{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs hund i butik. Pige skambidt
  • #1   14. okt 2011 Kan du linke til noget?
    Lyder godt nok underligt..

• #2   14. okt 2011 Hvad fanden skete der for hunden...????
    Og hvor gammel var pigen...???? Og hvor var pigens mor eller far...????
    Og hvorfor har ejeren af hunden den løs i en butik...?????

• #4   14. okt 2011 smiley trist historie

• #5   14. okt 2011 Løs hund er ikke okay, men hvad kunne moren have gjort?

• #7   14. okt 2011 Utroligt nok står dette hverken på forsiden af BT eller EB. Hvis det var en stor hund eller listehund havde det stået under breaking news!
    Hvem giver også godbidder til en fremmed hund!

• #8   14. okt 2011 Heidi - Moren kunne have holdt øje med sin unge, så ungen ikke kaster godbidder i en forretning til en fremmed hund.

Jeg hørte det i radioen da jeg stod i brugsen, derfor havde jeg ikke lige et link med smiley

• #9   14. okt 2011 Det er fuldstændig underordnet hvilken hund det er, det pisser mig af at de skal fortælle det IKKE er en kamphund!!!

• #10   14. okt 2011 Nå, det var så en far kan jeg se.

• #11   14. okt 2011 Børn skal også lære at de ikke skal snakke med fremmede hunde. Hunden har sikkert blot forsvaret sig, eller aflæst nogle forkerte signaler fra barnet.
    Hvis nogen skulle have skylden, er det jo forældrene til barnet, samt ejeren der ikke havde hunden i snor....

• #14   14. okt 2011 Maria: enig.

• #15   14. okt 2011 her mener jeg også at det er ejeren til den løse hund der har ansvaret og skylden i denne her sag . det kan da ikke være faren der er ude og handle med sin lille datter . hvor skulle han dog vide at der skulle være løse biske hunde inden i en forretning ?? .

• #16   14. okt 2011 Ja og hvorfor har man hunden løs hvis den kan finde på sådan noget, hvorfor har man den overhovede med på job hvor den kan komme i så tæt kontakt med andre mennesker.. men hvor har pigen kiks fra? har hun fået dem af ejer? for med mindre det var en dyrehandler eller andre steder hvor man kan købe kiks, virker det da lidt underligt at en pige på 6 har hunde kiks i lommen? eller er det bare mig?

• #17   14. okt 2011 hvis pigen har kastet dem efter hunden er det måske en mulighed?
    Der er jo mange måder at kaste på?

• #18   14. okt 2011 Bonnie - Her tænker jeg på at faren nok bør holde øje med sin datter, hvilket enhver forældre vel gør med en 6 årig i en forretning?

• #20   14. okt 2011 Den historie lyder meget mystisk i mine øjne.

Jeg kan ikke lige hitte hvor barnet har godbidder fra. medmindre hun stjal dem var en dyrehandler eller at der var en mad skål. Pigen hun er jo faktisk ikke dum, hun vælger at kaste dem hen til en fremmed hund og ikke gå derhen som mange ville gøre.. Men jeg kan ikke forstå hvorfor hunden skulle gå sådan amok..

Der må være mere i den historie vi ikke ved.

• #21   14. okt 2011 I mange forretninger har de, de der bokse hvor man kan blande hundekiks selv. Måske derfra?

• #23   14. okt 2011 Maria og Charlotte - Det siger jeg heller ikke. Jeg mener bare at man som forældre bør holde øje med sit barn.

• #25   14. okt 2011 Natascha W

ja det gør man . men en lille hund . den ser barnet nok i første omgang før faren da hun er mere i hundens størrelse.

hva med på lege pladsere når der kommer en løs hund rendene er det så også forældrenes skyld ??? hvis en hund skambider et barn der ??

ejeren har skylden for den løse hund . hunden må ikke være løs i en forretning . en hund skal være i snor ..

hvis hunden var bundet er det forældrenes ansvar at lære deres barn ikek at gå hen til hunden .og lære deres børn at behandle dyr ordenlig ..

