Nu kan jeg fortælle uden tårer... {{forumTopicSubject}}
Ja, nu kan jeg (endelig) uden tårer skrive dette indlæg og fortælle at min grand danois Scooby blev aflivet i august.
Jeg har på et andet forum skrevet følgende få dage efter aflivningen, så jeg har blot kopieret mit indlæg derfra:
"Det har taget mig nogle dage og nu kan jeg, næsten uden at tude, fortælle at Scooby blev aflivet i søndags.
Scooby var begyndt at bide, både mennesker og hunde, og vi følte ikke at det var forsvarligt at have ham længere.
For noget tid siden angreb han uden forvarsel en berner sennen da vi gik tur - gik direkte i halsen på den, så jeg måtte gå imellem og sparke ham væk.
Han har siden bidt voldsomt ud efter en anden hund, men der nåede vi at trække ham til os.
Siden har han knurret og vist tænder af alle andre hunde, undtagen lige Hjalte.
Først tænkte vi at det blot var fordi han var begyndt at blive kønsmoden, men for et par uger siden bed han min mand i armen da han bad Scooby gå ned fra sengen og senest i lørdags markerede/bed han ud efter en, for ham, fremmed mand der blot ville hilse på ham (han var ikke fremmed for mig og dette var i vores hjem) - dette har Scooby ellers altid syntes var SÅ hyggeligt. Scooby har altid elsket gæster og alle mennesker og dyr generelt.
Han er tjekket for smerter og anden sygdom, men der er intet fundet.
Dyrlægen mener at det kan være trigget af, at han selv blev overfaldet i foråret og nu er meget "på vagt".
Vi kan ikke forsvare at have Så stor en hund der udvikler de tendenser når vi har så mange børn og dyr i vores liv.
Tænk hvis det var nevøen på 5 år han bed, Hjaltehunden eller nogle helt andre.
Det ville vi aldrig kunne tilgive os selv.
Jeg ønsker ikke kommentarer om hvad vi kunne have gjort, for det er ikke aktuelt.
Scooby sov ind, i mine arme, i søndags kl. 21.10."
Det er først i dag, 23 oktober, jeg har kunne læse om hans aflivning uden at tude - samt se billeder af ham og smile, så nu er tiden inde til at jeg kan fortælle herinde at min lillebitte Scooby blev en smuk stjerne d. 7 august.
Jeg tog samme aften nogle billeder af ham, han var så glad ude på marken, dem lægger jeg i et fotoalbum om lidt.
Blot en lille hilsen fra en hundeejer der har lidt et ufatteligt tab, det har taget lang tid at komme sig bare lidt over.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
R.I.P. Scooby, han er nu et sted hvor angsten ikke kan nå ham.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Intet er værre end at man skal sige farvel til en ven som har fået en brist..
Jeg måtte for 3½ år siden aflive min allerbedste ven, i afskygning af en westie, han bed min lille nevø i kinden umotiveret, og ingen af os turde at lade ham leve videre hvis det skulle ske igen..
Kan godt forstå du er ked af det, men er glad for at du nu er kommet dertil at du kan smile og være glad når du ser billeder og tænker på ham
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 342
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=65556
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Måtte aflive min Basse-dreng (også GD) af samme årsag :o(
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 909
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
Rip Scoopy.... (mærkelig sammentræf så hed min border også Scoopy...)
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
okt 2008
Føler med jer der har mistet jeres dyr af samme årsag, men hatten af for at I tog ansvar.
Det har bestemt ikke været nemt at vænne sig til at han ikke er her.
Han fyldte jo en del, både fysisk og mentalt. :o)
Godt nok have vi ham kun 1 år, men for dælen hvor den hund stjal mit hjerte.
...Ellers ville jeg nok ikke have taget hans død helt så tungt.
Jeg har jo en tatovering af min Hjalte og havde egentlig planer om at få lavet nogle af mine andre færdige, men jeg har besluttet mig for at få et Scooby-portræt også.
Så har jeg ham stadig lidt med mig.
okt 2008
Vi kunne nok have holdt ham fra andre hunde, ved at holde ham hjemme, men at han begynder at bide mennesker også - det er helt uacceptabelt. Derfor valgte vi som vi gjorde.
Nu kan jeg fortælle uden tårer...