{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

adoptere en vildsvine hund ? {{forumTopicSubject}}

ja det er noget af et særpræget tilbud, men det er sådan at jeg igennem en af mine venners bekendte har fået tilbudt at overtage en brugt hund, men der er bare dette at denne hund har været brugt vildsvinejagt, hvilket jeg har kunne forhører mig til foregår ret voldsomt og hundene derfor tit bliver brugt til dette er avlet og opdraget til at være lidt voldsomme, jeg ved derfor ikke om det er en hund jeg tør at tage imod.
Der er tale om tæve på 4 år hun skulle være blandet af jack russel terrier og labrador, hun skulle have været efter udsagn have været på 5 vildsvinejagter, inden hun er blevet pensioneret, da hun blev angrebet af et vildsvin, hun mangler derfor et ører og noget af halen.
Hun opholder sig i Tyskland lige nu.
Kan sådan ne hund reetableres som en almindelig hund eller vil den være for mærket af den tidligere brug ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  adoptere en vildsvine hund ?
  • #1   13. okt 2011 Det kommer an på hvordan hunden ellers har levet.
    har den været en jægers familiehund eller har den stået i gård når den ikke var på jagt ?

• #3   13. okt 2011 Tina: hunden skulle have boet hos den bekendtes familie når den ikke har været brugt.

Krumme: sort med hvide poter og snude har jeg fået fortalt

• #4   13. okt 2011 jeg tænkte også dogo argentino, men i teksten står der jack russel / labrador..

• #5   13. okt 2011 uhh dyrplagerri! både for hunden og for vilsvinet!!!Jeg ville tage imod hunden... Det er svært når du ikke har mødt hunden man ja jeg ville nok takke ja til at møde hunden og hvis det er så redde den
    det kan være svært at rette sådan en hund op - men hvis den aggrassion ikke er rettet mod andre dyr så ville jeg godt urde tage den - det er trods alt ikke så mange vilsvin man støder på i dk

• #8   13. okt 2011 Tina: ja men jeg tror heller ikk det var meningen at den skulle have været vildsvinehund den gang man avlede den.

CMP: kunne nu heller ikke finde på at bruge mine dyr på den måde, men det er jo nu en gang ikke mit valg når hunden endnu ikke er min smiley

Krumme: Det er egentligt også det eg tænker, jeg ved ikke hvor kraftigt dens instink eller træning er på det

• #9   13. okt 2011 Jeanette: Ved du hvordan den har været brugt på selve jagten? Jeg så for længe siden et program om hunde og vildsvinejagt, hvor hunden opsporede vildsvinene og jægeren så skød dem. Nogle gange kom hundene lidt galt afsted, når de opsporede hvis de kom for tæt på dyret. Heldigvis brugte de jægere jeg så et tykt tykt læder dækken til hunden, for den ikke kom til skade.
    Men kan ikke se noget problem i at skulle tage den til sig, bare fordi den har været brugt til vildsvinejagt smiley

• #10   13. okt 2011 Krumme: Tænkte jeg også.. Men en jack / lab bliver næppe så stor som en DA

• #11   13. okt 2011 Tina: hunden er omkring 30 måske 40 cm høj. den har gået i koppel som han kaldte det med 4 andre på den størrelse af den blanding

• #12   13. okt 2011 Winnie: det er selvfølgleig rigtig nok.. har godt set sådan et vildsvin i øjne den gang jeg var i Polen, og jeg ville dælme ikke stå ansigt til ansigt med sådan en

• #13   13. okt 2011 Du skal være forberedt på, at jack russlen ikke kan være sammen med andre dyr, måske undtaget hunde. En jack russell er meget selvstændig, er en jagthund om en hals, og jager alt der bevæger sig. Den er temperamentsfuld og kræver en fast hånd. Min egen jack russell er også trænet til jagt, dog på ræv, men han er ikke bange for at gå i lag med de store kronhjorte i dyrehaven. Kunne han komme afsted med det, ver der ikke en kat eller nogle andre dyr i nabolaget

• #14   13. okt 2011 Min veninde har Jacks, der bruges i stor stil til jagt og de bor sammen med kat. Tilgengæld er de ikke store fans af mine katte. De er mad! men deres egen er helt ok.

• #15   13. okt 2011 Jeanette
    Jeg kan ikke se at der skulle være et problem.

Kommentér på:
adoptere en vildsvine hund ?

Annonce