• #26   14. okt 2011 Hvem siger det ikke er ejeren af hunden der har givet pigen lov til at give den godbidder? Så behøver faren jo ikke være nervøs normalt.

Det er lidt irriterende der ikke er mere omkring den histiore men kan være det kommer senere i dag smiley

• #27   14. okt 2011 ej, jeg sys også det virker underligt, med mindre det er en butik de tit kommer i og ved at hunden er der og har kiks med hjemmefra som Maria Dilling ( petphoto ) skriver, det forklare jo kiksene.. men hvorfor skulle hunden springe på hende hvis de kender hinanden.. inten fortæller artiklen ikke hele historien eller også er der måske lidt opspin i den? for ellers virker det meget underligt.. for hvorfor skulle jer tage vaps med hvis person godt ved at hunden kan være nervøs eller aggersiv?

• #28   14. okt 2011 Nana - Hvis det er tilfældet. Så er det jo en anden side af sagen smiley

Til alle: JEG HAR ALDRIG SAGT AT DET ER FORÆLDRENES SKYLD! Jeg pointere bare at man som forældre bør holde øje med sit barn! Nå!

• #29   14. okt 2011 Sikke dog en forfærdelig historie.
    som både mor og hundeejer mener jeg det er 100% hundeejerens skyld og ansvar.

jeg har selv min hund med i min forretning, men han er kun i baglokalet hvor kunder ikke har adgang.. netop for at undgå sådanne tragiske hændelser

• #30   14. okt 2011 Hehe.. Bum Bum var Natascha *G* smiley smiley

• #31   14. okt 2011 Selvfølgelig skal man holde øje med sit barn.
    men uanset hvad der er sket så er det forfærdeligt for den stakkels pige ( og far )

Alverdens undskyldninger og forklaringer rækker ikke.. det må simpelthen ikke kunne ske inde i en forretning

• #32   14. okt 2011 Enig med Tina.. Men så længe vi ikke ved mere i sagen er det her jo bare mudderkast?? og vi ved jo heller ikke 100% hvad der forgik når info'en i sagen er så kortfattet...?

• #33   14. okt 2011 Mia.. Løs hund i butik skambider barn..
    det er info nok for mig til at sige at det ikke burde kunne ske.

jeg vil rigtig gerne have flere informationer så jeg kan danne mig et mere nuanceret billede, men essensen er der.. Og det vil altid 100% være hundeejerens ansvar

• #34   14. okt 2011 Tina - Helt enig.

• #35   14. okt 2011 Poul Erik Lind P - Vi oplever tit noget af det samme, hvis Diego ligger ved have lågen så tror div. forbi passernde børn at de bare kan stikke hånden ind til ham.. og ærligtalt så vil jeg da håbe de sidder fast i hænget en dag, for jeg sys det er dybt provokerende at folk og børn opføre sig sådan især fordi hvis min hund nu bed så ville det være min skyld at DE havde stukket hånden ind til ham.. så vi overvjer faktisk et hunden bider skilt til lågen fordi vi sys det er for meget.. Diego gør ikke det fjerneste og bliver kun glad, men i prinsippet så kan man jo aldrig vide hvad en fremmet hund kan finde på, og de kender ham jo ikke bare fordi vi bor på samme vej vel? smiley

• #36   14. okt 2011 Poul Erik. nej vi ved ikke hvem der ejer hunden, men uanset om det er butiksejeren /ansattes eller en kundes eller bare en strejfer, så er det STADIG hundeejerens ansvar.

• #37   14. okt 2011 laika står også ved lågen og ligger og folk trods skal ned af vores indkørelse . og det er både børn og voksne . da Laika logre med hele kroppen når hun ser folk . så mange voksne kan ikke lade være at gå ned og hilse på hene . og siger hvor er det dejligt at se en Rottweiler så glad . der er børn der kommer og spørger om de må lege med hende . det sker tit men der sidder jeg så udenfor og holder øje med dem ..
    men det at de går ned og de har børn med ned det undre også mig meget . og har også talt med forældrene om det at det nok ikke så smart . for en dag kan det ende galt når børnene er alene og går hen til en hund ..

