{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Åbne en hundebutik {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at skrive eksamens projekt, og vi skal åbne en butik og lave en forretningsplan. Jeg går på HGS forresten smiley

Jeg har tænkt mig at lave en butik hvor de kun sælger hundeudstyr og generelt bare ting, mad, legetøj - alt til hunde.

Jeg vil have gerne have det lidt "anderledes", forstået på den måde at man måske kunne lave et slags medlemskort og så en gang om måneden kunne man holde en aften, hvor hundene kunne komme med - jeg er slet ikke sikker endnu på hvad der skulle ske, om man skal invitere en dyrlæge forbi en af gange, en fordragsholder osv. Da jeg jo skal brande min butik også.

Hvad tænker i om ideen? Ville i besøge og bruge sådan en butik, hvis den var i jeres by? Skulle jeg uvide mit sortiment lidt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åbne en hundebutik
  • #1   24. okt 2011 Er det ikke bare en MaxiZoo? Der er medlemskort og foredrag.

• #2   24. okt 2011 altså jeg ville da syntes det var fedt hvis du fik fat i sådan nogle ting som ikke alle forretninger havde.. smiley sådan måske lidt mere eksklusivt, men stadig til at betale..

det kunne være rigtig fedt hvis det engang imellem var foredrag for hundeejerne, dog tror jeg at du skulle lave specielle arrangementer hvor hundene kunne komme med.. f.eks. små udstillinger osv smiley

• #3   24. okt 2011 Måske lægge en linje. Fx fokus på økologi og fairtrade

• #5   24. okt 2011 Julie P - Den tanke havde jeg faktisk også.

Jeg var slet ikke klar over at Maxizoo og Petworld kørte med det, men nu handler jeg der heller aldrig :O))

Hvad ville I synes der kunne være fedt at have i en hunde butik?
    Hvad ville gøre butikken speciel for jer?

Måske jeg skulle lave et spørgeskema og ligge ind smiley

Molly - Når du siger udstilling, tænker du så at det er hunde der kan udstilles der kan komme med eller hvordan?

Jeg ved ikke rigtig med eksklusive ting, jeg skal også kunne betale mig fra det og jeg tror ikke efterspørgelsen på dyre ting er særlig stor i Herning (Der hvor jeg bor) :-))

• #6   24. okt 2011 Tak for svar Maria - forretningsplanen har jeg helt styr på. Det var mere ideer og synspunkter til selve ideen :-))

Hundene skal selvfølgelig være velkommen i butikken og man skal også kunne få en god vejledning.
    Det kan godt være jeg skal droppe det med fordragene så.

• #7   24. okt 2011 Jamen helt klar at servicen var lidt mere omkring hunden, at man virkelig kom ind til et top trænet team som bare var klar med svar på tiltale smiley
    Det ville jeg syntes var rart..

Jamen med udstillingen kunne det jo være folk som har familiehunde, og gerne vil prøve hvad det vil sige at være med i en udstilling smiley Det er jo ikke alle som kan komme med til DKK (eller anden special klub) udstillinger smiley

• #8   24. okt 2011 Jeg ville gerne lave en økologisk og fairtrade dyrehandel. Gerne med levende dyr også i store og lækre bure. Og så skulle en del af konceptet være, at en vis procentdel af omsætningen/prisen gik til f.x. Græske Hunde.

• #9   24. okt 2011 Det kunne godt være en mulighed. Jeg bliver i hvert fald nød til at have et eller andet ekstra ordinært, så det ikke "bare" er en hundebutik, men et sted hvor folk også mødes og gerne vil ind og have råd/vejledning og købe noget. smiley

Nu skal jeg videre som eventkoordinator bagefter, så jeg skal lige snakke ud fra (til eksamen) at jeg skal være det.

Kan man holde en slags "hunde festival"? Hvor man, et sted i landet, stiller en masse boder op, sælger hundeslik/godbidder - hjemmelavede osv, ser måske nogle shows med hunde osv osv. Eller er det egentligt bare det samme som en hunde messe?

Åh gud, det er jo svært at få ideer, når de allerede er taget *GG*

• #10   24. okt 2011 Eksklusive ting, men som er til at betale smiley
    Og så en god service, den synes jeg mangler i Maxi Zoo ..

• #11   24. okt 2011 Mht. "hunde festival", så er der i forvejen DogCamp, som bliver afholdt en gang om året . Tjek hundenstarv.dk smiley
    Og så har der vist også været afholdt klikker kursus henover en weekend ..

• #12   24. okt 2011 Lav dage/aftner, hvor der kommer instruktører ud fra træningsklubberne og man kan få lov til at prøve rally, agility.

