{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pis os! Lopper
  • #3   8. okt 2011 Lopper er resistente over for Frontline, så prøv Advantage Vet.

  • #4   8. okt 2011 frontline combo tager både levende lopper , larver .. og æg .. og hvalpene kan godt tåle det .. det gav vi bølle da vi købte ham ... med lopper ... dagen efter var alle væk og vi har ikke set en siden . ellers snak med en dyrehandel du stoler på .. og som ikke bare sælger dig noget for salgets skyld . evt vend den med dyrlægen ..

  • #5   8. okt 2011 ja men pas på jeres hunde kan få det der kalles hotspot det kommer inden for de førstede dage det kan gå hend og blive kronisk så de der gifte er forbudt her i huset, har altid sprøjted mine hvalp med frontlein ,inden de skulle hvalpetested,ellers kun hvidløg .

  • #6   8. okt 2011 VI har i går behandlet hunde og katte med frontline combo og lopperne dør kan jeg se på vores hvide kat, så vil sige lopper er ikke helt resistente over for det

  • #8   8. okt 2011 Her i huset bruger vi også Frontline Combo og er yderst tilfredse.
    Men da jeg sad hos dyrlægen forleden dag i godt 20 min. kom der tre personer, to damer og en herre, og købte loppemidler både til hunden og hjemmet.
    En fjerde kom ind og spurgte efter broshurer, fordi hun godt ville læse lidt om de forskellige produkter, inden hun besluttede sig!
    Jeg har desværre ikke flere, var svaret, vi har i øjeblikket så stor efterspørgsel efter loppemidler, at vi kan slet ikke følge med.


  • #9   8. okt 2011 Rådene er mange:-)

    Jeg har 1 hund og 2 katte. -Fandt loppeekskrementer på den mindste kat, og de kom alle i behandling med Advantage. Efter 1. behandling synes jeg, at problemet voksede - fandt mange LEVENDE lopper på ham. - Men nu, efter 2. behandling, er de væk! - både lopper og ekskrementer.

    Jeg har også en flaske trinol stående, men den er ikke brugt endnu!

    Jeg har aldrig døjet med lopper før - har haft hund i 6-7 år og kat i 2-3 - RIGTIGT mange med dyr, har loppeproblemer lige nu!!!


  • #11   8. okt 2011 Svare på jeres gode indslag senere. Igen kat eller andre husdyr 3 fede lopper fanget jeg

  • #12   8. okt 2011 Palle P.: En hund kan få lopper på træningspladsen, hos dyrlægen, i hundeskoven, hvis den færdes i områder hvor der kommer mange hunde, hvis den leger med andre hunde osv. smiley

    Det har ikke så meget at gøre med om det er en kat eller en hund, men mere at gøre med om dyret kommer i kontakt med andre hunde eller katte, der har lopper eller færdes i et område hvor hunde og katte med lopper også færdes. Hos mig har det altid været hunden, som har slæbt lopperne hjem.

    Er de fri for lopper og har de absolut ingen kontakt til smittekilder, så får man heller ikke lopper i huset. Vi har været loppefri i ca. 13 år og det på trods af at vi har indekatte, udekatte og hund. Den eneste gang jeg har fundet en loppe på Lia var efter hund havde fået lov til at løbe rundt i en tom hundeskov og her blev hele bundtet behandlet med frontline for en sikkerheds skyld.


  • #13   9. okt 2011 Lopper er altså ikke generelt resistent over for Frontline!

    Jeg bruger frontline combo vet.

    Da jeg købte Sille da hun var 4 mdr havde hun lopper, og blev behandlet med frontline Combo. Det virkede.

    Da Sille for kort tid siden fik en loppe på sig fik hun Frontline, og der har ingen lopper været siden....

    Men til trådstarter. HVIS du bruger noget til nakken, så sørg for at det kommer ud på et så stort område som muligt (som hunden ikke kan nå), da jeg har hørt at bl.a. bayvantic kan ætse hundens hud, men dette er oftes hvis folk ikke får givet det ud over et større område, men giver det hele på en lille plet....

    Der findes også ting UDEN gift:
    http://www.alttilhundogkat.dk/loppediverse.6

    F.eks. "Biocide antiparasit pipetter er et 100% naturligt produkt "

    "Elektronisk tægevagt til hund og kat. Tægevagten sender uafbrudt ultralydsignaler ud, som virker frastødende på tæger og lopper."

    Urtehalsbånd

    Cur1.

    Osv.

    Sille har selv en tægevagt på nu... Troede egentlig ikke på de virkede, men en af mine veninder har haft store problemer med lopper og flåter på begge hendes hunde... Men nu hvor de har brugt disse i et halv års tid har der ingen problemer været...


  • #14   9. okt 2011 Frontline virker ikke hos os, så det ville jeg ikke spilde penge på smiley
    Vi bruger Advantage kombineret med Capstar. Det fjerner lopperne


  • #16   9. okt 2011 Jeg fik også loppeangreb for 6 uger siden og jeg behandlede hundene med advocate og kattene med advantage det var dog kun min hvalp jeg fandt lopper på hverken katte eller den store hund havde dem, men alle lopper forsvandt efter den behandling, jeg valgte så også at spraye tæpper og møbler osv med frontline spray efter råd fra min opdrætter... Vil dog sige min hvalp havde ikke lopper da jeg fik ham hjem så hvor han har samlet dem op ved jeg ikke :-(((

  • #17   9. okt 2011 Palle det her var også første gang jeg fik lopper i alle mine år som hunde og katte ejer, så man kan være uheldig og mine katte kommer heller ikke ud...

  • #18   9. okt 2011 Min pølse har haft en enkelt loppe og brugte advantage 1 gang og ingen lopper mere...
    Hun kløede sig som en sindsyg men det gør hun heller ikke mere, har hverken set eller oplevet hun har kløet sig siden hun fik den behandling... smiley
    Meeen den virker kun mod lopper ikke mod flåter-lus så den er kun mod lopper... Derfor jeg købte den... Pølsen bliver gennemgået hver dag for flåter, så ville kun behandle mod lopperne.... Det er billigere end de andre osse en fordel... smiley


  • #19   9. okt 2011 Palle P.: så har du været heldig, ligesom vi også har været det de sidste 13 år. Jeg vil gætte på at det at din hund ikke får lov til at hilse på andre hunde ved dyrlægen har noget at sige (Lia får heller ikke lov at hilse), og hvis de hunde hun leger med også er loppefri, så bliver hun jo heller ikke smittet af dem. smiley

    Men igen lopper kan smitte fra både hunde og katte, og de gange vi har haft lopper for mange år siden har det været hunden, som har slæbt dem hjem, en enkelt gang var det sågar en besøgende hund, der gav mine indekatte, der havde været loppefri i flere år, lopper, og ejeren af hunden var fræk nok til at påstå at det var mine katte der havde givet hendes hund lopper fordi de var katte og "alle ved jo at lopper kun kommer fra katte".

    Så jeg kunne omvendt sige at det kun er hunde, der er skyld i lopperne, men det passer selvfølgelig ikke. smiley

    Lopperne kommer fra den hund eller kat, der færdes hvor den kan risikere at blive smittet med lopper og hvor ejeren ikke giver den forebyggende behandling. I tiderne før frontline og lignende for katte og med mange udekatte og gårdkatte, så er jeg sikker på at kattene udgjorde den største risiko. Uden frontline og lign. så ville det jo være næsten umuligt at få en flok gårdkatte loppefri, så myten om at det er kattene og ikke hundene der smitter med lopper stammer nok til dels derfra.

    Derudover, så er det katteloppen og ikke hundeloppen, der forekommer mest hyppigt i Danmark. Katteloppen lever i bedste velgående på både hund og kat, så navnet kan være misvisende, sådan at hvis en hundeejere får af vide at hans hund har kattelopper, så tror han måske at det betyder den er blevet smittet af en kat, selvom det ikke behøves at være tilfældet.


  • #21   10. okt 2011 Jeg spørger heller ikke til lopper, men satser bare. smiley

    Og er helt enig med dig mht. hunde i dyrlægens venteværelse. Det er en stresset situation for de fleste hunde og med begrænset plads. Vi sidder som regel og øver kontaktøvelser, "sit", "læg dig" og lign. og det er jo også meget sundt for hunden at lære at den ikke altid absolut skal hilse på alle de hunde den møder.


  • #22   10. okt 2011 Frontline virkede heldigvis! smiley
    Puhhhh.. tusind tak for jeres svar! mange tak..


Kommentér på:
Pis os! Lopper

Annonce