Ville I prøve igen? - Bachs (Langt indlæg) {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvor mange der så indlægget med Liv, der er ved at uddanne sig, og derfor bad folk svare på nogle spørgsmål, hvorefter hun ville udvælge hunde hun gerne ville have med i sit projekt?
Vi blev i hvert fald udvalgt, og ville rigtig gerne hjælpe hende. Vi fik derfor tilsendt noget naturmedicin, som Terkel skulle prøve i 3 uger, samt et træningsprogram. Da jeg som regel er lidt skeptisk mht ting folk propper i deres hunde, spurgte jeg vores dyrlæge om det var i orden.
Han sagde god for det, og sagde ligesom Liv, at der ikke er nogle bivirkninger ved produktet.
Vi startede på det i går, og Terkel fik 4 dråber Bachs Blomsterterapi. Han var ikke vild med smagen, men da det jo var kommet på hans gulerod, åd han det. Det hele var super, og Terkel går op i sin seng i køkkenet, og vi tager på arbejde.
Jeg kommer hjem 8 timer senere, og tænker der lugter lidt mærkeligt, og Terkel larmer ik ligeså meget som han plejer når vi kommer hjem. Tænker at han sikkert lige var vågnet. Åbner døren til køkkenet, og der foran døren sidder Terkel og ser meget trist ud, og ryster. Køkkengulvet er dækket af opkast og ting fra den anden ende, og Terkel har det rigtig skidt.
Jeg kan se at Terkel skammer sig, og han skal selvfølgelig ikke have ballade for det der er sket. Han går rystende ud i haven, og kaster op endnu engang, og jeg begynder på rengøringen, men Terkel sidder i sofaen og ser lettere fortvivlet ud. Ikke engang hans seng var gået fri, eller ham selv for den sags skyld. Så ikke nok med han havde det dårligt, så måtte han også i bad.
Når lige at ringe til dyrlægen inden de lukker, og hun siger hun vil anbefale at ringe næste dag (i dag torsdag) ml. 8- 9 og snakke med dyrlægen, og mellemtiden give ham kogte ris og zolac. Så mig i gang med at koge ris, mens Terkel ligger i sofaen og kigger på (WOW så er der noget galt når han ik står i køkkenet når der bliver lavet mad). Terkel sover resten af aftenen, uden at komme ud at gå.
Snakker med dr. dyr her til morgen, som siger at han ikke kender til bivirkninger, og vi ved jo at Terkel æder mange mærkelige ting. Men han kunne selvfølgelig ik sige om det skulle være Bachs der har gjort det. Han griner en hel del under denne samtale, da jeg forklare hele sagen, og fordi han jo kender Terkels mærkelige tendenser, og siger så at hvis jeg har mod på det, så skulle jeg prøve at give ham det igen en dag hvor jeg er hjemme, for at se om det virkelig var det der gjorde det. Men at han også godt kunne forstå hvis jeg ikke turde.
Mit spørgsmål efter denne laaaaaaaange historie er så: Ville I turde give jeres hund produktet igen, for at se om det skulle være det?
Jeg tror ikke jeg vil gøre det, for hold da op hvor havde Terkel det skidt.
- Jeg vil lige pointere at jeg ikke er ude på at afskrække de andre der er med i Livs projekt. Jeg synes helt klart I skal fortsætte, da vi jo nok bare har været uheldige, og jeg ønsker Liv al held og lykke med projektet, og vi er kede af ikke at kunne hjælpe, da vi har valgt at hoppe fra.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 51
Nu kender jeg ikke så meget til hvordan Bachs medicin virker på hunde, men tror altså man skal passe på med at sige, at naturmedicn ikke giver bivirkninger.
