{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Trodsalderen?? {{forumTopicSubject}}

Vi har en hvalp på 4 måneder og kan simpelhen ikke sætte hende på plads smiley

Hvis jeg f.eks går rundt i lejligheden kan hun finde på at hoppe op og bide efter mine fingre, eller når jeg putter vores søn går hun med ind i soveværelset og står og piver, hvis jeg lukker hende inde i stuen mens jeg putter ham står hun og skriger. Hun kan også finde på af stå og kradse på mig mens jeg giver flaske.

Og så vil hun rigtig gerne gå på sofabordet hvilket er tæmmelig trælst smiley

Når jeg så siger NEJ eller STOP så syntes hun nærmest bare det er sjovt og så bliver hun mere vild. Hvis jeg tar fat i hende og ligger hende på ryggen piver/skriger hun og med det samme jeg slipper bider hun ud efter mig igen! Ihhh

Hun er en MEGET pivet hund.

Ved i hvad jeg kan gøre for at få hende til at stoppe? Den eneste hun har respekt for er vores anden hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trodsalderen??
  • #1   10. okt 2011 Lad være med at lægge hunden over på ryggen- det er simpelthen et overgreb. Jeg havde dælme også bidt dig, hvis du forgreb dig på mig.

Har du lært hende, hvad nej betyder?

• #2   10. okt 2011 Et overgreb ligefrem??

Hmmm det var jeg nu ikke klar over..

Nej det ved hun vel ikke smiley Hvordan får jeg lært hende det?

• #3   10. okt 2011 jeg ville også bide dig hvis jeg var hende.. sorry..

øv at hun skal være alene i stuen mens du går på værelset, at hun ikke hører til der hvor du giver flaske..

måske du skal lære hende at du er rolig når hun er i kurven eller på et tæppe.. smiley Så du kan bede hende om at gå i kurven eller på tæppet også hun bliver der

• #4   10. okt 2011 Hehe hun er ikke alene i stuen smiley Jeg skrev at hvis jeg lukker hende ind i stuen så står hun og skriger og så kan jeg jo slet ikke få ham til at sove så det har jeg kun gjort 1 gang og der var vores anden hund også der inde smiley

Jeg giver altid flaske inde i stuen og der er hun der altid smiley Det er heller ikke hver gang hun gør det men en gang imellem

• #5   10. okt 2011 Min har også nogle problemer når jeg laver noget andet - fx står og kigger ud af vinduet eller sidder tæt op ad min kæreste.
    Vi giver ham godbidder hver gang vi står i situationen - men inden han begynder at sige noget eller lave løjer.

Godbidder hele tiden, så længe hun er sød og stille. Med det samme hun laver noget hun ikke må, så skal hun ignoreres.

Willie synes også det er sjovt, når man siger nej. Han går også op på sofabordet, kigger på os og når vi så siger nej, bliver han legesyg og går helt amok med at gø og skabe sig.
    Han ved at han får opmærksomhed ved at gøre noget han ikke må (= vi kigger på ham og siger nej), hvilket får ham til at ville det endnu mere.

Håber det kan bruges og at det vil hjælpe jer smiley

• #7   10. okt 2011 TS - det var ikke et "øv hvor er du dum", men mente at du skulle øve med hende.. smiley

• #9   10. okt 2011 Winnie - der er i min verden forskel på at lægge den på siden og lægge den på ryggen..

• #10   10. okt 2011 Winnie - åh ja helt bestemt smiley

• #11   10. okt 2011 Det vil jeg ikke gøre igen smiley

Og så vil jeg begynde at træne nej smiley

Håber det hjælper smiley

• #13   10. okt 2011 og så øv noget alene hjemme træning, så hun ikke skriger når hun bliver lukket i stuen.

Hvis i er 2 kan i fx træne situationen med at hun hele tiden hoppe op af dig når du giver flaske ved at. Hoppe op = kommer ud af rummet ( i kort tid self)
    Er stille = godbid.

• #14   10. okt 2011 Du begår en meget almindelig fejl! Du forsøger at fortælle din hund, hvad den ikke må, istedet for at fortælle den, hvad den skal.
    Og din hund aner simpelthen ikke, hvad du forventer af den. Den forsøger sig så med en række overspringshandlinger, som du så tolker som trodssighed og afstraffer den for.
    Forvirringen er total og du har en hund der langsomt men sikkert mister tilliden til dig.
    Så lær den først, hvordan den skal forholde sig i de beskrevne situationer.
    Og træn det roligt og målrettet med positiv forstærkning, så du ikke står desperat og stresset og griber til ødelæggende panikhandlinger, hvergang det bliver et problem.

• #15   10. okt 2011 lad være med at bruge fysisk vold overfor din hund - selvfølgelig bliver hendes reaktion på dig meget kraftigere når du gør det - netop at være fjollet og hvalpe er et dæmpende signal som du overser -jeg ville virkelig sætte mig ind i hundes sprog og omgangsform fpr du skaber problemer som bestemt ikke gavner jeres forhold - hvis du ønsker det senger jeg dig gerne artikler om emnet hvis du ikke selv har orndenlig litteratur om emnet

Kommentér på:
Trodsalderen??

Annonce