• #13   24. okt 2011 man kunne lave noget lidt ligesom bregentved dyreskue..
    Også bare kun med hunde..

her kommer børn fra forskellige foreninger (mest fra 4H) og kan udstille deres højtelskede dyr.. sådan lidt et "klappe" skue smiley også kan man melde sig til forskellige aktiviteter som agility osv. der kunne man jo lave nogle ekstra ordinære ting som dog dancing eller trick fremvisning osv. smiley

• #14   24. okt 2011 Tak for alle svarene indtil videre, de er meget brugelige smiley Kom gerne med flere forslag og ideer til hvad I synes kunne være fedt i en butik eller måske nogle events i kunne tænke jer.

Et navn til butikken/konceptet modtages også med kyshånd, der er jeg ret blank smiley

• #15   24. okt 2011 Jeg ville kalde butikken "Elsk din hund" også med en lille tekst nede under hvor der stod "til dig som vil gøre lidt ekstra for din hund"

• #17   24. okt 2011 Jeg ville godt give 3 kr ekstra for en sæk foder, hvis jeg ved, at de går til et godt formål. smiley Men det er måske også bare mig. Og hvis det er luksus/god kvalitet, som man ikke kan få i den almindelig butik...

• #19   24. okt 2011 Maria - tak for svaret. Når I siger eksklusivt, kan I uddybe det lidt?

Snakker vi om halsbånd med diamant sten? Eller foder i 1. klasse?

De eneste kollektioner jeg kan byde ind med, er mine hjemmesyede puder :-)) Men ideen er sku ikke dårlig!

• #21   24. okt 2011 Wow, der forsvandt pludselig en masse svar og indlæg her??

• #22   24. okt 2011 Jeg ville slå mig sammen med nogle af dem, som laver læderhalsbånd efter bestilling. Det kunne være lækkert at se dem, prøve dem og så bestille et hjemmelavet halsbånd lige præcis til ens hund

• #23   24. okt 2011 Kan I ikke skrive lidt mere om hvad i kunne tænke jer af eklsklusive ting?

• #25   24. okt 2011 Tørret kød godbidder, kvalitetsfoder, lækre læder halsbånd og seler (ikke nødvendigvis bling-bling, men bare lækker kvalitet) og bamser med piv i god kvalitet og stort udvalg af tænkespil.

• #26   24. okt 2011 Tak for svarene, det lyder jo ikke helt dårligt. Kan godt se ideen om at skulle sælge noget som er "lidt anderledes" jeg skal dog også finde ud af hvor jeg skal få tingene fra, leveradøre og sådan noget - jeg tænker at man måske kun kan bestille sådan nogle ting i udlandet?

Det bliver nok sådan en ide jeg bruger så, det er jo meget det samme man kan få i de forskellige dyrebutikker.

Tænker i sådan en "design" butik til hunde? Måske lidt alla Villa Collection, hvis i kender den butik?

• #27   24. okt 2011 Av ja, seler og dækner efter mål!

• #29   24. okt 2011 Generelt noget, hvor man kan få costomized sine ting. Tæpper/kurve/seler/halsbånd med navn eller slogan kunne være et hit smiley

• #30   24. okt 2011 Jeg tænker også, at mange kunne være interesseret i at det udstyr/bideting som sælges er ufarligt og uden giftstoffer, lidt ala' baby/børneudstyr, sådan noget sætter forældre jo stor pris på, så hvorfor skulle folk med hund ikke også tænke i de baner. Jeg tænker hvertfald selv meget over det, når jeg køber bideting til mine hunde.

Jeg ved ikke om tingene behøver være super eksklusive. Jeg tror mere, at det kan trække folk til, at det, du sælger er noget som man ikke kan købe i de store forretninger som Petworld og maxizoo.

• #31   24. okt 2011 Hvis du evt. har brug for noget hjælp til forretningsplaner og sådan, så skriver du bare.
    Jeg gik på hhx, hvor vi vandt flere konkurrencer for bedste forretningsplaner osv osv.

En ting du skal gøre op med dig selv, kan se at der er nogle der har forslået seler og dækner efter mål, og det er om du skal være handelsvirksomhed eller produktionsvirksomhed?

Derudover tror jeg du skal overveje muligheden i at det ville være langt billigere for dig at være en internetbutik! smiley

• #32   24. okt 2011 Hej Maria, ved du hvad - jeg sender dig lige en PB. Du lyder som en stor hjælp - tak smiley

• #33   24. okt 2011 Til folk:

Vil i ikke være søde at svare på mit spørgeskema?

http://www.surveymonkey.com/s/FR5LKQC

• #34   24. okt 2011 Så er det udfyldt..:-)

Kommentér på:
Åbne en hundebutik

Annonce