{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

plejehund - ikke enig i opdragelsen.. (halvlangt) {{forumTopicSubject}}

Vi har fået plejehund i 2-3 uger... det er min kæreste arbejdskollegas hund og da deres anden hund er blevet opereret i knæet har den brug for hvile og derfor har vi taget deres anden hund i pleje...

Vi fik at vide det var en rottweiler blanding (7 mdr.), men da vi hentede den i dag kunne vi godt se at der var andet i den og de sagde boxer... tvivlende men heldigvis kun en plejehund smiley

Men problemet ligger så i at konen står og fortæller en masse om den her hund, Bella, og siger så at hvis hun gør det ene eller andet skal vi stikke hende hårdt i siden med vores fingre, give dask over næsen eller hive hårdt i snoren (kæde).... sådan opdrager vi bare ikke, vi lægger ingen hånd på vores hund og ønsker aldrig at gøre det...

Så hvad gør man i sådan en situation, hvordan vil hunden reagere med positiv indlæring mens den er hos os og så komme tilbage til sådan et hjem som deres efter 2-3 uger?

Vi er allerede blevet enige om at der ikke bliver ture ud af hjemmet andet end lige hvor vi bor (langt ude på landet)... vi er nervøse for at der måske er muskel hund i hende... kan desværre ikke tage billeder da vores kamera er i stykker, men hun ligner rigtig meget amstaff... hvad gør man i sådan situation? vi kan ikke lide at sætte tvivl overfor min kærestes arbejdskollega og på den anden side så er der jo også loven... ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plejehund - ikke enig i opdragelsen.. (halvlangt)
  • #1   24. sep 2011 Hvis det var mig der skulle have en plejehund ind med de instrukser ville jeg nok bare sige "ja,ja" og så ellers behandle hunden uden de former for smølfespark den får derhjemme. Det ændrer jo ikke hvad den skal hjem til, men du kan da glæde dig over måske at arbejde dens unoder ud af den, så de ikke behøver at gøre det mod den når den kommer hjem smiley

  • #2   24. sep 2011 Sabina: smiley det var faktisk også vores tankegang, det er jo en dejlig hund lige meget racen, så tror også vi vil prøve at få det bedste ud af og give den hund en dejlig tid inden den skal hjem igen.... desuden så går de aldrig med deres hunde, de kommer kun i haven og ingen mental træning... de siger hun altid er vildt oppe og køre...

    Men de 5 timer hun har været her nu viser noget andet, vores Ami render stadig rundt med legetøj og Bella er bare helt færdig smiley


  • #3   24. sep 2011 Nåår jeg passer hund er hunden under min varetægt.Så hvad ejeren siger er en ting noget andet hvad jeg gør. Inden for rimelighedens grænse selvfølgelig.

  • #4   24. sep 2011 Tror også jeg havde brug for at få bekræftet at vi gjorde det rigtige med at bruge vores opdragelses metoder her i hjemmet :-)..

    hvad mener i omkring det med at der måske er amstaff i hende, skal vi bare ignorerer dette?... vores egen mening er at vi nok bare ignorerer dette... men vi er jo lovlydige borgere så man har da lidt dårlig samvittighed smiley


  • #6   24. sep 2011 Mor til tøserne: ja det har vi også i tankerne... ´tror vi får et par hygge uger ud af det og så tænker vi ikke mere på det... og vores Ami hygger sig godt med hende smiley

    men stadig træls situation...


  • #8   24. sep 2011 lige præcis... he he smiley og ikke vores problem så sådan er det :-)...

    og ja Ami er glad for at være alene hund, men tror nu hun nyder en legekammerat.... smiley


  • #9   24. sep 2011 Jeg ville ikke tage imod en plejehund der kommer fra ekstreme metoder. For jeg ville ikke kunne leve op til deres krav, men vil heller ikke gøre noget der er fuldstændig modsat af hvad ejerne vil gøre. Det er nu engang deres valg, så længe hunden ikke kommer til skade !

  • #11   24. sep 2011 Nu har hun været her siden kl tolv... Ejeren kunne ikke kalde hende til sig, de siger hun jagter kattene derhjemme, ikke spiser op og er helt oppe og køre hele tiden...

    Vi har været på plænen overfor vores hus, hun kom hver gang vi kaldte, hun hygger sig med kattene, de aer sig op ad hende uden hun gør dem noget, hun har spist hele sin aftensmad og har de sidste to timer ligget og slappet af... :-)...

    Vil aldrig (ALDRIG) lægge hånd på en hund selvom ejeren gør det, men gør stemmen lidt hårdere overfor hende end vores egen , men har faktisk ikke rigtig haft brug for det i dag...

    måske jeg har skræmt mig selv mere end nødvendigt efter snakken med ejeren omkring deres opdragelses metoder ...


  • #13   24. sep 2011 ja præcis... og klart at hun stresser når hun ikke ser andet end sin have og slet ikke bliver mentalt aktiveret...

    Og ja mega lækkert at kan give hende en dejlig ferie :-)....


  • #15   24. sep 2011 Tror jeg nu ikke... he he men kunne da være rart...

    kender du dem når man når op til ca10-11 om formiddagen så bliver de ikke så sjove at høre på pga for mange bajere :-).... he he manden er sgu meget flink (ham min kæreste arbejder sammen med) men konen, hun er bare en personlighed for sig selv... øv øv smiley

    Nu er det godnat tid, nu er hundene aftenluftet og rolige igen... så kommer sengetiden med nyt dilemma... Ami plejer at sove i sengen, mest fodenden og Bella må ikke være i seng... spændende smiley

    Nat nat og ta for ordene på vejen, det hjælper rigtig meget smiley


Kommentér på:
plejehund - ikke enig i opdragelsen.. (halvlangt)

Annonce