Total forvirring over mistet tand ;) ( langt ) Total forvirring over mistet tand ;) ( langt )
Vi har for 2 mdr siden fået vores 2. hund Bailey. Han er 1 år gammel. Efter ca 3 uger, finder min søn en kindtand i sofaen, som tydeligvis er fra en af hundene. Der har ikke været nogle af dem der har givet en lyd fra sig, spist anderledes eller noget i den dur.Vi finder så ud af at det er Bailey der er vinder af en mistet tand ;(
Jeg kan forstå fra tidligere ejere at han har været vandt til at få tørkost blandet op med vand og bløde godbidder og hjemme hos os, får han tørkost, alm. godbidder og tyggeben. Kort sagt så får han lov til at bruge hans bisser ;).
Kan det være hans ændrede kost der har gjort at han har mistet tanden ?
Den er ikke vokset frem endnu og ved at han ved tidligere ejer har været ved dyrlæge og blevet opereret for dobbelttænder, så regner ikke med at det er en hvalpetand.
Hans tænder ser meget sunde og velplejede ud, så er totalt forvirret over hvad der kan have været sket
Nogle gode ideer ?
mvh Carina.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 188
jun 2006
sep 2009
Den nye tand er heller ikke vokset frem endnu. Er det noget jeg skal arbejde videre i, eller skal jeg bare lade det ligge syntes du ?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
sep 2009
jun 2006
Måske fiindes den blivende tand slet ikke.
Man ser det også ved mennesker, og der lader man mælketanden sidde så længe som muligt.. Og så taber folk mælketanden i 20 års alderen og skal have en anden løsning... En bro, implantat eller hvad der nu passer den enkelte..
jeg synes som Jeanette at du skal snakke med dyrlægen om det..
jeg kan jo tage fejl.. især når jeg ikke har set hunden
Total forvirring over mistet tand ;) ( langt )