citronvand.
Jeg har RIGTIG god erfaring med det.. Jeg har ikke fået en eneste klage.. I starten skulle det fyldes op noget oftere end nu.. Jeg fylder det stort set aldrig op.. Hvilket betyder at hun stort set aldrig gør mere når hun har det på..
Jeg kan da også oplyse at hun selv kommer løbende hen og vil have det på når jeg finder det frem.. Er helt sikker på at hun ikke er skræmt af det..
Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger hvis problemet er der i en periode hvor man ikke kan træne det..
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
Håber ikke det er de elektriske..
Findes der også med lyd? Det lyder godt nok heller ikke rart. Jeg er imod straf som træningsmetode, og 100% for belønning/ros og gode oplevelser for træning og afvænning.
Min hund gør ikke så ofte, og når han endelig gør er det enten på kommando eller pga vagtinstinkterne, når folk eller hunde går forbi vinduet om natten. Hvis vi synes det bliver for meget, siger vi nej eller slut, han vender sig om til os, og vi roser ham og han stopper med at gø.
jun 2010
det er dyrplagerri - ja lyedighed for en hver pris...Virkelig virkelig smagløst og udtryk for en elendig uduelig træner hvis 1 priotet ikke går på en hund som trives men at vinde - det virkelig smagløst - sådanne mennesker burde finde sig en anden hobby som ikke går ud over nogle... Desuden er det skadeligt for hunden - og det ligger der undersøgelser som viser - eksempeltvist er kindling et problem....
Desuden påfører strøm hunden væsentlig smerte og desuden unødig smerte og er derfor forbudt da med rette ses som dyrmishandling
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Du har netop valgt dig en race som snakker rigtig meget.....
At hunden gør når den er ude, gør den fordi at den er vagtsom, så er det for meget så kald hunden til dig og luk den ind.
Det ville være et enormt dumt træk at give den et sådan halsbånd på... nu nævner du PH hele tiden, og netop her under meget af træningen drifter man hunden op hele tiden og BEDER den om at lave halsgivning ved både runderinger, C arbejde osv. så kan du ikke også bede den om at totalt knytte kaje når den kommer hjem.
For det første er det komplet modsætning til hvad du anmoder om under træningen, og for det andet risikerer du at ødelægge halsgivningsarbejdet under træningen.
Tænk hvis din hund stoppede med at gø fordi at den frygtede det pga. et halsbånd.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
okt 2010
nu behøver el-halsbånd hverken påfører hundene smerte/forskrækkelse eller andet men bare en summen, alle snakker om smerte men det er ikke det nødvendigvis tingene handler om,
alfisten
ja det er så ikke det jeg kalder det, men sådan er vi så forskellige kommer vel an på hvorfor i hvilken forbindelse nogen bruger det????
CMP
hvem snakker noget om og vinde????
skadeligt for hunde som er bløde og hvor det er brugt forkert ja det er jeg enig i men ikke for alle hunde.
okt 2010
det råd du giver med og kalde hunden ind hjælper ikke en døjt næste gang kræet hører noget farer den hen og gøer igen
lad mig hører nogle råd kender flere som har hunde som gøer tit i haven af andre mennesker og hunde og ikke rådet med og kalde hunden ind eller ignorer da det ikke virker ,
kom så herinde kloge åger
jun 2010
hvis man ikke kan få sin hund til at gøre hvad man vil have den til uden at påføre den fysisk ubehag under træning så synes jeg helt ærligt man burde revurdere sine egne evner som hundetræner - det eneste jeg har respekt for er reel god træning og det er uanset om hunden er følsom eller ej
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Jeg bruger hverken stødhalsbånd eller andet, men jeg tager altså ved mine hunde engang i mellem og har glade hunde uanset.
jun 2010
Charlotte - Brains before beauty H
nu sætter du en situation op som er ret speciel vil jeg sige - vi taler om en border som bliver brug på får - nej nej selvfølgelig ikke det tror jeg bestemt heller ikke jeg siger man skal - jeg kunne da heller aldrig drømme om at vente på at en hund holdt på med at gimpe på en anden hund og så klikke den derefter - tror man kun det er hvad der ligger i at træne uden straf så har man godt nok misforstået det eller mistilket det - men ja jeg ville aldrig tage fat i en hund på den måde - jeg træner på andre måder
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 72
okt 2010
der er vi så forskellige .
charlotte
jeg er helt enig ,
jeg tager sku også fat i hundene hvis de ikke hører efter eller jeg skulle måske bare lade dem gøre som de vil eller stå med en godbid over næsen på dem og sige det må du altså ikke bide nabeons hund
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 579
Men sådan er vi jo så forskellige......
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Jeg vil nemlig gerne advares hvis folk tridser forbi vores hus, vandrer rundt i vores indkørsel osv. Tænk hvis man en dag fik ubehagelige uventede gæster, og så sidder hunden der i haven med sit brumme halsbånd og får afvide den skal holde kæft.....
Nej det er altså ikke løsningen.....
Mangler der iøvrigt ikke en masse indlæg i den her tråd?
anti gø halsbånd