{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

*Bøvs* hvorfor svare i en tråd? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der så mange der svare i tråde, og giver super gode råd, men bliver direkte provokerende hvis personen ikke følger deres råd?

Der er jo altså kun råd de søger ikke hvad de skal, jeg tænker bare det er jo mit valg om jeg vil give et råd, jeg forventer ikke de lytter men kan give mit råd med og så må de jo gøre op med dem selv hvad de syntes er bedst, eller mest rigtig :o)

Hvorfor reagere i / nogle når folk ikke følger jeres råd selvom i har brugt lang tid på det, er det jo trods alt jeres valg at i vælger at bruge tid på at svare vedkommende.. ?
Spørger med en positiv hensigt ikke en nedladene.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Bøvs* hvorfor svare i en tråd?
  • #1   23. sep 2011 Ja, jeg er enig Maja.. vi er her vel også alle sammen for at hjælpe hinanden smiley Igen der er jo ikke 2 af os som opdrager vores hunde ens, så vi kommer jo bare man hvad vi har af erfaringer gode som dårlige og igen så vælger trådstarter jo helt selv om man vil bruge rådene eller ej, men kan heller ikke se hvorfor folk bliver fornærmet over det, når de selv har spurgt om råd - er det fordi de forventer at høre noget andet? for så er det da tosset at spørge ind til noget hvis man på forhånd forventer et bestem svar? smiley

• #2   23. sep 2011 det er faktisk et godt spørgsmål smiley

tror simpelthen folk bare er for passioneret omkring det de svarer på, og så er det svært ikke at prøve at overbevise andre om at det er rigtigt og så kan det nemt gå hen og misforstås eller lyde provokerende...

men aner det faktisk ikke, jeg prøver så vidt muligt at holde et neutralt skrive leje når jeg debatterer, selvom det kan være svært nogen gange, det kommer jo også an på emnet :-)...nogen emner er helt hen i vejret og fortjener nogen gange et klap i numsen istedet for på skulderen...

• #3   23. sep 2011 DigOgMig - Nej der tror jeg du har ret.. det kommer meget an på emnet, især hvis det er noget der berøre race direkte eller blandinger for den sags skyld.. det er jo vist gang på gang ligeså snart der står kamp eller muskelhund så er folk slet ikke i tvivl om hvad de mener, også selvom det måske slet ikke har noget det oprindelige emne at gøre, så tager trådene en lyn hurtig drejning :S

• #4   23. sep 2011 Mia J: Ja dem kan jeg også godt blive lidt trætte af... har selv været møllen igennem med min blanding... og når jeg blander mig i sådan en debat er det mere for at advare nye brugere om hvad der kan ske så de ikke bliver lige så rystede over overfusninger... :-).... og evt. vejlede dem i hvad de kan gøre for at vise at de har ret...

til gengæld er der da også nogen af de "blandinger" hvor brugerne sgu selv er for dumme... dem kan jeg godt blive lidt irri på... f.eks dem der har beviser på at det er boxer blanding, når man selv har set annoncen at de forrige ejere ingen anelse havde om hvad blandingen var... om det så er listehund eller ej så lad være at lyve smiley

men ja generelt er tonen sgu hård herinde og det kunne jeg godt undvære.. man kan godt snakke/skrive pænt til hinanden selvom man har delte meninger, for det vil der jo altid være smiley

• #5   23. sep 2011 DigOgMig . Ja det kan jeg også, jeg måtte HØRE meget for vores gamle Rico, hvad han ikke blev kaldt af ukvemsord, bastard m.m og han var bare en ganske alm. golden/lab blanding :S :S S: man kan jo så sige at når man er herinde så tit og ofte som jeg eksempelvis er, så finder man hurtigt ud af hvem man kan/gider diskutere ting med ( nævner ingen navne) smiley smiley og hvis jeg kan se at de er godt igang, så lader jeg vær med at deltage, man kender jo som ofte udfaldet, og er ikke interesseret i at blive "uvenner" mere end højst nødvendigt smiley Vi skal jo alle sammen være her.. men måske ændres det med tiden, sys tit det er oppe i forum med at vi skal tale ordenligt, så man kan da håbe at vi efterhånden er en god flok herinde som kan være med til at ændre det på sigt smiley ?

