{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Ville I prøve igen? - Bachs (Langt indlæg) {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor mange der så indlægget med Liv, der er ved at uddanne sig, og derfor bad folk svare på nogle spørgsmål, hvorefter hun ville udvælge hunde hun gerne ville have med i sit projekt?

Vi blev i hvert fald udvalgt, og ville rigtig gerne hjælpe hende. Vi fik derfor tilsendt noget naturmedicin, som Terkel skulle prøve i 3 uger, samt et træningsprogram. Da jeg som regel er lidt skeptisk mht ting folk propper i deres hunde, spurgte jeg vores dyrlæge om det var i orden.
Han sagde god for det, og sagde ligesom Liv, at der ikke er nogle bivirkninger ved produktet.

Vi startede på det i går, og Terkel fik 4 dråber Bachs Blomsterterapi. Han var ikke vild med smagen, men da det jo var kommet på hans gulerod, åd han det. Det hele var super, og Terkel går op i sin seng i køkkenet, og vi tager på arbejde.

Jeg kommer hjem 8 timer senere, og tænker der lugter lidt mærkeligt, og Terkel larmer ik ligeså meget som han plejer når vi kommer hjem. Tænker at han sikkert lige var vågnet. Åbner døren til køkkenet, og der foran døren sidder Terkel og ser meget trist ud, og ryster. Køkkengulvet er dækket af opkast og ting fra den anden ende, og Terkel har det rigtig skidt.

Jeg kan se at Terkel skammer sig, og han skal selvfølgelig ikke have ballade for det der er sket. Han går rystende ud i haven, og kaster op endnu engang, og jeg begynder på rengøringen, men Terkel sidder i sofaen og ser lettere fortvivlet ud. Ikke engang hans seng var gået fri, eller ham selv for den sags skyld. Så ikke nok med han havde det dårligt, så måtte han også i bad. smiley

Når lige at ringe til dyrlægen inden de lukker, og hun siger hun vil anbefale at ringe næste dag (i dag torsdag) ml. 8- 9 og snakke med dyrlægen, og mellemtiden give ham kogte ris og zolac. Så mig i gang med at koge ris, mens Terkel ligger i sofaen og kigger på (WOW så er der noget galt når han ik står i køkkenet når der bliver lavet mad). Terkel sover resten af aftenen, uden at komme ud at gå.

Snakker med dr. dyr her til morgen, som siger at han ikke kender til bivirkninger, og vi ved jo at Terkel æder mange mærkelige ting. Men han kunne selvfølgelig ik sige om det skulle være Bachs der har gjort det. Han griner en hel del under denne samtale, da jeg forklare hele sagen, og fordi han jo kender Terkels mærkelige tendenser, og siger så at hvis jeg har mod på det, så skulle jeg prøve at give ham det igen en dag hvor jeg er hjemme, for at se om det virkelig var det der gjorde det. Men at han også godt kunne forstå hvis jeg ikke turde.

Mit spørgsmål efter denne laaaaaaaange historie er så: Ville I turde give jeres hund produktet igen, for at se om det skulle være det?

Jeg tror ikke jeg vil gøre det, for hold da op hvor havde Terkel det skidt.

- Jeg vil lige pointere at jeg ikke er ude på at afskrække de andre der er med i Livs projekt. Jeg synes helt klart I skal fortsætte, da vi jo nok bare har været uheldige, og jeg ønsker Liv al held og lykke med projektet, og vi er kede af ikke at kunne hjælpe, da vi har valgt at hoppe fra.

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville I prøve igen? - Bachs (Langt indlæg)
  • #1   22. sep 2011 Det lyder da ikke helt rart med at han blev dårlig.

Nu kender jeg ikke så meget til hvordan Bachs medicin virker på hunde, men tror altså man skal passe på med at sige, at naturmedicn ikke giver bivirkninger.

Jeg skriver egentlig fordi jeg har prøvet de der dråber på min egen krop i samarbejde med en homøopat, og fik også at vide at der ikke var bivirkninger, men blev ret så dårlig af dem. Det stoppede først da jeg stoppede med dråberne, og det kunne hun jo så godt se, at det var de dråber jeg havde fået det dårligt af. Hun havde bare ikke set det før. Men altså vi er vel alle forskellige på det punkt. Nogen reagere kun postiv, men andre kan få en negativ virkning. Og mon ikke også det gælder for hunde også altså med forskellig reaktion ;O)

• #2   22. sep 2011 Christina.. Noget kunne jo tyde på at der i enkelte tilfælde er bivirkninger ved det, når du selv har prøvet det :S

• #3   22. sep 2011 Nej jeg ville nok ikke blive ved, når det er så voldsomt. Ingen grund til at bassen skal blive så syg.

