{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

3 hunde ? {{forumTopicSubject}}

Har søgt lidt i forum, men kunne ikke rigtig finde noget:(

Jeg har stadig en drøm om at få mig en fantastisk udstilling vovse, og har også haft kig på en race der passer til mit temperament og vores måde at have hund på.

Men hvordan er det med 3 hunde? - jeg har jo altid lært at lige børn leger bedst , gør det sig også gældenen i hunde universet ?

Jeg er klar over at økonomisk er det igen op ad på stigen, men det generer bestmet ikke mig:)

Hvad erfaringer har i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 hunde ?
  • #1   13. okt 2011 Vi har tre hunde - og har på et tidspunkt været oppe på fire. Hos os kan det kun lade sig gøre, fordi min kæreste også tager del i træning, aktivering osv. For de går alle sammen til lydighed og agility, og er med på diverse kurser - og det ville jeg simpelthen ikke kunne overkomme alene.

    Men i det daglige, når vi bare går tur, eller er derhjemme med dem, så gør det ikke den store forskel, om der er to, tre eller fire, synes jeg. Så længe flokken bare fungerer sammen.

    Og vores er jo ellers MEGET forskellige af størrelse, alder, sind og aktivitetsniveau.


  • #2   13. okt 2011 jeg har ikke erfaring med 3 hund, men har lært på den hårde måde at lige børn leger bedst... Også i hundeverdenen

  • #3   13. okt 2011 ja jeg vil sige at lige børn i høj grad leger bedst også hos hundene... Jeg har fire og det fungere udemærket - mendet tager ekstra tid - meget ekstra tid hvis hver hund også dagligt skla have lidt alenetid med en. Hvor godt det fungerer afhænger meget af den enkelte hund og hvor meget tid man reelt har tila t bruge på hundene

  • #4   13. okt 2011 Tina
    præcist - har desværre også kendskab til en del episoder med meget uheldigt udfald fordi hundene ikke machede :o( Mine hunde kan med alle andre søde og rare hunde - men det er kæmpe forskel på hvor godt de lege osv. alt efter hvor godt de matsher i størrelse, temprament og aktivitetsniveau


  • #5   13. okt 2011 Det afhænger meget af de hunde du har nu, for mit vedkomnene ville Jack eeeelske en nu ven, hvor imod Vabber ville hade det, så det gælder vel bla. om og kende sine hunde og vide hvad de ville synes om der kom en mere;o)

  • #6   13. okt 2011 Bulldog type hunde passer vildt dårligt sammen med lette hyrdehunde..

    de er alt for forskellige i sprog og legemåde og det gav en del konflikter hos os.
    i mit tilfælde var det en amr bulldog / bullmastiff og en belgisk hyrdehund.


  • #7   13. okt 2011 Igen lige børn leget bedst. Og endelig kan du resikere at den ene hund kommer til og stå uden for flokken. Igen som med børn, 2 leger godt, tre er en for mange, 4 igen godt.
    Har selv haft både to-tre og 4 hunde. Og lige antal er bedst.


  • #8   13. okt 2011 Mine bergamascoer vil meget heller lege med hinanden end med f.eks mine chinese crested... Så lige børn leget best vil jeg sige smiley 3 hunde ikke noget problem hvis bare du har tid til dem alle smiley

  • #9   13. okt 2011 Enig med de andre. Det er vigtigt, at hundene taler "samme sprog". Vores gamle beagle Punktum (packhound) trivedes ikke optimalt med de andre, der kun kan finde ud af at gå i en hierarkisk flok - ikke den flade struktur, som hos packhounds.

  • #10   13. okt 2011 jeg har en mops og en FB, og det er jo meget sociale hunde. Min mops han skal af med dadlerne, og Bertha er stereliseret. Så er det en han eller hun hvis det kom så langt der vil fungerer bedst ?

    jeg arbejder kun om eftermioddagen, så min tid med dem fra morgen og indtil kl 3, er det rene leg gåture og små lege, så de er trætte og sover mens jeg er væk. Min kæreste har butiks arbejdstider, så det er ca 4 timer de er alene om dagen . Med den 3 . hund er tanken ringtræning og hvalpe træning. Udover det skal den med til svømning sammen med de 2 andre 1-2 gange om måneden.
    Jeg kigger lidt på molosser typen, da den temp mæssigt ville match os. Jeg har haft et lidt godt øje på en Dogue de bordeaux, da jeg har læst en del om den, og at det er en velafbalanceret hund, der gør minimalt. En race der hviler meget i sig selv og ikke har behov for "at vise" sig overfor andre.

    Som sagt er det bestemt ikke afgjort endnu, men jeg vil heller bruge god tid på at sætte mig ind i tingene smiley


  • #11   13. okt 2011 Ved ikke om der lige er noget om tre hunde, med du kan da kikke.
    http://hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=3524


  • #12   13. okt 2011 store og små hunde sammen har jeg også erfaring med ikke fungere videre godt. Cleo boede engang med en NEWF og selv om der var verdens sødeste og blideste newf kom han til at prese cleo meget når han ville have kontakt. heldigvis trak cleo sig og udviklede sig ikke til en af de her små hidsige nogle. Men en af mine bekdnte har en schæfer og en yorkie sammen og her er den lille blevet presset så meget af den stor at den nu har en meget kort lunte. det er jo fint nok den kan sige fra - men at den er presset til at sige så voldsomt fra så den generelt er blevet en lille hystede det serjeg bestemt ikke som et tegn på en hund der trives i en given situation.

    To jeg har gået til træningmed har også haft små hunde som er komme til skade fordi den store hunde de boede med var for voldsom - en i leg som brækkede et ben og en som fik ødelagt næsen og et øje da den store ville pinne den


  • #13   13. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3
    ja som sagt jeg ville aldrig køb en så stor hund nu du har to små - jeg synes det meget let kan få store omkostninger for de mindre hunde


  • #14   13. okt 2011 da jeg gik fra 2 til 3 hunde syns jeg ikk det var det store problem, er nu alene med 4 hunde - 2 af hver race
    lige børn leger da bedst men herhjemme er der ingen problemer
    har ofte hanner og tæver sammen (en af hver race)
    det skal siges at det er 2 meget forskellige racer

    der skal tilpasses en del, men det er bestemt muligt!!!!
    jeg ville ikk undværer det for noget i verden

    alle 4 hunde leger fantastisk sammen og deres forskellige måde at lege på gør faktisk at de er blevet mere alsidige
    det eneste minus er at de røde har lært at lege med meget lyd, og det kan lyde voldsomt hvis ikk man kender dem

    du er mere end velkommen til at spørge mere ind hvis du vil vide mere


  • #15   13. okt 2011 hold da op CMP, det var da voldsomt ! smiley

    Jeg vil sige, at det ikke så meget er leg osv jeg er bange for, men mere om der vil opstå direkte slagsmål?


  • #16   13. okt 2011 Kennel diamond :

    hvordan introduterede man en ny hund for de 2 man har? da jeg gik fra 1 -> 2 mødtes vi neutralt sted først, så begge var på udebane. Men når der er 2 der kender hinanden er det så ikke sværer?

    Mine leger også med lyd... hahah .. så vores tv er på mx volume nogen gange smiley

    jeg på passede en hund i sommerferien, hvor jeg havde dem med på tur alle sammen 2 gange om dagen og så gik jeg en tur med dem hver 1 gang om dagen.. + leg i haven. Lyder det som noget man godt kunne praktiserer?


  • #17   13. okt 2011 en dogue de bordeaux er ikke en jagt eller hyrdehund smiley

  • #18   13. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3
    ja slagsml kan have meget store konsekvenser for en lille hund men det kan leg sørme også - fx når en stor hund løber ind i en lille hund - men også bare med hensyn til den lille hunds temprament - når den store hunde lege og fjoller og presser de mindre hunde ender man elt med en mindre tolerant lille hund - det er i hvert fald hvad jeg har erfaret hos dem jeg kender med små og store hunde. jeg ser det ikke som positivt men som udtryk fr en lille hund som ikke trives optiamlt i situationene og bliver presset til den emget tydelige afdfærd. Som Sagt har je også kendskab til 3 små hunde som måtte aflives efter sammenstød med den store hunde.Så nej jeg har ingen deciderede positive oplevelser med det. jeg har en del opleveler hvor det fungerer men INGEN hvor jeg ser det som noget der bidrageer positivt til den lille hund


