TV, hunde og drømme? {{forumTopicSubject}}
Lia så noget ret voldeligt i fjernsynet her den anden dag. Hun var så fikseret på det, at jeg endte med at sidde og holde en hånd for øjnene af hende, fordi jeg synes det var lige drabeligt nok.
Da jeg fortalte det til en veninde synes hun det var ret morsomt at jeg behandlede min hund som et barn og mente ikke at selvom hunden kan se fjernsyn, at de så opfatter det på samme måde som os.
Jeg svarede så i sjov at hvis Lia havde vilde drømme når hun faldt i søvn, så ville jeg have haft ret i at holde hende for øjnene...og sørme om der ikke blev "løbet", "gøet" og "knurret" i søvne, noget der ikke sker ret tit efter hun er blevet voksen.
Ren tilfældigt, eller?
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 38
Så sent som igår sad jeg og så CSI med Vicky, der lå og døsede på sofaen. Hub faldt så i søvn, og lå og peb/bjæffede i søvne, og sparkede med benene :o)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Jeg ved ikke om de opfatter det på samme måde, men det er sjovt at tænke at de kan :o)
Er vild med det her billede og underteksterne på tv'et. Man tænker lidt HVAD ER DET DOG DU SER, HUND?!
(link fjernet)
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Hun er blevet så hård til det at hun endda reagerer på spändingsmusik, selvfölgelig reagerer hun på dyr og deres lyde i fjernsynet, men også uden lyd reagerer hun på dyrene... Men hun ser tydelig i en almindelig action film hvilke mennesker der er de gode og de onde og når spändingsmusikken träkker op bliver hun mere og mere spändt på at se hvad der sker.. det dumme dyr:) Men drömme om det og blive direkte skrämt gör hun ikke, hun ved godt at det der sker i fjernsynet blir i fjernsynet, men derfor kan man jo godt lige fortälle dem hvor skabet skal stå... ja måske netop derfor;)
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 38
Jeg er også overbevist om, at det ikke var fordi det var CSI, men lyden af sirener m.m
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Med kattene er det meget forskelligt om de har set fjernsyn eller ej. Har haft en kat der af en eller anden mystisk grund skulle se "Antiques Roadshow" på BBC og jeg fandt aldrig ud af hvad der hvad SÅ ufattelig spændende ved antikviteter, han var dog også vild med naturprogrammer, gemte sig bag fjernsynet når det var løver, og sad og tjattede til skærmen når det var småfugle.
Jeg skal ikke så kunne sige hvad de ser, men et eller andet ser nogle af dem nu nok.
Til jer, der mener at der kun reageres på lyd, ville det så ikke være mere naturligt for hunden eller katten at søge hen til højttalerne hvor lyden kommer fra end fjernsynet? Hvis man altså som os har de to adskilt.
aug 2008
dec 2004
dec 2004
dec 2004
dec 2004
aug 2008