1.782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Anti-gø halsbånd... Anti-gø halsbånd...

En hund vi tit går forbi (Akila og jeg) kom altid farende og gøede som en gal langs hegnet. Ejerene var godt til roligt at sige at den skulle stoppe og det gjorden den så, hvis de var hjemme altså.
Forleden dag gik vi så forbi igen og kunne godt se på hunden at der "skete noget" når den gøede. Og senere tænkte jeg at det nok var et af de halsbånd. Nu når vi går forbi ligger den pænt og bare kigger på os. Og Akila er blevet meget mere rolig ved at gå forbi...

Her er spørgsmålet så til jer der har prøvet sådan et halsbånd. Hvad er jeres erfaring? Godt/skidt eller ingen ændring?
Og jeg ved godt at der kommer en masse kommentar om at man skal undgå de halsbånd, men det er ikke jer jeg vil høre fra (denne gang). Det er jer der har prøvet dem. :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anti-gø halsbånd...
  • #1   2. okt 2011 Vi har brugt det kombineret smiley

Min Jarna gør rigtig meget, og hun reagerede på den der sprøjter vand (vi lånte den af en ven) i løbet af to gange. smiley Så det er ikke nødvendigt mere.

Vi brugte den på Alva, fordi hun gøede af andre hunde når vi var ude og gå (ikke aggressivt, men det bragte nervøsitet frem i Aifi). Hun gør det stadig en lille smule, men vi har ikke brugt det på hende længe :o)

Jeg ville dog helst undgå dem - men lige med sidstnævnte har det været et problem, fordi hun kun gør det når hun er løs, så det er svært at korrigere det :o) Og ellers er det ikke et problem. smiley

• #2   2. okt 2011 Jeg har brugt et af de fjernstyrede med vand til min gamle whippet, ikke for at få hende til at holde op med at gø, men for at stoppe hende i at jagte vores kat.

Det virkede helt efter hensigten, hun stoppede fuldstændig efter 3 sprøjt.
    Jeg bruger normalt heller ikke den slags, men da hendes hensigt ikke var leg, men at knække nakken på katten, gav jeg det et forsøg.

Det skal så siges at hun hadede vand, jeg kender folk, der har brugt det på gravhunde for at stoppe gøen helt uden resultat.

• #3   2. okt 2011 Jeg brugte en forstøver med vand, da Elmo jagtede hale... det var det eneste som hjalp... to sprøjt og så var det ovre.. så skulle han bare se flasken og så stoppede han.

• #5   3. okt 2011 Palle P

Jeg efterlader aldrig mine hunde med den smiley

• #7   3. okt 2011 Palle P

Jeg bruger den kun når jeg er der, fordi jeg ved at den går af hvis fx. Jarna har den på, og Aifi så gør ved siden af hende smiley Derfor holder jeg mig i nærheden så jeg kan stoppe en af de andre, hvis de gør smiley

• #8   3. okt 2011 Hvis jeg havde haft en enkelt hund ved jeg ikke om jeg havde ladet den være alene, men jeg synes sq det er synd hvis den ene hund får det i hovedet, uden at den gør noget :o)

• #9   3. okt 2011 Tak for alle de mange gode svar! :o)

• #10   3. okt 2011 Malinois fan .

Må jeg spørge hvorfor den er i hundegård og så med gøhalsbånd på. Og tag det nu ikke som kritik. Kun ren nysgerrighed...

• #11   3. okt 2011 Tak for svaret.
    Og der skal skam meget til før at jeg dømmer folk. Ikke som mange andre herinde (har jeg fundet ud af). Har erfaret flere hunde, der trives bedst ude. Og så længe man finder en løsning alle er glade med, er det jo dejligt! :o)

Kommentér på:
Anti-gø halsbånd...

Annonce