10.768 visninger
|
Oprettet:
Hvad er forskellen på disse hunde ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er faldet for racen Bichon. Men er i tvivl om hvilken en af de tre det skal være, Frise, Bolognese eller havanais. Hvad forskellen ? - Hvor store bliver de, hvad med pelsen .. ?
Har været inde og se billeder af dem alle tre, men syntes det er svært at se forskel, bortset fra deres pels, men man kan vel klippe dem ?
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 11
Altså, jeg syntes at der står ved dem alle at de skal have plejet pelsen, ?
okt 2011
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg har et kuld Bolognese hvalpe lige pt. og er du interesseret i at høre mere om racen eller bare komme og se den, er du meget velkommen. Jeg bor i odense.
Ang. forskellen er der både en størrelsesforskel - bolognesen er den mindste, bygningsforskel og pelsen som du selv påpeger.
Forskellen i temperamentet ses også når man kender lidt til racerne - men hvis man sammenligner med andre typoer hunde er de egentlig meget lig hinanden. Bolognesen er mere "gammel klog" og laid back, hvor både havanese og frise er mere hyper.
Ang. pelsen så er der stor forskel i hvordan pelsen er at holde hos bolognesen. Nogle har pels som er tyk som en dør - de kræver meget pelspleje og er svære at holde hvis de er i lang pels. Andre som min Mynte er mere tyndpelset, og så er det ikke så uoverkommeligt..
Men igen har du interesse i en hundesnak - er du meget velkommen i Odense. Min tæve er fuldpelset, så kan du mærke og se om det er noget du tror du kan overkomme.
Du kan se mere på min hjemmeside www.waginns.dk
okt 2011
Jeg kigger lige på din hjemmeside
Jeg har fået nej af min udlejer til at have hund, men jeg prøver at se om jeg ikke kan lokke ham .. nu må vi se
okt 2011
Man må da godt klippe den, bare ikke hvis den skal til udstilling, eller hvis det er koldt.
Jeg håber jeg kan overtale min udlejer
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
En klippet bolo kræver stadig pelspleje - børstningen og tørring går hurtigere, tilgengæld er det vigtigt pelsen er klippet helt lige, da en længde forskel vil give øget mængde filter, når pelsen vokser ud igen.
Og en fuldpelset bolognese kan stadig nyde ture ved vandet, i skoven og hoppe i mudderpøj. Den pels er nemlig ikke så lang og silkefin den behøver at blive bundet op og i den dur.
Men det er klart at foretrækker man den klippet, så gør man jo det Hellere en klippet hund, som man får børstet ,end en langpelset man ikke får passet!
Hvad er forskellen på disse hunde ?