2.118 visninger
|
Oprettet:
DRU ???? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og er ved at købe en Cjihuahua og den er med stamtavle .... ,men har hørt lidt om man skal passe lidt på med stamtavler for der er nogen der bruger nogen meget billige nogen som ikk er en skid værd... så ville høre om i kender til DRU og om det er godt ??
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
DKK derimod er omfattet af FCI..
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
vil foreslå dig at tilmelde dig Nychihuahua herinde så kan du spørge løs.
Der er en del dru opdrætter herinde,
og vist også nogle dkk i chihuahua
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
var det nødvendigt at kalde folk navne i dit indlæg?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 9
Tak til alle andre
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
DKK´s udstillingsdommer stiller større krav til de udstillede hunde end DRU, hvor en Chihuahua ikke skal undersøges for PL og på udstillinger skal alle hunde,der er født efter 19/3-2011 kun have opnået en 2. præmie ( dette i følge deres hjemmeside.)
De har så avlsforbud på Merlefarvede Chihuhua, og dette forbud er ganske unødvendigt, da det står i standarden.
I DKK har en Chihuhua adgang til aktiviteter, hvilket der ikke findes i DRU med undtagelse af ganske få udstillinger.
Der er en langt højere kvalitetskrav i DKK. Jeg har svært ved at dette i DRU.
sep 2010
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91
Der står også lidt on de forskellige stambogsførende klubber + lidt om, hvad du med fordel kan undesøge ved klubberne.
Held og lykke med købet af din kommende hund
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Hvis du vil ha den bedste af den bedste stamtavle efter de flestes hoved så skal du finde en DKK hund..
men DRU er nu også ved at blive til en rigtig god klub, efter manges mening også.. Som jeg selv syntes
Men det vil altid være op til dig..
jan 2010
jan 2010
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Syntes nu at hunde både fra den ene og anden klub som regel er gode. Der er sikkert fuskere i alle klubber, uanset hvor god man selv mener ens klub er.
Har før kikket på hund fra DKK ( mastino napolitane) med forældredyr med D og E på hofter som havde DKK-tavler. Der tabte jeg en enorm respekt fra DKK. Hellere lade en race gå til, end avle på noget med sådanne hofter er min indfaldsvinkel ( er stor mastino elsker men ikke for enhver pris)
jan 2010
jeg ved at inden for min race, cavalier, der er der virkelig sket noget.
f.eks med sundhed, vi er mange der hjertescanner, pl tester, øjenlyser og nu også dna tester for CCS og EFS. det er det samme som i DKK.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Det jeg oplevede, var man ikke talte med folk, på samme måde som i DRU.
Mange var såmen venlige nok til man vendte ryggen til. Så blev der bagtalt "hvad er dog det for en hund hun stiller op med" osv. Oplevede jeg de få gange jeg var afsted, og blev ked af det på ejerens vejne. Jeg
mener stadig vi hver især har vores hunde fordi vi elsker netop denne hund. Jeg har såmen også det hunde hvor jeg "har tænkt" gud fader" men jeg har aldrig bagtalt/omtalt det for andre. For hver især har vi hunde, som vi hver især mener ér det rigtige. Bedømmelserne har jeg ladet dommeren om
Der findes helt og garanteret også rigtige søde mennesker inden for udstillere af DKK Jeg har sikkert bare været uheldig i min race, og de racer der har intersseret mig
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Var på mine første udstillinger, da jeg havde Elmo.. der var ALLE søde og hjælpsomme... har aldrig oplevet nogen snobber....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Alle de opdrættere jeg har købt hund af gemmen årene har vi haft en godt forhold til. Særlig en har vi selv i dag , mange år efter vi har købt hund hos han en godt og hjælpsomt forhold til.
kald mig bare snob. Jeg har kun oplevet gode ting i DKK. Hvad enten vi snakker køb af hund, udstilling ,lydigheds træning,agility, ringtræning og div hunde komsammen.
jan 2010
"Sur Sur Sur, lille bi omkring Ja vil give Chihuahua ret, det er godt der er klubber til os alle "
hentyder du den til mig? for så må du gerne uddybe?
feb 2009
Citat:
Nyt fra bestyrelsen:
På generalforsamlingen den 19. marts 2011 blev det vedtaget, at Hvalpeshow fremover skal erstattes af
Babyklasse.
