{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Løbetid???? {{forumTopicSubject}}

Vi har Jack på lidt over 1 år. Den seneste tid har han været helt ude af sig selv. Vi gætter på at det er damerne der er i løbetid her på gaden, igen.

Mit spørgsmål er om han kan være direkte ked af det pga at det er løbetid? Først regnede jeg med at han bare ville ud til dem. Men synes faktisk at han virker mere og mere ked af det, ja faktisk helt trist. Han piver HELE tiden med undtagelse når vi er på tur. Vi går lange ture med ham, men når han kommer hjem, starter det på ny.
Han ligner heller ikke sig selv. Synes han hænger lidt med mulen. Sådan var det også sidst da det var løbe tid - er det meget normalt? Er det noget man skal ignorere eller gør noget ved? Bliver jo helt ked af at se ham sådan..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid????
  • #1   24. okt 2011 Åh hvor jeg kender det. Min her hjemme lider virkelig også, når der er gang i damerne i kvarteret...

Jeg vil sige, at det bedste du kan gøre for ham, er at køre ham træt mentalt.

Der var min. tre tæver i løb i kvarteret her for et par uger siden, og Louie var heeeelt ødelagt. Jeg gik en lang tur med ham væk fra alle duftene og da vi kom hjem, så trænede vi i næsten en time til han var så træt, at han næsten ikke kunne sitte længere. Det hjalp på humøret.

Hvis han har sindet til det, og I ikke skal bruge ham i avl, så ville jeg overveje en kasteration, når han bliver så trist af det.

• #2   24. okt 2011 Har faktisk aldrig oplevet det med mine hanhunde- ingen af dem har regeret på løbetidstæver, med mindre det har været på træningspladsen eller tæven har stået lige ved siden af.
    Men flere herinde kan skrive samme historie som dig. Som Julie P skriver: Hvis han ikke skal bruges i avl, så få ham kastreret

• #3   24. okt 2011 Jeg har selv en tæve, men dem i opgangen ved siden af os fortalte at de var så glade for at vi havde fået Zena steriliseret. De har nemlig en hanhund, som var helt ude af sig selv når Zena var i løbetid. Den hylede, var urolig, og stoppede med at spise. Den tabte faktisk 2 kilo hver gang Zena var i løb. Og det er altså meget på en 8 kilos dansk svensk gårdhund…
    Så ja det kan sagtens være derfor din hund er trist…

• #4   24. okt 2011 Anja: åh, hvor ville jeg da ønske, at ALLE med tæver i vores kvarter ville gøre det smiley

• #5   24. okt 2011 Så er det åbenbart meget normalt...... Det hjælper lidt på det, det gør helt ondt af se ham sådan smiley

Vi har overvejet at få ham kastreret, det tror jeg også at beslutningen i sidste ender falder på. Dog har vi planer om at han skal lave hvalpe omkring juletid, men derefter kan det være at det må blive beslutningen. Det her er hvertfald ikke sjovt - hverken for ham eller min familie.

Tak for jeres svar smiley

• #7   24. okt 2011 Ulla: det er da en hamrende god grund, at jeg slipper for at blive vækket klokken 5 om morgenen af en hund, der sidder med snuden 3 cm fra min næse og sige uuuuuuuuuh uuuuuuuuuuh uuuuuuuuh smiley

• #8   24. okt 2011 Og nu er det ikke alle (han)hunde, som egner sig til at blive kastreret. Min er utroligt usikker overfor andre hunde, og det vil bestemt ikke være gavnligt for ham at få frataget testosteronen...

• #10   24. okt 2011 Ulla: Du mangler sådan en ting, der hedder sans for humor... Det er en joke for pokker

• #12   24. okt 2011 Ulla, det var nu heller ikke derfor vi fik Zena steriliseret. Men det var da dejligt at dem i opgangen ved siden af også kunne have lidt glæde af vores beslutning når det nu skulle være smiley

• #14   24. okt 2011 Ja ja det må du jo om

• #15   24. okt 2011 Men nu er du jo den eneste, som snakker om at skulle og ville. Jeg snakker bare om, at jeg ville ønske, at alle tæverne var steriliseret.

• #17   24. okt 2011 Ulla: se, det er jo slet ikke så svært. Det kan jeg da godt forstå.

Kommentér på:
Løbetid????

Annonce