• #6   23. sep 2011 Maja

Omvendt kan man også spørge Hvorfor lave en tråd hvor man beder om hjælp, bare for ikke at tage imod de råd man får?
    Jeg er ret sikker på jeg ved hvilken tråd du hentyder til, og at erfarne hunde-ejere prøver på at hjælpe en ung pige med at købe hund burde være guld værd for en der sandsynligvis køber hund for første gang, jeg ville helt sikkert ønske jeg havde haft HG da jeg købte hund første gang.

• #7   23. sep 2011 Mia

Bastard er ikke et ukvemsord :o) Jeg havde selv en som barn.

• #8   23. sep 2011 Mia - Ja, syntes hverfald det noget sjovt noget at ligefrem begynde at være sarkastisk og ironisk og lade som om trådstarter ikke er tilstede, utrolig barnligt til tider også.. smiley

DigOgMig - Jamen kan godt ske, syntes ofte det kommer sammen med folk der søger råd om hvad hund de skal købe og hvor, stamtavler osv.. Og de flipper helt ud når de ikke vælger en med stamtavle f.eks det er jo reelt personens eget valg.. Ja jeg prøver egenlig som regl også at være neutral..

Men til tider har du ret i man næsten ikke kan dy sig fordi 15 årige nanna gerne vil ha en rottwieler smiley .. Men syntes ofte der er bideri herinde. ISÆR omkring hundevalg og stamtavle..

• #9   23. sep 2011 Stine D - Hentyder ikke til noget specielt, har bare oplevet mange tråde nu hvor folk bliver hakket på ..

Jamen jeg kan da også godt spørge om råd, men derved ikke sikkert jeg vil følge dem, det er det en debat er til for, hvis jeg nu kan se efter en samtale om tavler f.eks at hmm det kan jeg egenlig godt se, det er nok smartest, men jeg alligevel vælger en uægte hvalp fordi jeg havde logikken med mig og ville se forældre og blablabla, er det jo mit valg, og folk kan da ikke tillade sig at blive sure over at bruge tid på sådanne personer når de så ikke lytter, en debat er til for at debatere omkring et emne, for at vejlede og råde, ikke for at bestemme hvad andre skal, men gode råd kan man jo altid bruge, bare ikke sikkert det er det man vælger af den grund smiley

• #10   23. sep 2011 Mia J: ( nævner ingen navne) smiley ...det gør jeg heller ikke smiley

men kan nogen gange godt provokere dem der er hæjt oppe og flyve med at skrive stille og roligt og spørge ind til deres begrundelser, måske er det kedsomhed fra min side men også dejligt når folk falder ned på jorden igen...

M Hysted: tror egentlig ikke folk er blevet for sarte, mener det er både set fra det ene og det andet synspunkt at alle kan tale meget grimt nogen gange og hidse sig op hvis de ikke lige følger deres råd... man kan sagtens give og tage imod råd uden at skulle efterfølge dem, og det er der altså nogen der ikke forstår...

• #11   23. sep 2011 Maja

Hvorfor spilde folks tid med at bede om råd, hvis man alligevel insisterer på at vælge den billigste/nemmeste løsning? (for det er jo tit det det drejer sig om) De folk der bruger en halv aften på at hjælpe én kunne jo for eksempel have pillet tæer istedet, det havde de fået mere ud af :o)

• #12   23. sep 2011 Det man skriver kan også meget nemt blive misforstået ;o)

Men som du skriver DigOgMig, tror jeg også det kommer meget an på enmet. Til tider virker det som om at man lige laver en tråd, for at få fest i gaden ;o) De tråde der handler om blandinger, tavlehunde i div. klubber mv er der jeg ofte mener det går høj til ;o)

• #13   23. sep 2011 Stine D - Nej ved godt at det ikke er, men lige i den situation var det bestemt ikke positivt ment fra deres side af..

