Trodsalderen?? {{forumTopicSubject}}
Vi har en hvalp på 4 måneder og kan simpelhen ikke sætte hende på plads
Hvis jeg f.eks går rundt i lejligheden kan hun finde på at hoppe op og bide efter mine fingre, eller når jeg putter vores søn går hun med ind i soveværelset og står og piver, hvis jeg lukker hende inde i stuen mens jeg putter ham står hun og skriger. Hun kan også finde på af stå og kradse på mig mens jeg giver flaske.
Og så vil hun rigtig gerne gå på sofabordet hvilket er tæmmelig trælst
Når jeg så siger NEJ eller STOP så syntes hun nærmest bare det er sjovt og så bliver hun mere vild. Hvis jeg tar fat i hende og ligger hende på ryggen piver/skriger hun og med det samme jeg slipper bider hun ud efter mig igen! Ihhh
Hun er en MEGET pivet hund.
Ved i hvad jeg kan gøre for at få hende til at stoppe? Den eneste hun har respekt for er vores anden hund.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Har du lært hende, hvad nej betyder?
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
Hmmm det var jeg nu ikke klar over..
Nej det ved hun vel ikke Hvordan får jeg lært hende det?
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
øv at hun skal være alene i stuen mens du går på værelset, at hun ikke hører til der hvor du giver flaske..
måske du skal lære hende at du er rolig når hun er i kurven eller på et tæppe.. Så du kan bede hende om at gå i kurven eller på tæppet også hun bliver der
apr 2009
Jeg giver altid flaske inde i stuen og der er hun der altid Det er heller ikke hver gang hun gør det men en gang imellem
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
Vi giver ham godbidder hver gang vi står i situationen - men inden han begynder at sige noget eller lave løjer.
Godbidder hele tiden, så længe hun er sød og stille. Med det samme hun laver noget hun ikke må, så skal hun ignoreres.
Willie synes også det er sjovt, når man siger nej. Han går også op på sofabordet, kigger på os og når vi så siger nej, bliver han legesyg og går helt amok med at gø og skabe sig.
Han ved at han får opmærksomhed ved at gøre noget han ikke må (= vi kigger på ham og siger nej), hvilket får ham til at ville det endnu mere.
Håber det kan bruges og at det vil hjælpe jer
maj 2011
maj 2011
maj 2011
apr 2009
Og så vil jeg begynde at træne nej
Håber det hjælper
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
Hvis i er 2 kan i fx træne situationen med at hun hele tiden hoppe op af dig når du giver flaske ved at. Hoppe op = kommer ud af rummet ( i kort tid self)
Er stille = godbid.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Og din hund aner simpelthen ikke, hvad du forventer af den. Den forsøger sig så med en række overspringshandlinger, som du så tolker som trodssighed og afstraffer den for.
Forvirringen er total og du har en hund der langsomt men sikkert mister tilliden til dig.
Så lær den først, hvordan den skal forholde sig i de beskrevne situationer.
Og træn det roligt og målrettet med positiv forstærkning, så du ikke står desperat og stresset og griber til ødelæggende panikhandlinger, hvergang det bliver et problem.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Trodsalderen??