Bestyrelsen har besluttet, at denne ændring træder i kraft pr. 1. januar 2012. Der skal derfor til
udstillingerne i det nye år, tilmeldes i baby klasse hvis hunden er mellem 3 og 6 mdr.
Der skal opnås 2 x SL i baby klassen for at hunden har hvervet titlen Baby champion.
Det blev også besluttet, at hunde fremover skal være udstillet og have opnået mindst 2 pr. i unghunde klasse
eller åben klasse, inden de anvendes i avl. Bestyrelsen har besluttet, at det gælder hunde født efter forslaget
blev vedtaget.
Altså skal hunde født efter 19. marts 2011 inden de indgår i avl, have opnået mindst 2 pr. i unghunde
eller åben klasse på en DRU udstilling.
Forslaget vedr. stambogsdatabase tilgængeligt på internettet for medlemmer , blev også stemt ind, der bliver
lige nu arbejdet på, at vi får et helt nyt stambogsprogram i DRU. Dette program vil når det er færdigt, blive
offentligt tilgængeligt for DRU´s medlemmer.
Forslaget vedr. sundhedsoplysninger synlighed i stambogen blev ligeledes vedtaget. Dette vil komme i
stambøgerne i forbindelse med det nye stambogsprogram, idet det vil indbefatte at vores stambøger ændres.
d. 6. september 2011
Bestyrelsen i DRU.
Citat slut
Så det kan ikke hjælpe jer, der er så glade for DRU, at I kalder os fra DKK snobber, når jeres klub ikke er særlig seriøs med deres regler angående opdræt. Det er jo ganske frivilligt med sundhedsundersøgelser hos jer, så seriøse kan I ikke kaldes.
Så kald mig bare snob. Det er jeg fløjtende ligeglad med , fordi jeg ved DKK er den eneste kennelklub i Danmark, der anerkendt i hele verden. Det er DRU , eller en af de andre skodklubber uden for FCI ikke,
Derfor er det bedste valg en hvalpekøber kan foretage - køb af en DKK hund.
jan 2010
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det er FCI der har bestemt at der kun må være 1 medlemsklub i hvert land, ikke DKK der betaler FCI for ikke at lukke andre ind...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Jeg synes DRU er ganske godt! Man hører tit folk tale grimt om det, fordi DKK er lidt bedere, men det gør jo ikke DRU dårlig. Min lille Silje-pige er fra DRU, men min gamle hund (Emil) fra DKK. Jeg mærker ingen forskel. Nu er det godt nok to forskellige racer, men ingen af dem har været syge endnu. Hvis man gør sit forarbejde godt nok, kan man SAGTENS få en god og dejlig hund med DRU stamtavle.
jun 2011
feb 2009
Hvor mange opdrættere i DRU har taget den lovpligtige uddannelse hundeholderuddannelsen??????????
I øjeblikket er det nemlig kun DKK, som står for denne uddannelse, og mig bekendt er der ikke trængsel fra DRU medlemmerne, for at få denne uddannelse, som kunne give jer nogle arbejdsredskaber til seriøst opdræt, og her vil I også opdage ,hvor forskellige klubberne er.
jun 2011
Træning er der i mange forskellige byer, så det var ikke det der lokkede ved mig. Nogle folk er til udstillinger, og alt det halløj, mens andre er totalt ligeglade. Engang i fremtiden kunne jeg godt selv tænke mig at prøve det, dog med en DKK hund. Specialklub og sådan noget lokker heller ikke ved mig, men ved andre gør den. Jeg vil nok sige der er en klub til forskellige personligheder, hvoraf jeg selv er en blanding.
feb 2009
Nej, mine fakta er helt op to date, men du følger vist ikke ret meget med siden du udtaler dig sådan.
Opdrættere i DRU følger netop ikke FCI standarden for flere racer. Dette kan man se på jeres udstillinger. De hunde ville højst opnå "good" på en DKK udstilling. Kvaliteten er forskellen.
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
I DKK skal vi tjekke for PRA inden avl på papillon, PL er ikke et krav men stort set alle gør det alligevel!!!! Kender ikke nogen som ikke gør....
Så vil også sige en hund med DKK bog er det mest fornuftige valg,....
DRU ????