Maja - Hihi, håndtyder du til det med køleskabet i den anden tråd, for det var altså slet ikke meningen at den skulle forstås sådan hverken for dig eller trådstarter smiley

• #15   23. sep 2011 Stine D: tror ikke folk insisterer direkte på at vælge billigste løsning, de må spørge om råd af en grund... at de så vælger den billigste løsning kan være at de ud fra rådene vælger det... og hvis bølgen går meget højt i sådanne en debat, kan man måske komme til at skræmme folk der så tænker "den der klub skal jeg sgu ikke være medlem af" :-).... aner det ikke men kunne måske tænkes...

• #16   23. sep 2011 Maj-Britt

Ja, jeg så godt tråden, fuldstændig spild af din tid og stakkels lille hund!!

• #17   23. sep 2011 Stine D - Jamen nogle vælger da også at lytte, man kan jo godt forhøre sig uden at mene det er rigtig, man forhøre sig da også om racer og finder ud af den nok ikke er noget for en :o)

Maj-Britt, hun har tvillingen af min, og den er blevet normal hvalp og er ok igen.. menneske og hunde glad smiley

-M Hysted. - - Ja kan godt ske folk er blevet for sarte smiley

• #18   23. sep 2011 M Hysted

Enig!

• #19   23. sep 2011 Maja - nej også selvom er hundeelsker er det jo ikke ens betydende med at man er millionær og har råd til at betale 10-15.000 for sin hundehvalp.. Det har vi i hvert fald ikke og vi har det helt fint med at han hverken er ren eller har papirer, det er jo i sidste ende ikke det, det kommer and på når man kun skal have den som familiehund smiley synes det er super at dem der bruger til udstilling og sådan har skal ha papirer og sådan noget i orden, men at man så skal næsten klantres for at være dårlig hundeejer fordi man ikke har betalt de helt store summer for vovse, argh var? eller er det bare mig? smiley

• #20   23. sep 2011 Mia - Enig, men papirene sikre også du får en god familie hund, både af sind og sygdom osv! smiley så papirere er da at fortrække, men jeg fandt ham her, og elskede ham fra første blik :o) så da han blev 9 uger, var han min.. smiley

men forstår godt dine tanker smiley man er ikke en dårlig hundeejer af den grund.

• #21   23. sep 2011 DigOgMig

Trådene handler ofte om hundekøb, altså hvilken form for opdræt man støtter og hvalpenes og forældrenes sundhed, og der er rådet sjældent "ja, køb du bare den lille hvalp der sidder ude i stalden, pyt med om forældrene er tjekket for noget som helst!" men alligevel ender det tit sådan. Og så har folk siddet og brugt en halv aften (eller to dage) på at finde egnede hvalpe og undersøge opdrættere for TS.

Jo længere tid jeg er herinde på HG, jo oftere er jeg enig med Maj-Britt, skræmmende...

• #22   23. sep 2011 Stine D - Svare lige på dit indlæg dig digogmig ...

Det er jo som sagt DIT valg om du vil bruge 2 dage på at hjælpe en person..
    ligesom det er personens valg om hun vil bruge det eller ej smiley

man høre jo til råds i et forum, men ikke sikkert man ændre sin første indskydelse smiley

• #23   23. sep 2011 Mia

Så kan man spare op! Jeg har heller ikke r..en fuld af penge, men støtter gerne op om seriøst opdræt af den race jeg elsker.

• #24   23. sep 2011 Staffy - HELT enig, ber' man om råd og hjælp skal man jo ikke sidde og mod-dokumentere imod de råd man får smiley ...
    og okay, vil huske at oprette der næste gang. tak smiley

• #25   23. sep 2011 Maja

Så må man jo lade være med at spilde folks tid.

• #26   23. sep 2011 M Hysted - Tusind tak :o) Men søger ingen råd lige PT . ville bare høre hvorfor folk reagere til tider som de gør...

Stine D - Det er da det en debat er til for, at du så syntes det er at spilde din tid er dit valg, så lad vær at svare i sådan en debat.. Det jo helt ok, der er nok andre der skal svare dem smiley

Som sagt nu spørger jeg bare.

• #27   23. sep 2011 Nu er det jo ikke kun dem der svarer der ofte er nedladene...

Mange gange udvikler en tråd sig jo også efter hvordan trådstarter svarer på div. råd og svar der kommer i en tråd.

Så den går begge veje...

• #28   23. sep 2011 Rene - Ja det er rigtig, men nu tænkte jeg på de tråde hvor trådstarter ikke rigtig har gjort noget for at få provokerende svar f.eks smiley
    men point ja.

• #29   23. sep 2011 de gange hvor man allerede efter at svar på en debat kan fornemme at TS bare vil have et svar der rigtig for TS, så kan man jo bare lade være at fortsætte med at give råd, et enkelt indlæg ødelægger vel ikke ens tid....

Men giver mange af Jer ret i at når nogen søger råd så vil man bare have et svar, de debatter holder jeg mig faktisk fra, da det er spild af tid...

og de debatter hvor TS selv provokere til en heftig debat kan man i og for sig jo også bare holde sig fra hvis man ikke kan tåle mosten...

men der findes altså også debatter hvor folk bare bliver overfuset for en masse ting som de slet ikke var klar over de gjorde galt, og det kan skræmme mange, især mig... man har lyst at stille sig grædende op og sige undskyld men vidste altså ikke jeg gjorde noget galt, rådgiv mig gerne på en pæn måde tak...

• #30   23. sep 2011 Stine D - kan godt se at ren sundheds mæssig er det en fordel at vide hvad hvalpen kommer af smiley Men ville personligt aldrig betale så mange penge for en hund.. Tit og ofte høre man jo også og de her dyre hunde med papirer og alt muligt hvor eje ender ud med at betale dyre domme i dyrelægeregninger, fordi at hunden fejler noget som er "normalt" at fejle inden for racen?? vejrtræknings problemer eller hvad ved jeg.. også oven i købet på en hund som man har betalt så meget for fordi man så var "sikker" på at den var sund og rask? men det er min mening.. smiley smiley

• #32   23. sep 2011 Mia

Folk er jo så også tit villige til at betale mere for et fjernsyn/alufælge/pc end for en hund man skal bo sammen med de næste mange år, det forstår jeg så ikke.

• #33   23. sep 2011 HOV HOV.... nu sker der det der tit sker i debatter.... emnet ryger helt over i noget andet end hvad den startede med... og der kan jeg sgu også stå af nogen gange....

jeg går ind i en debat for at diskuterer TS startemne, ikke for at høre om alt muligt andet :-)....

• #35   23. sep 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - det var så ikke mig der startede det men OK.. Hvad skal stik pillen til for? Som sagt har jeg ikke fået hund for at gå op i alt muligt P*s, men for at havde en dejlig følgesvend i min hverdag og som dejlig familiehund.. og han kan blive lige så syg som alle andre hunde kan med eller uden papirer og tjekkede forældre han kommer måske ( 7,9,13) ikke til at fejle det samme som en med papire men det vil man jo aldrig kunne sikre sig 100% imod uanset hvordan man vender og drejer det.. men tak for pillen smiley smiley

• #36   23. sep 2011 -M Hysted. - har du nok ret i smiley

• #37   23. sep 2011 Det med det bliver misforstået altså :o)

• #38   23. sep 2011 Stine D - true that.. Men der ændre stadig ikke på at hvis man har en økomonin der ikke tillader at man kan bruge så mange penge på en hund, så skulle jeg gå de næste 15 år og bare vente på at jeg kunne få råd til ham for han koster 10.000? når jeg kan få en sød, dejlig og rask hund som kan have et dejligt liv uden nogen problemer for 2500.. Igen det er min mening, ville aldrig købe den første og bedste hund, men selvfølgelig tjekke hvad der er på marked som matcher til de penge jeg har til rådighed.. Men vi er alle forskellige og heldigvis for det da smiley du har din mening og jeg min.. smiley

• #39   23. sep 2011 -M Hysted. - ja, sorry hvis jeg selv lige fik lidt mavebrok med i det.. Men kan ikke lige se hvad jeg har sagt der gjorde at jeg lige skulle ha sådan en med på vejen..? Men jeg har jo også blandingshund ( nok der props ligger) *LOL*

• #40   23. sep 2011 Ja, jeg giver -M Hysted. - ret i det skrevne bliver misforstået.

