Flexline har krævet endnu et offer {{forumTopicSubject}}
Fra vort seneste kuld blev Tavi's bror solgt til et middelalderende par.... de skulle have en familiehund og havde ikke den store erfarring i at have hund.
Jeg fortalte dem gentagende gange at flex line på en lundehund ikke var det optimale fordi de er meget nysgerrige + hurtige + følger deres drifter og de kunne komme langt væk før ejeren kunne nå at reagere, samt ikke så kantstenen som en grænse.
I dag blev jeg så ringet op af vores racerepræsentant om at familien havde mistet Baldo fordi låsen i flexlinen havde svigtet, så han var løbet ud på vejen og dræbt.... 8½ mdr. gammel.
Jeg ved ikke og jeg er mest ked af det eller mest sur på dem.
Ja, selvfølgelig var det deres hund, men Baldo var den hanhvalp i kuldet jeg havde bestemt mig for at beholde, men så kom hans ene sten ikke ned, så det endte med at være Tavi vi beholdte.... Men jeg havde da regnet med at kunne se ham når vi havde træf.... men sådan skulle det altså ikke være.
Det er ligesom jeg kunne acceptere at få besked om at en gammel hund ikke levede mere..... men fordi folk ikke kan finde ud af at have en snor til gadebrug og gemme flexlinen til strand og skovtur, hvor hunden ikke risikere at miste livet fordi ejeren går og sover...... ja, jeg skulle lige af med lidt galde....... hvalpekøberen har endnu ikke ringet..... vores racerepræsentant sagde at hun endnu ikke havde modet ....for jeg havde jo fortalt hende at det ikke var en god ide at bruge flexline på en trafikeret vej så hun vidste godt jeg ikke vil trøste hende med at det ikke var hendes skyld..... for lige nu syntes jeg det 110% er hvalpekøberens skyld at en af mine hundes små guldklumper er død.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Jeg har selv været ved at køre hunde ned flere gange pga flxi liner og jeg er rasende. I øvrigt er det heller ikke sundti ryg/hals med det ryk som linen giver.
Har du kontaktet familien. De må have dårlig samvittighed når nu du ikke har fået det at vide gennem dem selv, men af racerpræsentanten.
Jeg ville i hvert tilfælde ikke sælge familien en ny hund. Der kan altid ske uheld men dette er dumt når du så bogstaveligt har fortalt at flexi liner er no go.
Øv øv øv....
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Hvis den bruges med fornuft ser jeg ingen problemer i flexliner.
P.I.P lille hund.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.560
Derudover har jeg ham også i flexline, når han er med ude og gå sammen med Mika .. Vi går ikke så langt, når Mika er med, så med en flexline giver det Taiko mulighed for at kunne løbe og snuse noget mere :o)
Men jeg giver jer ret, den skal bruges med omtanke ..
Jeg har af frygt for at den skulle knække, låsen ikke virker el. lign., lige købt ny, på trods af den gamle kun var et år gammel og kun brugt få gange ..
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Men jeg må ærligt sige, JEG synes aldrig det kan blive ejers skyld at låsen svigter/går i stykker.. i min optik er det der et uheld..
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Men det er ejerens valg at bruge en flexline... havde hun brugt en fast line , så havde Baldo stadig levet.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 250
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Det må være slemt for dig og frygteligt for hvalpekøberen:-(
Jeg er ikke så vild med flexliner og har slet ikke en pt. Da jeg som regel alligevel går til fods langs veje for at komme til fjorden/skoven.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Jeg elsker mine flexliner, og ville blive ked af hvis de blev forbudt.
Går dog altid med kort line/låst flex befærdede steder som f.eks. New York, markeder og gader.
Hvis jeg havde stor hund ville jeg dog nok købe en alm. line, da jeg ikke kan forstille mig at man kan styre store hunde (som ikke er lydige eller bare nysgerrige af natur)/store hvalpe særlig godt i en flexline.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
mar 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 223
Håber ærlig talt at dine hvalpekøbere har fået sig en ordentlig lærestreg. Og føler med din lille hvalp. Det er alt for tidligt at komme fra denne jord.
Flexline har krævet endnu et offer