• #4   22. sep 2011 Er der en virkning, er der også en bivirkning ;o) Naturmedicin eller ej.

Det er umuligt at svare på dit spørgmål, synes jeg. Du må ransage dig selv, er jeg bange for - mærke efter om du tror, det kan være noget andet han blev dårlig af, eller om det var dråberne.

• #5   22. sep 2011 Det er nærliggende at tro det er dråberne, da det passer med at vi startede på dem i går morges, og han efterfølgende har fået det så skidt. Her til morgen var der ingenting, men kan jo ikke med sikkerhed sige det før jeg kommer hjem fra arbejde i dag, og ser køkkenet.... :S

• #6   22. sep 2011 Det så i øvrigt ikke ud til at andet end det han har fået at spise, er kommet ud eller op igen.... Nærstuderede det dog ikke, men tror ikke han har spist noget andet...

• #7   22. sep 2011 Hmm, hvis det var mig selv, der var blevet dårlig, og ikke helt vidste, om det var pga. dråberne, ville jeg nok prøve igen.

Men hvis det var én af hundene, så tror jeg faktisk ikke, jeg ville gøre det, for jeg ville få så vanvittigt dårlig samvittighed, hvis de blev dårlige igen smiley

• #8   22. sep 2011 Karina.... Har det på præcis samme måde.... Og så derfor jeg har besluttet mig for ikke at gøre det igen. Men ville stadig gerne høre jeres mening om det.

• #9   22. sep 2011 Hej Lonnie smiley
    Harley er på den samme medicin, også gennem Liv..
    Harley havde en smule tynd mave første dag, og kastede op en enkelt gang, men jeg troede bare det var noget han havde spist, men måske det er en bivirkning?
    Men harley er fortsat på det, og ingen bivirkning mere, blot virkning smiley
    - men jeg ville som du, heller ikke fortsætte hvis det var så slemt smiley
    God bedring til den bette :/)
    Jennifer

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #10   22. sep 2011 Jeg har både brugt det til mig selv og hund flere gange uden nogen som helst bivirkninger - Hverken hos mig eller hunden.
    Og kender flere som har brugt det til hunden uden nogen former for bivirkninger...

Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes at lige præcis din hund ikke kan tåle det.
    Hvis jeg var dig, ville jeg vente til han var helt frisk igen, og så prøve at give ham det igen.
    Jeg har givet det til min hund gennem hendes vand. (Hældt et par dråber i hendes vandskål sammen med noget vand, så hun har drukket det over nogle timer).

• #11   22. sep 2011 Jennifer... Al held og lykke med det.. Det er rigtig ærgerligt at vi måtte hoppe af, men tør simpelthen ik give ham det igen. Jeg tror vi nåede op på 5 gange opkast i alm gang pølle og en gigant splatter.... :S ...

Tossen... Jeg synes bare det er synd hvis nu han reagerer på samme måde igen. Synes det ville være synd at udsætte ham for det engang til . :S

• #12   22. sep 2011 5 gange opkast i alm gang pølle og en gigant splatter.... :S ... = * 1 alm pølle, skulle der stå

• #13   22. sep 2011 - Måske jeg skulle prøve det på mig selv, og se hvordan jeg reagerer?

• #14   22. sep 2011 Ja, det er bestemt ikk meningen, Lonnie.. smiley

• #15   22. sep 2011 Jennifer... Nej vel? ... Men har tænkt mig at prøve hendes træningsprogram af... Kunne være det hjalp på Terkels evindelige trang til at få opmærksomhed... hehe

• #16   22. sep 2011 Lonnie : ja, så kan vi håbe det dur smiley
    Vi følger træningsprogram et når det ikke regner - harley NÆGTER at gå når det regner smiley

• #17   22. sep 2011 Jennifer... Haha... Har samme problem med Terkel.... Hehe ... Men nu ved jeg ik om vi har fået samme program, men der er mange af tingene vi kan træne inden for, heldigvis...

Miriam... Men intet opkast eller andet ?

• #18   22. sep 2011 Ja, heldigvis :-)))
    - men svært at lufte en hund i 3x 30min, når hunden sidder bum stille og piver :-))

• #19   22. sep 2011 Hej Lonnie
    Kan godt forstå at du er blevet forskrækket men synes du skal prøve igen.
    Jeg bruger med stor succes blandt andet Bach dråber på mine hunde, og har aldrig oplevet den reaktion som du beskriver.
    For at få optimal virkning af f.eks. Bach blomster dråber skal dråberne helst gives 15 min. før eller efter mad/godbidder.
    Jeg har god erfaring med at man giver hunden dråberne med en engangssprøjte, og på den måde får blomsterdråber direkte kontakt med hundes slimhinder som er optimal, når man benytter f.eks. Bach blomsterdråber.