Jeg skriver egentlig fordi jeg har prøvet de der dråber på min egen krop i samarbejde med en homøopat, og fik også at vide at der ikke var bivirkninger, men blev ret så dårlig af dem. Det stoppede først da jeg stoppede med dråberne, og det kunne hun jo så godt se, at det var de dråber jeg havde fået det dårligt af. Hun havde bare ikke set det før. Men altså vi er vel alle forskellige på det punkt. Nogen reagere kun postiv, men andre kan få en negativ virkning. Og mon ikke også det gælder for hunde også altså med forskellig reaktion ;O)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er umuligt at svare på dit spørgmål, synes jeg. Du må ransage dig selv, er jeg bange for - mærke efter om du tror, det kan være noget andet han blev dårlig af, eller om det var dråberne.
sep 2006
sep 2006
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Men hvis det var én af hundene, så tror jeg faktisk ikke, jeg ville gøre det, for jeg ville få så vanvittigt dårlig samvittighed, hvis de blev dårlige igen
sep 2006
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Harley er på den samme medicin, også gennem Liv..
Harley havde en smule tynd mave første dag, og kastede op en enkelt gang, men jeg troede bare det var noget han havde spist, men måske det er en bivirkning?
Men harley er fortsat på det, og ingen bivirkning mere, blot virkning
- men jeg ville som du, heller ikke fortsætte hvis det var så slemt
God bedring til den bette :/)
Jennifer
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Og kender flere som har brugt det til hunden uden nogen former for bivirkninger...
Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes at lige præcis din hund ikke kan tåle det.
Hvis jeg var dig, ville jeg vente til han var helt frisk igen, og så prøve at give ham det igen.
Jeg har givet det til min hund gennem hendes vand. (Hældt et par dråber i hendes vandskål sammen med noget vand, så hun har drukket det over nogle timer).
sep 2006
Tossen... Jeg synes bare det er synd hvis nu han reagerer på samme måde igen. Synes det ville være synd at udsætte ham for det engang til . :S
sep 2006
sep 2006
dec 2008
sep 2006
dec 2008
Vi følger træningsprogram et når det ikke regner - harley NÆGTER at gå når det regner
sep 2006
Miriam... Men intet opkast eller andet ?
dec 2008
- men svært at lufte en hund i 3x 30min, når hunden sidder bum stille og piver :-))
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 23
Kan godt forstå at du er blevet forskrækket men synes du skal prøve igen.
Jeg bruger med stor succes blandt andet Bach dråber på mine hunde, og har aldrig oplevet den reaktion som du beskriver.
For at få optimal virkning af f.eks. Bach blomster dråber skal dråberne helst gives 15 min. før eller efter mad/godbidder.
Jeg har god erfaring med at man giver hunden dråberne med en engangssprøjte, og på den måde får blomsterdråber direkte kontakt med hundes slimhinder som er optimal, når man benytter f.eks. Bach blomsterdråber.
sep 2006
Jeg kan godt forstå at folk synes jeg skal prøve igen, og jeg er også selv nysgerrig efter at finde ud af, om det virkelig var dem der gjorde det, men tænker jo også på hvor dårligt han havde det.... :S
sep 2006
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 185
- vi startede imorges, så håber da ikke at jeg finder bræk på gulvet når jeg kommer hjem
sep 2006
Som sagt har jeg ikke skrevet indlægget for at skræmme jer andre væk, men for at høre jeres mening om det, og om der er nogle der har prøvet noget lignende... Ville rigtig gerne have været fortsat...
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
sep 2006
aug 2009
Jeg bruger blomsterdråber fra blandet Bach ved. f.eks. falskdrægtighed men her bliver dråberne kombineret med hoømopatisk medicin.
Din hunds opkast kan være en reaktion på det alkohol som der er i dråberne.
sep 2006
aug 2009
Er dråberne lavet specielt til din hund og dens problem eller er det Bach nødhjælpsdråber?
sep 2006
aug 2009
sep 2006
Har nu prøvet dråberne selv... De smager forfærdeligt men ellers ingen reaktion...
sep 2006
Ingen reaktion overhovedet.... Tog dem dog også kun en enkelt gang, da jeg jo bare skulle se om jeg ville få samme reaktion som Terkel... Tog 4-5 dråber.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Bare så Lonnie ved, at hun ikke er alene om at opleve de bivirkninger ved dråberne
sep 2006
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 185
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
sep 2006
Og så har han problemer med at være alene hjemme, hvis man går to gange på en dag. Så sidder han og tuder lige op i luften.
Ville I prøve igen? - Bachs (Langt indlæg)