• #42   23. sep 2011 Maj-Britt *DKK snob, * Den her tråd handler ikke om min hunds sundhed eller ej, hvis du læser øverst oppe kan du se at du trækker denne hygge tråd ud på at total side spor.. er ikke interesseret i at diskutere det her med dig og kan ikke se hvad det skal til for? men ja, jeg håber da min hund både får HD AD, lungebetændelse og rådne tænder, lige en drømme hund efter mit hovede.. *LOL*

• #43   23. sep 2011 Kan godt lide at folk kommer med eksempler på hvordan en tråd kan gå galt i den måde man skriver til folk ;-)...... selvom nogen jo ikke mener det så hårdt som det kommer ud her så kan ting altså let misforstås... :-)..... og dermed blive provokerende....

• #44   23. sep 2011 -M Hysted. - Kan godt lide din måde at henvende dig på til folk :o)
    Hvis folk kunne holde det til dit toneleje og irnoi ville folk ikke misforstå og derved ikke føle sig provokeret eller trådt på smiley ..

• #45   23. sep 2011 DigOgMig . Ja jeg tænkte præcis det samme.. det er lige det vi sidder og snakker om og wupti når man snakker om solen så skinner den- Eller? smiley

-M Hysted. - Haha.. ja lige præcis, jeg starter sku da bare en kennel, kun med syge og dårlige hunde også kamp avler jeg på dem så meget at tilsidst findes der slet ikke tavle hunde i DK fordi en af mine misfostre har været ind over smiley *LOL* super plan, den holder jeg mig til.. en HEL bastard plantage smiley :D smiley

• #47   23. sep 2011 Maja M - Helt enig, det er sådan det burde være herinde smiley man kan jo godt ha det sjovt uden at såre folk.. smiley smiley

• #48   23. sep 2011 -M Hysted. - hvem kan ikke det smiley

• #49   23. sep 2011 Maj-Britt *DKK snob, * Var?? Nej den handler om hvor trættende det er når folk faktisk gør som du er igang med og noget andet ( Sorry for mavebrokken medlæser)

• #50   23. sep 2011 Kan sgu også godt lide M Hysted's måde at skrive på, det er da både alvor og ironi blandet så alle kan forstå det uden at blive trådt over tæerne smiley

nogen burde lære at bruge mere ironi, eller smiley eller smiley eller "...".... det letter sgu lidt på stemningen engang imellem... eller måske direkte smiley hvis man virkelig mener at man er skide sur og er ude på at provokere eller træde folk over tæerne .....

smiley smiley ;-)....

• #51   23. sep 2011 Ja vi er da tros alt mennesker, men der er også klar forskel på at gøre det bevist og at man kommer til at tabe hovedet.. smiley

• #53   23. sep 2011 Diego kommer af et hovsa kuld ( det behøves ikke at komenteres yderligere smiley ) *G*
    Vi tog ham fordi de villig aflive alle hundene pga. de ikke havde råd til dem.. Diego's far ( uden at have bevis på det) skulle var ren kåret lab fra nabo gården og moderen var rott/lab mix.. Igen har ingen beviser andet end deres ord og jeg er intet et godt menneske som stoler på folk eller for dum og naiv ( behøver heller ikke at blive kommenteret) smiley smiley men vi tog ham for at rede et liv.. og det har jeg da godt med.. så vidt jeg ved fik de kun af sat 3 af de andre hvalp.. resten kom til dyrelægen..

• #54   23. sep 2011 -M Hysted. - smiley Takker, Rigtig Go' weekend til dig også smiley

• #55   23. sep 2011 **Stounstrup´s* * med Michael mener du så -M Hysted. - ? smiley

Nej, jeg er også enig med dig i at dem der avler bare for hygges skyld sagtens kan undværes, har selv mistet en på 2½ år til HD for nogle år siden, men om det retfærdiggøre vores køb af Diego eller ej kan jeg ikke sige, for han kunne jo lige så godt ha siddet på et internat og ventet på sprøjten som han nu sad og ventede hos avler? altså til sammenligning mener jeg, jeg har redet en hund? smiley Men mange hunde kan jo godt have et dejlig liv selvom de har HD f.eks. der er da blandt andet en Rott' herinde på HG som har HD og hans billeder viser da at han på trods af det har et super dejligt og aktivt hundeliv smiley

