648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hund nr. 2 Hund nr. 2

Hej til jer alle.

Jeg ligger nu her og tænker lidt at jeg på et tidspunkt, ikke i nærmeste fremtid men om et års tid eller længere tid frem, godt kunne tænke mig en hund nr. 2..

Hvor gammel vil i anbefale af hund nr. 1 er før man får hund nr. 2?

Har læst mange steder at folk anbefaler at hund 1 er minimum 2-3år gammel og helst 4år før hund nr. 2 kommer ind i hjemmet..

Er i enig i dette?
I må meget gerne begrunde jeres Ja, Nej eller andet svar. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   8. okt 2011 Jeg blev flere steder anbefalet, at hund nr 1 var ca 2 år og valgte at følge det råd. Jeg synes, det har fungeret rigtig godt, da den store kunne de ting, den skal kunne (sådan nogenlunde :D) og stadig var ung nok til at gide lege med hvalpen.

Nu er de 1 og 3 og leger stadig dagligt og har stor glæde af hinanden

• #2   8. okt 2011 Marianne - Ja det er selvfølelig en fordel at hund 1 gerne vil lege med den nye hvalp..

Grunden til jeg gerne vil have hund 2 er fordi jeg kan mærke på Kato at han føler sig "ensom" og det er selvom jeg leger med ham og han leger med andre hunde..
    Det er jo ikke altid at vi er ude hos folk med hund (somregl min mor eller mormor) og ja så keder han sig meget herhjemme og sover derfor rigtig meget.. Han er dog "kun" 16mdr, og for mig virker det ikke helt normalt.. smiley Så han trænger måske lidt til noget selvskab af egen art..

• #3   8. okt 2011 Den hund i har bør være voksen(mindst 2 år) og være som i ønsken en hund skal være. Hvalpen lærer af jegers gamle hund. Så hvis den gamle har unoder får hvalpen det også. Alderen har også noget og sige i forbindelse med rangorden i flokken.
    I skal være forberedt med tid. hund nummer to skal lære og være alene uden hund nr 1. Skal aktiveres både sammen med og uden hund nr 1. Altså 2 hunde tager mere tid en en.

• #4   8. okt 2011 Køb aldrig en hund for selskab til en nuvæærende hund. At anskaffe endnu en hund er jeres ønske ikke jeres hunds.

• #5   8. okt 2011 Egentlig bør den første hund bare være "voksen" altså ude over teenagertiden, hormonsvingningerne etc. Så i 1½ - 2 års alderen efter min mening.
    Når det så er sagt, så er jeg af den mening, at man skal have hundene, når man har overskuddet og tiden til det. Vi har pt. en ung tæve på 1 år og en hanhund på 10 mdr. og det går fint, lidt "hvem bestemmer her", og lidt ekstra teenagenykker har vi da, men det går godt, netop fordi vi pt. har ekstra tid og overskud til at beskæftige os med dem.
    Men ideelt, så er en voksen hund den bedste følgesvend til en hvalp, hvalpen lærer så meget af den voksne, det så vi i de første måneder, hvor vi stadig havde vores gl. hund sammen med den første hvalp.

• #6   8. okt 2011 Brug hjernen - Det vil selvfølgelig ikke kun være for Kato's skyld, men fordi jeg også selv gerne vil have mig en hund mere..
    Men det skal jo selvfølgelig ikke være endnu at hund nr. 2 skal komme, der må gerne gå en del tid, altså minimum 1år..

• #8   8. okt 2011 Nu ved jeg jo ikke, HVOR meget han sover, men mine sover da også utrolig meget nogle dage selvom de er to. Jeg synes ikke, en anden hund at lege med kan erstatte de ting, man ellers gør med sin hund. Begge mine bliver stadig nusset, trænet med, får udfordringer til hjernen hver især osv. Hvad laver du med din?

• #10   8. okt 2011 Maj-Britt - Det vil blive en race hvor sind osv minder meget om Lhasa'en men nok mindre mistroisk overfor fremmede.. Størrelsen betyder nu ikke så meget, men en lille race foretrækkes..
    Så race vil der bestemt også blive kigget en del på. smiley
    Dog vil jeg nu egentligt gerne have en Lhasa mere da jeg elsker racen og selvom de er meget mistroiske overfor fremmede..

Marianne - Når vi er hjemme sover han ca. 50-60% af tiden.. Han er lige vågen når vi leger, går ture, han skal spise og sådan noget.. Og syntes nu det er ret meget han sover taget i betragtning at han kun er teenager..

Cathrine - Åhr kan lige forestille mig dem sove i ske.. smiley Cute..

Men hvis i nu også skulle kigge på race, ville i så vælge samme race som i har nu eller en helt anden?

• #11   8. okt 2011 som maj-britt siger...se på racen frem for alderen...her i huset bor molly amr.bulldog på snart 9 år. koda chihuahua på et år her den 17 okt. og så lille kata chihuahua som bliver et ½ år på koda's fødselsdag. en super harmonisk 3 kløver om man tror det eller ej...de sover altid tæt sammen som flokdyr nu gør. man skal bare huske hvilke arbejde man vil lægge i det når der kommer en ny i flokken for koda og kata er nogen gange 2 meget tossede hvalpe der vælter stuen...men hold nu op hvor de hygger sig og molly er det rolige overhovede man kan putte sig hos når man er træt:)

• #13   8. okt 2011 Carina
    Det synes jeg nu ikke lyder så usædvanligt, alt efter hvor meget du er hjemmefra selvfølgelig. Men du kunne jo prøve at aktivere ham med nogle opgaver derhjemme udover leg så han holder sig i gang. Mine bruger f.eks. en del tid på, at jeg gemmer små pølsestykker højt og lavt omkring i huset, som de snuser sig frem til og så bruger vi som regel også lidt tid på at træne både de ting, de kan i forvejen og nye små-tricks for hyggen

• #14   8. okt 2011 (link fjernet)

• #15   8. okt 2011 Brug hjernen - super godt link. smiley

Marianne - alle sådanne ting gør jeg også herhjemme. smiley
    Men han sover stadig rigtig meget.
    Tit er vi hjemme 2-3dage i træk, og ja der sover han jo så det meste af tiden.

• #16   8. okt 2011 Hunde har ikke den dybe søvn som vi mennesker, og sover derfor meget længere tid. Men du vil også opleve, at de vågner meget nemt, fordi det ofte er en noget overfladisk søvn.

Derudover sover inaktive hunde meget mere end hunde, der bliver hodlt igang fysisk og psykisk. Prøv nogle dage at skriv op, hvornår og hvor længe din hund sover/hviler. Mange hunde hviler alt for mange timer om dagen.

• #17   8. okt 2011 Vibe - det vil jeg prøve.
    Når han sover, så sover han utrolig tungt og snorker som en voksen mand (lyder nu ret sjovt).. Og der skal en del til før jeg kan vække ham, skal faktisk ruske lidt i ham før han vågner..
    Og det virker efter min mening lidt mystifystisk..

• #19   8. okt 2011 Ulla - tror nu heller ikke det ville være et problem at få en ny hund ind i hjemmet, dog med det forbehold at det er en hvalp hvis det er en han, sådan så den ikke dufter af hanhund endnu. En tæve ja der er det faktisk lige meget med alderen, for så længe det er en dame så er han glad..

• #21   8. okt 2011 Selvfølgelig vil det være mest for min egen skyld. smiley

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce