2.671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

*Jensen* .
*Jensen* .
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91

Top 5 hundeadfærdsbehandlere? Top 5 hundeadfærdsbehandlere?

Blot af ren nysgerrighed...

Synes efterhånden at der er rigtig mange (med mange forskellige baggrunde), der kalder sig hundeadfærdsbehandlere - og med god grund, da det jo ikke er en beskyttet titel.

Men kan man tale om en top 3, top 5 eller hvad ved jeg? Altså er der nogen, I mener er "blåstemplet" i forhold til andre?
Vær obs på. at det ikke skal udvikle sig til negativ snak, så jeg spørger ikke, hvem der er dårlige, men hvem I mener, er blandt de bedste i DK?

Glæde rmig til at høre svarene (vil gemme min eget lidt endnu, så jeg ikke risikerer at "farve" tråden fra start).

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Top 5 hundeadfærdsbehandlere?
  • #1   23. okt 2011 1. Lise Lindegaard Andersen

Ellers er der ikke nogen, der har imponeret mig smiley

• #2   23. okt 2011 Irene Linjenquist virker ret kompetent synes jeg.

• #3   23. okt 2011 Anne - har du en hjemmeside?

• #4   23. okt 2011 Ja, lige et øjeblik

• #5   23. okt 2011 http://www.hundeliv.dk/

• #6   23. okt 2011 Ellers huserer hun meget på hunde-forum

• #7   23. okt 2011 Hundeforum kender jeg faktisk slet ikke :-))

• #8   23. okt 2011 Det er faktisk et udemærket site. smiley

• #9   23. okt 2011 Her i huset er vi fan af Marianne Thornberg der har UTIKA.
    Hun er dygtig og går op i det med liv og sjæl smiley

• *Jensen* .
    *Jensen* . Tilmeldt:
    sep 2010

#10   23. okt 2011 Tak for inputs indtil videre... Synes dog ikke der er så mange inputs endnu, så jeg prøver lige at skrive min egen top 5 og se, om det kan få lidt mere gang i tråden... smiley

Jeg vil starte med at skrive, at den ikke er lavet i prioriteret rækkefølgende, men følgende 5 synes jeg virker som dygtige og kompetente indefor deres felt:

Anders Hallgren
    Irene Jarnved
    Lone Greva
    Anette Røpke
    Runar Næss

• #11   23. okt 2011 Halgren skriver nogle rigtig gode bøger, men jeg har ingen erfaring med ham "live".

• #12   23. okt 2011 Det samme gælder iøvrigt for Lone Greva

• *Jensen* .
    *Jensen* . Tilmeldt:
    sep 2010

#13   23. okt 2011 ...Måske jeg også lige skulle tilføje, at jeg ikke har "live"-erfaring med de 5 på min liste - de er valgt ud fra mit indtryk af dem gennem bøger, magasiner, Tv-programmer m.v.

• #14   23. okt 2011 helt klart lone greva,hun er super go har selv brugt hende et par gange og vil gøre det igen hvis det skulle komme dertil:O)

• #15   23. okt 2011 1. Anders Hallgren
    2. Merete Børgart
    3. Turid Rugaas
    4. Kerstin Malm
    5. Roger Abrantes

• #16   23. okt 2011 hov.. Overså lige at det skulle være i DK.. Så er Merete den eneste jeg 100% vil anbefale..

• #18   24. okt 2011 **Alfisten Natasja* *

Det vil jeg da godt. Jeg synes Lise er dygtig fordi hun retter op på SÅ mange hunde / hundeejere, der først har været hos andre adfærdsdutter og fået noget sludder at vide. Så kommer de ned til Lise, får det rigtige værktøj og så er der pludselig ikke nogen problemer mere.

Dét, og så det faktum at hun ikke bare <i>snakker</i> om hvordan man bærer sig ad - hun har ikke mindre end 3 hunde, som hun kan <i>demonstrere</i> med, at det hun siger hun kan også er rigtigt. Der er efter min mening lidt for mange, der bare snakker og snakker .. og ikke har en dyt styr på deres egne hunde - ikke ret seriøst.

Som nu Børgarth f.eks. - hvis dalmatiner overfaldt en anden hund fordi hun ikke kunne holde den tilbage (hendes egen hund) - hvad er hun så værd ???

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #19   24. okt 2011 Jeg har endnu ikke selv haft behov for Adfærdsbehandling, men Jeg har gået til hundetræning ved Camilla Fjeldsø, Og hende ville jeg til enhver tid vælge hvis vi fik behov for det. Hun har sitet: www.hasf.dk

udover det har jeg hørt rigtigt meget godt om Rie Ravn fra www.khac.dk

• #21   24. okt 2011 Anders Hallgren; Jeg har siden jeg selv startede med at uddanne mig til ædfærdskonsulent og træner set enormt meget på til Anders Hallgren. Udover hans bøger har jeg modtaget undervisning af ham Hans måde at takle hundes problemer på er fantastisk. Hans indgangsmåde til hunden er noget jeg ikke har set før.

Merete Børgart; Hun er anderledes!! Hun han nogle ting som INGEN andre. Har en mildhed som aldrig set før. Og hun får løst problemet. Ikke altid på en "normale" måde, men problemet bliver løst.

Turid Rugaas; Turid en en af de gamle indenfor adfærd. Hun har en enorm videnbegærlighed. Hendes metoder at gennemafprøvet og igen meget milde. Turid er den jeg har taget størstedelen af min uddannelse under. Og dette havde jeg jo ikke gjort, hvis jeg ikke troede på det hun gør.

Kerstin Malm; Et bibliotek af viden og uden begrænsninger. Åbenhed og professionalist ud til fingerspidserne. Og så kan jeg godt lide hende for hendes tilgang til hundene men også til personen i den anden ende af snoren.

Roger Abrantes; Han er den eneste jeg ikke har mødt personligt. Men jeg er meget glad for hans bøger og dem jeg kender der er blvet undervist af ham har kun godt at sige.. Og kan da også se på de problemløsnings-metoder, at dette er noget der falder i min smag.

• #22   24. okt 2011 Jeg stemmer helt klart i med Martine! Lise er den jeg bil anbefale. Og er det i Jylland vil jeg anbefale Hanne fra hundeskolen Trofast.

• #23   24. okt 2011 - Martine -;

Kender du den historie fra 1 hånd om Meretes Dalmatiner? Kender du til omstændighederne omkring denne Dalmatiner?

• #25   24. okt 2011 Det kunne jo godt være at hun selv havde hørt det fra Merete.. Pas nu på med at "hæng folk ud" ang. ens profission uden at kende omstændighederne...

• #27   25. okt 2011 Jeg kender skam historien.. Fra hesten selv smiley Og så var den vist til Martine.. Det var hende der brugte denhistorie som et argument.

Kommentér på:
Top 5 hundeadfærdsbehandlere?

Annonce