• #56   23. sep 2011 DogByHeart . - Godt formuleret.. men jeg tror desværre det er en endeløs diskussion, for os med blandinger vil jo altid / til en vis grænse blive set ned på at ejer med tavlehunde ( selv DET lyder jo diskriminerende, altså tavlehunde)

• #57   23. sep 2011 **Stounstrup´s* * Jamen det er rigtig, det er det værste i hele verden!!!
    Men som DogByHeart skrev så er det jo ikke alle der bliver syge hverken af det ene eller det andet.. Men kan godt se i dit tilfælde hvorfor du ikke vil satse på blandinger igen, du har godt nok været uheldig smiley føler virkelig med dig!! Men jeg føler selv at vi gjorde vores forarbejde inden vi fik hund igen.. vi var enige om at det skulle være en blandingshund og helst noget med rottweiler eller schæfer, vi undersøgte en masse kuld og ved en tilfældighed falder vi over Diego's, vi tager ud og ser på dem og ejerne fortæller så at de ALLE vil blive aflivet snart hvis de ikke finder hjem til dem, pga af deres økonomi og at kuldet var et hovsa havde de ikke råd til pludselig at stå for 10 hunde ( 9 hvalpe) vi fik en masse afvide om faderen som angiveligt skulle været en ren kåret lab.. ( om det passer vides ikke) men vi valgte at tro med dem og tod Diego med hjem ugen efter..

• #58   23. sep 2011 det var ikke min mening hvis jeg fik det til at lyde sådan.. smiley For det giver da sig selv at du ikke ha noget imod dem når du selv har haft smiley Men vi er helt enige i at kuld der kommer til verden fordi 2 kammerater sys det kunne være sjovt at parre deres hunde burde forbydes.. Sys der burde være en eller anden form for tillades til at avle, altså man skal ha jagttegn, kørekort til bil ja selv til en symaskine, men køb og salg af hunde/hvalpe kan man gøre som man har lyst.. pånær 13 racer kan man jo gøre præcis som man vil og lige så meget som man vil.. det er ikke til andet end at ryste på hovede af.. giver dig helt ret smiley

• #59   23. sep 2011 DogByHeart . - HiHi du sender bare det du har lyst til smiley Jeg sys det er fint at vi (alle) har hver deres mening om hvor vidt man bør ha blandinger eller ej.. sys bare at der er lidt for meget engang imellem at det KUN skal hænges op på deres sundhed.. for i sidste ende er det i mine øjne ikke kun det, det kommer an på.. og man kan jo også selv gøre meget for at forebygge mange sygdomme, hvis nu man havde en hund som kunne være i fare zonen ikk, altså med motion, afmålt og rigtig kost osv. smiley

• #60   23. sep 2011 digogmig -- Hørt Hørt ( til det du har skrevet i starten af tråden) smiley

• #61   23. sep 2011 **Stounstrup´s* * HiHi, det vil jeg så lade hver med smiley smiley
    Nej helt enig, de er ikke mindre i risiko zonen end de rene er.. ang. HD/AD fristes man desværre næsten til at sige tværtimod ik' ?? smiley

• #62   23. sep 2011 DogByHeart . Man kunne da om ikke andet håbe på at det ville sætte, ja især import og hygge avlen gevaldigt ned ikk' ?
    Så måtte man indføre noget med at hvis man har en blanding eller en uden papirere skulle de kasteres/steriliseres når de var gamle nok til det. sådan så med tiden at der forhåbenlig kun var tavlehunde tilbage, det kunne også være det holdte mange af de useriøse hundekøber/ejer lidt væk hvis de pludselig skulle giive så mange penge for en vov vov.. ?