• #38   14. okt 2011 Jeg har før læst flere herinde sige at de hellere ville bides af en mindre hund, men de kan så åbentbart også gøre stor skade, når pigen skulle i fuld narkose, lidt tankevækkende at man tror man bare kan sparke en lille hund væk.

• #39   14. okt 2011 Winnie bare spring over mine indlæg, du skal slet ikke betale for dem

• #40   14. okt 2011 Er jeg den eneste der tænker, hvor hun har godbidderne fra? o.o
    - Det må jo være fra hundeejerens butik.. Tror næppe at en lille pige render rundt med hundegodbidder i lommen... Men det skal jeg jo ikke kunne sige.
    Og ja, synes det er rigtig trist.. Her ligger ejeren altså med ansvaret, og håber faktisk at hunden er aflivet, for det er da ikke til at stole på en hund, der render rundt i en butik sammen med sin ejer, og så skambider en lille pige for at give den godbidder. Det er altså en meget mystisk reaktion.

• #41   14. okt 2011 En mindre hund kan også stadig sparkes af helveds til, det er ret svært med en stor hund.

• #42   14. okt 2011 Ja, når man er voksen eller teenager, kan man vel.
    Når man er et lille barn, når man sq nok ikke at reagere.

• #43   14. okt 2011 Jeg har da tit godbider i lommen, jeg var også for mange år siden i københavn og inde og se politiet arbejde med deres heste der var lige kommet ridende politi til danmark og ja jeg havde squ hestebolcher i lommen og måtte gerne give dem en

• #44   14. okt 2011 Ja, men var du 6 dengang?
    Min lillebror kan da give min hund godbidder, men han render sq ikke rundt med dem i lommen.

• #45   14. okt 2011 Sandra H

fordi din bror ikke render rundt med godbider i lommen . så mener du at det er fuldstændig ude i hampen at der er andre der har godbider i lommerne ???
    kunne være den dreng havde hund derhjemme eller hva .
    men folk har da tit godbider i lommerne hva med postbudene ..
    men ok er med det er unormalt at rende rundt med godbider i lommerne da din bror ikke har og gør det Hmmmm..

• #46   14. okt 2011 Nej, det mener jeg ikke, men hvorfor skal det være hende, der har godbidderne? Mange af de butikker, hvor hunde er i, har godbidder stående i en krukke.

- Jeg har ikke sagt nogensinde, at bare fordi min lillebror ikke gør, så er der ingen der gør det? >_>

• #47   14. okt 2011 Føj det er vores naboby :-S Har bare intet hørt før jeg læste tråden her!
    Ad siger jeg bare, stakkels pige :-S

• #48   14. okt 2011 Sandra H

ok ja han kan have de godbider af mange grunde enig .
    og det er enlig også sagen udvedkommen .
    barnet er bidt af en hund der ikke burde være løs og af en hund der ikke burde være i en butik . ergo er det ejeren af hunden der har ansvaret for handlingen . så er det uanset hvor barnet har de godbider fra og uanset om det er butiksejerens hund .

• #49   14. okt 2011 Kan ikke se pigen dum ???? Hun er 6 år, 6 år ! Prøv lige og slap af engang.
    Er der nogle der er dumme er det sku ejeren når han har en bidsk hund til at gå løs !

Stakkels barn smiley

• #50   14. okt 2011 Enig Charlotte smiley Stakkels stakkels pige smiley

• #51   14. okt 2011 *Charlotte stolt DKKér - Nej, det ved jeg da godt smiley *G* det var måske også lidt dårligt formuleret/skrevet.. Men han er altså en sød hund smiley

• #52   14. okt 2011 Interessant at racen ikke er nævnt....

Men forfærdelig oplevelse for pigen og hendes forældre smiley Håber hunden får en date med en lilla/blå sprøjte...PRONTO!

• #53   14. okt 2011 Måske familien selv har hund, og derfor hun havde godbidder. Men det er egentligt temmelig underordnet hvor hun har dem fra synes jeg smiley

Synes det er forfærdelig for pigen og forældrene.

