1.073 visninger
|
Oprettet:
gode råd {{forumTopicSubject}}
hej
Søger lige nogen gode råd. Min hund er begyndt at parre mit ben. Jeg har prøvet at vende mig om og gå, ignorere det, har sagt nej i en lidt hård tone. Min træner har sagt jeg skulle vende ham på ryggen holde ham fast på brystet og slippe ham når han slapper af. Intet af det hjælper han hopper på mig med det samme og hvis jeg går hænger han fast på mit ben og prøver at bide sig fast i min røv. Nu lukker jeg mig ude på toilettet til han er faldet ned for ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. hjælp har også prøvet at tage fat i nakke skindet på ham men er jeg ike så vild med at gøre.
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 181
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Humpning er tegn på stress eller hormoner. Afled hunden når den begyder at humpe og overvej om den kan være stresset.
maj 2007
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
er han kastreret?
apr 2011
Han er en rigtig energi bombe og når han bliver så vild nogen gange og han slet ikke kan falde ned har min træner sagt jeg skulle lægge ham på ryggen de andre metoder har jeg læst mig til.
Måske han godt kan være stresset han har dog altid gjort det lidt men nu gør han det meget vi er lige lidt splittet i familien så han kan nok godt mærke at der sker noget
Altså han får gå tur og så træner jeg ham alt afhængig hvad han lige giver sig ud i, har lidt lege tøj og noget hvor han skal bruge hjernen lidt osv, han er god til at slappe af så forstår det ikke helt.
han gør det om morgenen og når jeg kommer hjem, jeg kan også sidde i sofaen og så tager han min arm, ryggen ellerhvad han nu kan komme til. Synes ikke der er nogen bestemt situation endnu ?
Jeg har prøvet at distrahere ham med kaste bold, ingen interesse, så laver jeg øvelser osv. han trækker vejret hurtigt og har svært ved at koncentere sig men han prøver ihærdigt og så ender det med at når jeg stopper og han virker til at være faldet ned så starter han forfra ?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
apr 2011
Ja men afleder ham til han virker til at være faldet til ro, men så starter han igen kort tid efter.
aug 2009
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Energiniveauet behøver ikke falder, hans humperi behøver ikke stoppe og så meget andet. Disse ting kan være gode bivirkninger ved kasteration, men der er også mange ting som kan blive forværret.
maj 2007
Jeg tror bare at TS må sande at hun har et stk. meget aktiv unghund og så handle derefter.
apr 2011
aug 2009
pøj pøj
aug 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Han er ved at blive/er kønsmoden og skal lige finde ud af hvad er ønskelig og hvad er uønsket adfærd.
Som de andre siger vil jeg råde dig til at skifte hundetræner pronto.
Men derudover så skal den adfærd selvf. ikke toleres. Jeg ville bruge en metode mange også er imod men som jeg har god erfaring med.
Det er lidt hen af den med at afbryde alt kontakt i form af timeout. Pt. fungerer det at afbryde kontakt ikke for dig da hunden jo tager kontakt til dig på trods af at du prøver at afbryde kontakten.
Derudover er hunden i en alder hvor der i DEN grad skal prøves grænser af og ikke just er speciel lydhør.
Så jeg ville ganske enkelt afbryde kontakten ved at lukke en dør mellem hunden og jeg = afbryd al kontakt.
Når hunden igen er rolig så kan du åbne døren igen.
Gør du dette x-antal gange lærer hunden at dens uønskede adfærd resulterer i uønsket konsekvens og dermed mindskes motivationen til adfærden.
For mig er det en effektiv og hurtig metode i stedet for gang på gang at give hunden mulighed for at udvise sin uønskede adfærd og dermed success = motivation til adfærden ...
Negativ kontakt er også kontakt og bedre end ingen kontakt ...
Så fjern al kontakt hvis ikke du kan aflede hunden.
Kan hunden afdækkes, så er afdækning selvf. den mest optimale løsning men tvivler på at den pt. er i stand til at afdækkes hvis hans hjerne er lukket pga. ombygning ...
okt 2007
okt 2007
Men det burde ikke tage lang tid før han har fattet pointen.
Du skal være obs. på at han ALDRIG får success med sin adfærd om det er på dig eller andre .. Du skal nok komme igennem den her periode selv om det kan føles totalt uoverskueligt og du kan føle dig som en fiasko ...
Hold ud. Din hund har brug for tålmodighed og konsekvens i det næste år og så få konflikter som muligt ...
apr 2011
TAK Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar
Fantastisk så vil jeg blive ved med toilet besøgende haha ja jeg er ikke løbet tør for energi med at arbbjde med ham skulle bare have hjælp til en løsning så den vil jeg blive ved med Tak for hjælpen alle sammen
gode råd