**Stounstrup´s* * - HiHi jo helt af sporet, men tror ikke det gør noget, der er længe siden nogen af de andre har skrevet noget på den. smiley Jeg var slet ikke klar over det med de brune labber ( de er ellers så kønne) Men okey, vil da lige tjekke dit link engang smiley

• #63   23. sep 2011 vi har haft 3 blandinghunde i familien den første leve til den ikke kunne mere, nummer 2 fik en knude på rygsøjlen og skreg når den skulle rejse og ligge sig, så den blev aflivet af en alder af 6, og vores tredje havde for stort hjerte og en tumor tæt på også, og den blev aflivet som 8 årige... jeg tror det svinger meget.... men jeg vil nok tro at blandinger er mere udsatte for sygdomme end renracet... (lyder sku så racistisk, sorry)

• #64   23. sep 2011 michelle T - Der er helt sikkert på hvor længe de holder, men igen en hund til 10.000 kan jo også få konstateret en luftvejs komplikation i en alder af 1 år og må aflives.. Man kan jo aldrig sikre sig mød det.. for i nogle tilfælde kommer det måske også af indavl.. tror nu nok at hvis man ville, så kunne man let snyde med papirene, som jeg sad og snakkede med en anden om i går - Det er jo bare et stykke papir med en krusedulle på.. også er det jo så let at sige faderen er en anden, selvom det måske er moderes bror eller fætter ikk.. ( jeg aner intet om DKK's avl's regler) bare en tanke der strejfede mig..

• #65   23. sep 2011 DogByHeart . - lige mine ord.. nøj vi tænker end idag smiley :P smiley

• #66   23. sep 2011 ens*

• #69   23. sep 2011 Mor Til Tøserne JogP smiley - Ja, vi har da vores øjeblikke smiley ja for her går da også nogle tråde med at der godt kan være flere fædre til et kuld. så mon ikke der sagtens kan omgås med reglerne inde for DKK?

DogByHeart . - Nej okay når du vender den sådan giver jeg dig ret, helt sikkert.. men med hygge avl, mente jeg også dem som bare parre deres hunde for at få lidt ekstra penge ( uden at tænke over hvor dyrt der faktisk er at ha en hvalpe flok) det er selvføligelig OK hvis mor og far hund er som de skal være smiley

• #70   23. sep 2011 Mor Til Tøserne JogP smiley 3 Man behøver jo ikke være snob, bare fordi man har tavle på vapserne vel smiley smiley

• #71   23. sep 2011 DogByHeart . HiHi.. Rigtig go tur til jer, og tak for snakken smiley Rigtig go weekend hvis vi ikke støder på hinanden sener.. eller selvfølgelig go weekend alligevel..

• #72   23. sep 2011 Tak tak smiley jeg vil slutte mig til dig, og køre ud og hente resten af familien sammen med fedtøret smiley Go weekend Alle selvom vi jo nok ses/snakkes igen sener smiley

Hygge til jer smiley

• #74   23. sep 2011 Nu har jeg levet det meste af mit arbejdsliv med at tjene penge på at rådgive mennesker.....Men jeg har da godt nok aldrig forventet de skulle følge div anvisninger hver gang.....Her på sitet er det ganske gratis og frivilligt, om man vil spørge om råd eller man vil give råd....
    Og jeg forstår heller ikke, at men kan begynde at skrive mindre pænt , fordi de givne råd ikke bliver fulgt...
    Når folk skriver mindre pænt eller grimt, har jeg en ide om, at deres liv pt. ikke lige er lutter lagkage...De kan være uden arbejde...Meget ensomme eller psykisk syge, og alt muligt andet....Hvis man lever et godt og fuldt liv, så tror jeg overhovedet ikke man kan skrive som nogen gør undertiden.....
    Tidligere blev jeg lidt arrig på dem, men nu når jeg læser deres indlæg, har jeg en ide om hvorfor de skriver som de gør, og så lader jeg det passere.....

• #75   23. sep 2011 Tjaaa....synes egentligt heller ikke man skal spørger om noget, hvis man ikke vil have et svar. For hvis du allerede har sat i hovedet, hvad du vil høre, ja så what's the point ?
    Det er lidt ligesom dem der spørger en om:" Hvordan har du det ?" Og egentlig er pisse ligeglad.

Men omvendt så har man jo lov til at sorterer i de råd man får. Altså tænker bare at hvis man lyttede efter alle råd man fik den her verden. Ja så var jeg sgu kommet meget mere galt af sted :O)

Og med hensyn til alv, ja så kan jeg godt forstå er der er mange derinde der kæmper for at netop det det hele drejer sig om, nemlig hunden, og at de får bedste vilkår, at starte livet på.

