{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

De tisser!!! {{forumTopicSubject}}

Ja og det er indenfor!

begge tøserne er begyndt at tisse indenfor om morgenen engang imellem.. (det er ikke hver dag) og den ene tisser mere end den anden tror jeg, men kan af gode grunde ikke vide hvem der tisser mest, men af mængden at bedømme kommer det ikke kun fra en hund..

Men det er sådan at begge hunde bliver luftet i ca. et kvarter inden sengetid, så de får både tisset og besørget hvis det er det de trænger til.. også bliver de lukket ud igen kl 5 ca. hvor min kæreste står op.. (her er indtil videre intet sket)
Jeg står somregel op mellem 6-8, hvor de igen bliver lukket ud som det første..
MEN, i tiden mellem at min kæreste er kørt og jeg står op, så bliver der pisset på gulvet!!!

jeg nægter simpelthen at tro det er fordi de ikke bliver tisset ordenligt af..

Jeg er ved at være lidt lost omkring hvad jeg skal gøre smiley
Beklager det blev lidt langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De tisser!!!
  • #1   11. okt 2011 Hvor er det de tisser, er det altid det samme sted?
    Har de adgang til hele huset når i sover, og sover de i samme rum som jer?


  • #2   11. okt 2011 De har kun bryggerset at sove i, da jeg ikke vil have dem i møbler eller seng, men der er åbent igennem hele huset så de kan høre os hele tiden, de er kun lukket fra med børnegitter..

    de har 3 steder de tisser, ved skabet, ved hoveddøren, og ved toiletdøren..

    Jeg har vasket af i både klorin og rodalon..


  • #3   11. okt 2011 Oki.
    Men er de så i huset når din kæreste har lukket dem ud der om morgenen, og du stadig sover?


  • #4   11. okt 2011 Kan de ikke have blærebetændelse?
    Hvis nu de har været i kontakt med det samme miljjø/bakterier...?


  • #5   11. okt 2011 Nej, de er altid i bryggerset når de er uden opsyn smiley

    Anja - Jo det har jeg også tænkt.. Men det er kun engang imellem det sker :S Der kan nogle gange gå 14 dage hvor det ikke sker, også kan det ske igen 4 dage i træk, også måske en uge uden tisseri.. sådan forsætter det..
    Det er derfor det undre mig


  • #6   11. okt 2011 Har du prøvet at vaske gulvet i rodalon?

  • #7   11. okt 2011 Er du sikker på, de får tisset, når han lukker dem ud tidligt? Mine tisser ikke så gerne i haven og slet ikke, hvis ikke jeg går med derud

  • #8   11. okt 2011 Anja - gulvet bliver vasket i rodalon hver gang de tisser..

    Marianne - Ja det er jeg sikker på.. Det er det første de gør, de når dårligt indenfor deres låge inden de har sat sig.. De er trænet til at tisse i deres have, som det første smiley


  • #9   11. okt 2011 er du helt sikker på at det er dem begge ????

    Der kan være andre ting i vejen med urinsvejssystemet end blærebetændelse....

    Hvornår skal de i løbetid, det kan også give øget trang til at tisse....

    Hormonforstyrrelser kan give problemer omkring tisseri....



  • #10   11. okt 2011 Nej jeg er bestemt ikke sikker på det er dem begge, men mængden er nogle gange ret stor, så jeg tvivler på at det kun kommer fra en hund..

    Vores yngste tæve har været længe undervejs med sin løbetid og er endelig kommet i den første.. Kan det have en betydning?


  • #11   11. okt 2011 ja, det kan det, de tisser ofte hyppigere op til og i starten af en løbetid... ved ikke hvordan du har det, men tror også mange kvinder oplever at øget tryg på blæren i forbindelse med menstruation, tror at der er væske ophobning mm i livmoderen der skaber et øget tryk i "området"...

    Altså, jeg har jo pt en hvalp med blærebetændelse igen igen, og det hun gør er at hun af og til små tisser og så lige pludselig tisser hun så en ordentlig tår, så der kan jeg altså også blive overrasket over mængden

    Men uanset tror jeg nu jeg ville få stikset en urinprøve....


  • #12   11. okt 2011 puha.. Ja må nok hellere ringe til doktor dyr og snakke med ham..

  • #13   12. okt 2011 Det lyder underligt med mængden af tis, hvis de får tisset ordentligt af i haven. Blærebetændelse osv gør jo "bare", at de tisser oftere, men ikke større mængder.

    Ifb med løbetid tisser mine også arkant flere gange. For den ene har det i de første én eller to løbetider resulteret i, at hun fik et par uheld indendørs, men her var det heller ikke store mængder.

    Er de ude længe nok i første omgang? Min ene, der er i løb nu, starter med at småtisse et par gange når vi kommer ud om morgenen og først når vi har gået lidt, tisser hun for alvor


  • #14   12. okt 2011 De er ude ca et kvarters tid om morgenen, hvilket plejer at være mere end rigeligt..

    Syntes bare det er mærkeligt.. Molly blev renlig inden min kæreste fik hende og har aldrig tisset indenfor derefter.. Kiki har haft 3 uheld i sin hvalpetid, og har heller ikke tisset indenfor efter..

    molly er nu 2½ år og kiki 1 år.. forstår det simpelthen ikke.. smiley


  • #15   12. okt 2011 @marianne k, vil lige rette dig lidt.... det er rigtigt at dybest set tisser de bare oftere når de har blærebetændelse.... men det der også ofte sker er at hvis de har smerter i forbindelse med den, så tisser de bare lige lidt af gangen og stopper så snart trykket er væk fordi det gør ondt, det der så sker er at lige pludeselig er der så spdant et tryk bag fordi der er en stor mængde urin i blæren og så kommer der altså en ordentlig sø....

  • #16   13. okt 2011 hanne M
    Ja men den samlede mængde er vel den samme


  • #17   13. okt 2011 det er den måske nok, men det kan ejer jo ikke rigtigt se, det man ser er når de der ordentlige søer bliver droppet indenfor på gulvet... og det er det jeg mener i forhold til trådholder, hun synes jo der er meget, og det kan jo være hvis hunden kun tisser lidt der om morgenen når den er ude hvis det gør ondt på den, når den så kommer ind og skal igen lidt efter, så er der så meget pres på at der kommer en ordentlig sø...

  • #18   18. okt 2011 Tror vi har fået løst vores problem.. Der har ingen tisseri været i en uge nu efter vi har lagt en måtte ud hvor de sover.. mærkeligt nok

  • #19   18. okt 2011 Måske har der kulden fra gulvet bare haft en påvirkning på blæren... Men det var da rigtig dejligt at høre! smiley

  • #20   18. okt 2011 Ja måske.. smiley De er blevet meget mere rolige mærkeligt nok.. smiley

    vi har simpelthen sådan nogle dejlige hunde..! SKØNT! smiley


Kommentér på:
De tisser!!!

Annonce