Camilla L

måske ved man bare ikke hvilken race det er smiley

• #54   14. okt 2011 de enste hunde der må være i en butik er føre og handicaphunde

• #55   14. okt 2011 Jo racen er SÅ lige meget. Fakta er hunden bed pigen, ikke hvilken race.

• #56   14. okt 2011 der kan vist være sket en masse som vi som ikke har været der slet ikke kan udtale os om, uanset hvad , så det forkert af forældrene ikke at være ved sit barn, og forkert af hundejeren at have en løs hund i butikken..

• #57   14. okt 2011 men synes det fantastisk at det IKKE er en kamphund, for en gangs skyld.. så kan det være danskerne kan se at ALLE hunde kan bide.. så skriver medierne ikke KUN om faaaaarlige kamphunde.. men bt og eb har jo heller ikke bragt historien ? så den er ikke "spændende nok!" gad vide hvorfor....

øv at danmark er blevet sådan ... det frygteligt uanset hvad det er for en hund der gør det, og

det bør komme mere frem i lyset at der sker meget mere end danskerne tror i dagligdagen, med alle mulie racer.

• #58   14. okt 2011 nej men passer tit børn, og holder dem i hånden eller ber dem blive ved siden af mig .. de skal ikke rende rundt i den anden ende af butikken, tænk hvis en pædofil kommer og tager dem med..... der er ALT for mange syge mennesker her i verden...

• #59   14. okt 2011 hvem siger at barnet ikke har holdt i vognen ??
    men har sluppet . tingene går mange gange rigtig hurtig

• #60   14. okt 2011 Nu har jeg været i en mindre lokal fødevarebutik i 10 år og det er ret almindeligt at en stor pige på 6 år, måske får nogle små mønter af sine forældre og går over til slikket/legetøjet for et finde en ting når bare forældrene stadig kan se dem finder de selvfølgelig de sidste ting. I hvert fald når der var tale om velopdragene børn.
    Der burde forældrene jo ikke skulle bekymre sig om at deres børn bliver angrebet af en hund.

Sådan en hund burde jo aldrig have været nogle steder løs hvor den kunne støde på fremmede mennesker eller dyr.

• #61   14. okt 2011 Hvor står der at faderen ikke evt. stod ved sit barn ? Eller havde øjene på pigen ? Det er jo slet ikke det det handler om !

• #62   14. okt 2011 Nu som medløber DKK snob. .

enig . fatter ikke at folk de tænker på hvilken race det er . samt hvorfor barnet havde godbider på sig eller hvor barnet var .

når vi alle ved der må ikke være hunde i et supermarkede . og vi alle ved at hunde skal være i snor oflige steder .

så hva er der at være i tvivl om .. ejeren af hunden har skylden uanset hvilken race det er og mere .....

stakkels barn og forældre...

• #63   14. okt 2011 Præcis det er sku da røv lige meget om barnet havde godbider og hvor hun havde dem fra, hvor faderen var da det skete, hvlken race det var osv.
    Hovedsagen er at barnet blev bidt af en hund der ikke burde gå løs !
    Gør mig sku sur at folk siger det er pigens skyld eller faderens, en pige på 6 år ved sku ikke alverden og hun er da blevet skræmt for livet nu.

Det er SÅ synd for hende og det gør SÅ ondt i mit hjerte smiley

• #64   14. okt 2011 Bonnie du har tildels ret, det eneste jeg kan tilføje er at jeg før har hørt mange sige her på hg at de hellere vil have en lille hund bider da den kan man daa bare sparke væk, men det kan en pige på 6 år ikke, der er bare ikke nogen hunde som skal bide så er det altså sprøjten ved dyrlægen og nu stod der mindre hund.