Jeg har også selv blandigs hund. Og en med tavle. Og ja jeg er lige uheldig med den allesammen *GG* ;O)

• #76   23. sep 2011 DogByHeart . - Det er en sød historie!! Nemlig nej, man betaler ikke for kærlighed smiley smiley

• #77   23. sep 2011 Der dog en enkelt fejl i den historie smiley tror ikke mage giver en lille dreng en hvalp med hjem uden at have snakket med forældrene smiley

men rigtig sød historie smiley

• #78   23. sep 2011 Anita O - Er der noget vi er gået glip af i en af de andre tråde? smiley

• #79   23. sep 2011 Anita O - Nej, kan godt se hvad du mener *G* har også selv været stødt ind i dem, i et par gamle tråde.. hihi
    Jeg sys et eller andet sted det er lidt sjov, så når jeg "møder" dem, så kan jeg ikke lade hver med at have et lille skævt smil på..*thi hi fnis*
    Men nej, det er til at få grå hår af, hvis man selv har flere års erfaring, for uanset hvordan man vender og drejer det, så er de hunde man er vokset op med/ har trænet mens man boede hos mor og far, i aller sidste ende opdraget af mor og far, man har så fået afvide af dem hvad vovse må og ikke må. True???;)
    For der er virkelig forskel på at have "opdraget/trænet hund som barn kontra som voksen.. smiley Der var i hvert fald en masse ting der kom bag på mig, da vi fik vores den første, (alle de sure ting, tiden, ansvaret osv alle de ting som mor og far tog sig af da man var barn...)

• #80   23. sep 2011 Anita O - HiHi.. jamen så lad gå da.. smiley smiley

• #81   23. sep 2011 Gu er det, da det!!! smiley Godt skal vi da ha det smiley

• #82   23. sep 2011 Gad vide, hvem "dem" er?

• #83   23. sep 2011 Anita O- Jamen super så fik vi da løst det problem, så mangler vi bare alle de andre. HaHa smiley

Bente H - snob m.v. * - hvis du tænker på mit indlæg lidt længere oppe - så er dem = de 16,17,18 årige smiley det var bare korter at skrive dem i stedet for det andet smiley - Min dovenskab smiley

• #84   23. sep 2011 Anita O - True that, true that.. Ja jeg må heller holde lidt igen, det går jo ikke at tage al spændingen på engang smiley *G*

• #85   23. sep 2011 Mia: Ok, det er bare mig, der er sløv - sorry ;o)

• #86   23. sep 2011 Bente H - snob m.v. * Don't be.. smiley helt iorden, kender det skam godt, jeg var ikke selv for skab her i morges og fik skrevet en masse vrøvl rundt omkring herinde fordi jeg ikke rigtig fik læst hvad folk skrev.. *G* så ingen harm herfra, tvært imod smiley smiley

• #87   23. sep 2011 Super smiley

• #88   24. sep 2011 Bedste & Mother Theresa . - hmm.. sys nu at der er en stor forskel på at være 16-17-18 eller at være 25.. men OK..
    *G* Men med hensyn til det med 20års+ erfaringen så hentød jeg ikke til mig selv, gjorde det bare til en generalisering ( sorry) .. Er slet ikke i position til at kunne være klog over for andre herinde på den måde, har kun haft hunde i 6 år, så jeg har selv MASSER at lære endnu, kommer kun med råd fra egen erfaring og gør altid folk opmærksomme på dettet, så jeg ikke for sagt noget som bliver skidt for deres hund evt. Men nej, om man har et ½ års eller 40 års erfaring så mener jeg at hvis man evt. har et godt råd i en tråd eller en erfaring så skal man have lov til at komme med den, for mener ikke at der kun er en måde at opdrage på.. smiley

• #89   24. sep 2011 Bedste & Mother Theresa . HiHi.. tænk hvis ALLE herinde så sådan på tingene, så ville der måske ikke være så meget hønsesnak rundt omkring smiley
    Men nej, det var på ingen måde for at lyde "gammel" eller klog i mit andet indlæg smiley Men godt vi er på samme side igen smiley

• #90   24. sep 2011 smiley

Kommentér på:
*Bøvs* hvorfor svare i en tråd?

Annonce