  • #19   13. okt 2011 jeg startede med at ta min gamle tæve, Incy (en meget blød hund) i haven sammen med den nye, Obelix
    det gik stille og roligt
    så gik jeg en tur med drengene sammen og tvang ikk den gamle dreng, Boddy til at være sammen med Obelix da Boddy er noget sær med fremmede hunde
    jeg lod dem så skifteveis være i bur og fri (en fri og en i bur) og det gjorde jeg i et par dage - så lukkede jeg dem i stuen samtidig og der har aldrig været problemer - hverken ved fodring, tæver i løb eller noget

    alle hunde bliver fodret i stuen ved hver deres skål, hvor de ikke går til hinandens skåle før de er blevet forladt

    på gåture skifter jeg hvem jeg går med, da jeg altid kun går med 2 hunde af gangen


  • #20   13. okt 2011 Jeg vil gerne have en hund med lidt mere volume, så at sige:) min kæreste og mig er fælles om de 2 tosser, da min kæreste er til de små brede typer, men har fået lov at undersøge om en min drømme hund nu.. For da det er mig der står for træningen, kører rundt med dem, betaler alt til dem osv, så er det vel meget fair at jeg også får udlevet min drøm smiley

    Skal aldrig have en "aktiv" hund hvis man kan kalde det det.. hahah aldrig en hyrde, jagt eller slæde hund, da jeg slet ikke er til den form for stimulering af en hund smiley - jeg er til bulldog eller molosser:)


  • #21   13. okt 2011 * Team Glarbo
    ja jeg ville goså vælge fx en mops eller FB til - så hundene macher lidt bedre end den lille mops og en kæmpe Dogue de bordeaux gør


  • #22   13. okt 2011 CMP:

    Nu er de hunde jeg har i forvejen ikke så fjer, selvom de ikke vejer 30 kg, tror problemet ville værer størrer hvis jeg havde en chi, pap eller poms osv.. :)- siger ikke at det ikke kan ske, men de er van til at lege med en berne sennen nede i parken, som de klarer uden de store probs smiley


  • #23   13. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3
    ja okay . kan jo kun tale ud fra mine egne erfaring og sige at af hensyn til de små hunde ville jeg ikke gøre det - så ville jeg vente til den dag de ikke er mere


  • #24   13. okt 2011 Nu er en DDB jo ikke den mest frembrusende hund skal i huske på:)

  • #25   13. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3
    nej ok - jeg vil så sige at to af de hunde eg kender var fransk billedog - den ene fik store problemer emd ryggen fordi den store hund den boede med køb sidlæns ind i den - den anden blev aflivet da hunden den boede med ville pinne den og bed den øje i stykker. Men ja - det er jo dit valg - jeg kan kun sige som jeg har sagt - af hensyn til demå ville jeg ikke gøre det


  • #26   13. okt 2011 jeg elsker min lille Uffe(mops)- men ville aldrig selv vælgen en mops igen! så bare det gør at jeg ikke skal have en mops mere .. smiley

  • #27   13. okt 2011 Lene $Mor til Uffe&Berha< 3
    det er en NEWF bestemt heller ikke - derfor kan den sagtens presse en mindre hund meget


  • #28   13. okt 2011 som sagt tidligere er det ikke noget jeg er i gang med at gøre endnu .. ville bare høre om erfaringer osv først smiley

  • #29   13. okt 2011 Lene;
    Der kunne ikke være en anden mindre hund der fristede, som var mere lig de andre i størrelsen? Hmm, f.eks. boston terrier? Jeg kender absolut INTET til racen, men den ligner ret godt de andre, synes jeg selv.


  • #30   13. okt 2011 nej som sagt så er jeg til de hunde med lidt mere volume- og kender jo til at det godt kan lade sig gøre når de bare af sind/temp minder ret meget om hinanden smiley

  • #32   13. okt 2011 mor til tøserne :

    Tak smiley - altså jeg kan umildbart ikke se problemet, problemet i mit hovedet var faktisk bare hvor dan 3 hunde er sammen. Den DDB jeg har forelsket mig i , er til daglig sammen med en FB.


  • #33   13. okt 2011 Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig.

Kommentér på:
3 hunde ?

Annonce