• #65   14. okt 2011 eva C

enig ingen hunde skal bide uanset race eller størelse . en lille hund kan også lave utrolig meget skade på et menneske ,

• #66   14. okt 2011 Uanset hvor jeg evt gik med mit barn, det på gade eller i butik, eller hvilke som helst andet sted så skal en hund i min verden ALDRIG gå løs, og så bide.
    Da min datter var lille, fik hun tit lov at kikke i forretninger til en vis grænse, selvfolgelig vidste jeg hvor hun var, men i butikker, havde jeg ikke hende i hånden konstant, og keg kan i min vildeste fantasi ikke se hvad en løs hun uanset race gør i en butik. Uanset om det er verdens venligste hund, så skal den ikke færdes i en butik.
    Mange mennesker er bange for hunde, både små og store, og de skal altså kunne gå ind i alle forreetninger og handle uden der kommer en hund i nærheden af dem. Også dyrhandler, som jo ellers er til dyr, skal IKKE have løse hunde i forretningen.
    Jeg kender nogle få mennesker som er rædselsslagen for selv en lille puddel. Og de skal altså kunne gå i de forretninger de har lyst til, uden skræk for at møde løse hunde.

Det er helt og aldeles uhørt en lille pige er blevet skamferet at en hund i en forretning. Om hun så havde flere kg hundeguf, og uanset hvordan de er givet, så hører en løs hund IKKE til i en forretning, hvor der kommer alle slags mennesker.

• #67   15. okt 2011 Man kan ikke rigtig dømme NOGEN, da man ikke ved hvad der er sket... Om ungen har været en led møgtøs overfor hunden (det kommer sjældent med i trykken... Jo hende der skal være det stakkels offer), om faderen var til stede, om hunden måske bare var utilregnelig, hvilken slags butik det var, hvis hund det var osv.

• #68   15. okt 2011 Og mange stikker også hånden ud for at klappe Laika eller kommer over og bukker sig over hende. Jeg flipper skråt hver gang, heldigvis siger Laika også nogle gange fra ved at hyle/skrige =)

Ligner ikke noget at røre andres hunde uden at have fået lov. - Bare for at kommentere det andet emne der blev bragt op, selvom det er lidt of topic

• #69   15. okt 2011 Løs hund i en forretning hører ingen steder hjemme. Uanset hvor uartigt barnet har opført sig. Forretninger skal være til ALLE. Også folk som er bange for hunde.

• #70   15. okt 2011 *Charlotte stolt DKKér
    Netop. Der er altså mennesker som ikke kan tåle dyr. Og uanset hvad, skal man ikke i en butik finde løsgående dyr.

Her i byen er der en dyrehandler med en kat. Købte engang et stort tøget ben til hundene herhjemme. Det ene var der strintet på. Så det røg retur, og har ikke handlet der siden.

• #71   15. okt 2011 Ja selvfølgelig var pigen en møgtøs, mens hun gav hunden godbider tæskede hun den. SUK SUK og dybt SUK!

• #72   15. okt 2011 "Børn skal også lære at de ikke skal snakke med fremmede hunde. Hunden har sikkert blot forsvaret sig, eller aflæst nogle forkerte signaler fra barnet."

Hvad fanden er det for noget at skrive. En lille pige på 6 år er lagt i narkose pga. skaderne. Ja så tror jeg nok hun har lært aldrig at snakke med hunde mere!........

• #73   15. okt 2011 Tenze
    Der står da osse at det ikke er en af de forbudte muskelhunde.

• #74   16. okt 2011 Ok ja så det er pigen og hendes far der har skylden .
    de kunen sgu da også lige have tjekket om der var løse hunde i forretningen inden de gik ind . og pigen ja hun gav hunden godbider og self har hun da været ond ved hunden så hunden har forsvaret sig . for hunden har da ret til at være i den forretning . så hva galt er der i det . pigen var kommet ind på dens dimene . hunden er uskyldig .
    faren og pigen har skylden .

ja undskyld det er sådan jeg læser nogle af de indlæg der kommet ud af det her .

man må godt se længere end lige sin næse tip..
    uanset hva er det sgu da ejeren af hunden der har skylden ,
    den hund har ikke en skid at gøre i den forretning . hunden burde være i snor .. hunden burde være under opsyn.

enig børn skal lære ikke at røre fremmede hunde ..

men ingen her ved hva der er sket ..
    men uanset hva er det ejeren til den hund der har skylden ...

Kommentér på:
løs hund i butik. Pige skambidt

Annonce