• #20   22. sep 2011 Jeg tænker bare, at når nu jeg er hoppet af projektet, er der vel egentlig ingen grund til at give ham dråberne?

Jeg kan godt forstå at folk synes jeg skal prøve igen, og jeg er også selv nysgerrig efter at finde ud af, om det virkelig var dem der gjorde det, men tænker jo også på hvor dårligt han havde det.... :S

• #21   22. sep 2011 Sofie, hvad giver du dine hunde dråberne mod/for?

• #22   22. sep 2011 Jeg er også startet på Livs projekt og bruger homø et eller andet smiley
    - vi startede imorges, så håber da ikke at jeg finder bræk på gulvet når jeg kommer hjem smiley

• #23   22. sep 2011 Charlotte... Hvis det så bare kun er bræk du finder... haha ...

Som sagt har jeg ikke skrevet indlægget for at skræmme jer andre væk, men for at høre jeres mening om det, og om der er nogle der har prøvet noget lignende... Ville rigtig gerne have været fortsat... smiley

• #24   22. sep 2011 Jeg ville ikke prøve igen.

• #25   22. sep 2011 Ina.. Har også besluttet ikke at gøre det igen... Tilgengæld prøver jeg på mig selv...

• #26   22. sep 2011 Hej Lonnie
    Jeg bruger blomsterdråber fra blandet Bach ved. f.eks. falskdrægtighed men her bliver dråberne kombineret med hoømopatisk medicin.
    Din hunds opkast kan være en reaktion på det alkohol som der er i dråberne.

• #27   22. sep 2011 Sofie... Okay ... Det kan da godt være det er det der har gjort det, synes i hvert fald ik han skal prøve igen...

• #28   22. sep 2011 Det er helt okay Lonnie og synes det er kanon du prøver på dig selv, men nogen siger at skal man have det bedste resultat skal både ejer og hund være på de samme dråber ;o)
    Er dråberne lavet specielt til din hund og dens problem eller er det Bach nødhjælpsdråber?

• #29   22. sep 2011 Det er Bachs Nødhjælps... Tror jeg... Er ik hjemme lige nu så kan ik kigge på flasken smiley

• #30   22. sep 2011 Helt ok er bare lidt nysgerrig for jeg synes nemlig det er spændene, at arbejde med det alternative, og personligt mener jeg at skal man arbejde med f.eks. en hunds problemer, skal dråberne være lavet specielt til hunden - men igen det er bare min mening

• #31   22. sep 2011 Sofie... Det er helt ok du spørger...

Har nu prøvet dråberne selv... De smager forfærdeligt men ellers ingen reaktion...

• #32   23. sep 2011 Miriam.... De smager som en utrolig dårlig billig hvidvin.... Ik at jeg er vild med vin ellers...
    Ingen reaktion overhovedet.... Tog dem dog også kun en enkelt gang, da jeg jo bare skulle se om jeg ville få samme reaktion som Terkel... Tog 4-5 dråber.

• #33   28. sep 2011 Kommer lige lidt sent ind i denne debat - men men men - jeg deltager også i Livs projekt, og Cody har også fået diarré og opkast af dråberne. Det stod på i 1½ uge før jeg stoppede med dråberne, og jeg starter IKKE igen.

Bare så Lonnie ved, at hun ikke er alene om at opleve de bivirkninger ved dråberne smiley

• #34   28. sep 2011 Det er noget skidt med sarte hunde smiley

• #35   28. sep 2011 har været igang i en uge nu - INGEN bivirkninger men heller ikke nogen virkning desværre..

• #36   29. sep 2011 Charlotte - Cody fik bivirkninger, men dråberne virkede også på ham - lidt øv situation smiley

• #37   29. sep 2011 Jeg skal ikke kunne sige om dråberne ville have virket på Terkel... Men vores problem bunder også mest i den måde jeg har opdraget ham på... Ret forkælet kan man vel nok sige, så derfor render han ofte rundt og piver eller laver ballade, fordi han ikke får sin vilje.. Hehe

Og så har han problemer med at være alene hjemme, hvis man går to gange på en dag. Så sidder han og tuder lige op i luften.

Kommentér på:
Ville I prøve igen? - Bachs (Langt indlæg)

Annonce