8.201 visninger
|
Oprettet:
Hundehår over alt.... {{forumTopicSubject}}
Vil lige høre, hvad gør i mht til hundehår på tøjet? Hvordan fjerner i det og har i nogel specielle tricks?
Truntes hår er SIMPELTHEN genstridige så man næsten lige så godt kan give op. De skal pilles ud med et pincet og mine striktrøjer bliver bare aldrig det samme!
Kan godt forstå at nogle er ligeglade, men jeg skal (desværre) se lidt professionel ud i min hverdag (arbejder på et kontor + går på "overklasseskolen" CBS) så hiv endelig alle jeres gode tricks frem af gemmerne!
Har overvejet om jeg bare skal have en Trunte-fri garderobe...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Og så børst / tør hunden af dagligt for at undgå fældning andre steder..
Til en korthåret hund er et vaskeskind fantastisk til at fjerne døde hår
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 53 Svar: 243
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Fnugruller kan tage en del, men hendes hår er SÅ genstridige at de borer sig ind i tøjet. Nogle gange kan de endda bore sig igennem min vatterede BH! Og min kæreste har oplevet at de har siddet oppe i hans fod :-S
Har prøvet at børste hende med en Furminator, men det var lidt omsonst, da hendes hår er for korte og synes ikke den handske med gummiside virker optimalt.
Hvad bruger i med korthårs hunde til at børste med?
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Det har vi, vi har sjældent hundehår på os, medmindre vores tøj har ligget på gulvet, men så er vi også selv ude om det!
jun 2006
http://dk.skindladen.com/35_vaskeskind.htm
jun 2006
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Men hvad for noget mad får hun?
Vaks fældede rigtig meget før, men nu har han fået bedre foder, og kan næsten ikke trække noget ud af hans pels. o.o Og han er endda langhåret.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Men selvom man børster jævnligt og måske daglige i fældeperioden, så er der jo fortsat hår/uld hist og pist, og så må man bruge en fnugbørste.
Jeg har lige købte en lille børste der ligner en sommerfugl med bløde plastik pigge på bagsiden. Den kan bruges til tøjet og bilen, men jeg har ikek prøvet den endnu og jeg ved ikek om den duer til stride hår som din hund har eller om den er bedst til uld, som mine lægger overalt.
jun 2006
Det bliver sådan lidt gummi agtigt, så hårene hænger i skindet
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Og ellers.... FNUGRULLER.... Og ja Ikea kan KLART anbefales.... De er gode, der er mange ark på hver, og det er ikke dem der deles lige, hvor man nogle gange får hevet for mange af af gangen... Denne "kører" hele vejen rundt.... Ved ikke om du ved hvad jeg mener
En rulle med holder koster 8kr.
En pakke med 4 refiler koster 15 kr.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
okt 2007
Fint tøj tages på i forgangen inden jeg forlader huset så jeg ikke kommer i kontakt med dyrene :o)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Vi har hundefrie møbler, hundefri etage og masser af fnugruller. Alle gæster bliver tilbudt en gang fnugrulning når de forlader huset i fældeperioderne. Derudopver støvsuger vi tre gange dagligt og reder hunden dagligt.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
De engangsvaskeklude, er det dem af skumgummi eller bare de almindelige "karklude" man køber i 3-4 forskellige arver i en pakke?
Den med vaskeskindet skal da helt sikkert prøves!
Hun har ikke noget underuld, så Furminator er spildt hos os.
Nicolai & Malene - hvordan kan i have tid til at støvsuge 3 (!!?!!) gange om dagen? Når jeg endelig er hjemme sidder jeg med næsen i bøgerne eller er ude at gå med Trunte (når hun ikke lige er blevet opereret for patella reluxation, som hun er nu). Har slet ikke så mange timer i min dag at jeg kan nå at svinge støvsugeren flere gange...
Og et walk-in closet lyder VIDUNDERLIGT, men bor på 68 kvm med tre værelser, så det er lidt sparsommeligt med plads.
Og planen er at købe en HVID lædersofa lige så snart pengene tillader det. Det burde hjælpe lidt også
Men tusind tak for jeres indputs! Nu har jeg da helt klart en lidt bedre idé om hvad jeg skal gøre!
okt 2007
Men der er noget ved engangsvaskekludene (skumgummiet) som suger hårene til sig .. Statisk elektrisitet måske ,.,. :o)
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 8
Du er gal!
Men Pandora kommer gerne med flere hår, du skal ikke mangle!
Knuz fra familien Ulvez
Til jer andre:
Jeg har kun én klædningsgenstand i uld, nemlig min vinterfrakke. Og den bliver i videst muligt omfang holdt væk fra dyret.
Ellers er det mange år siden jeg har haft besværlige sweaters, netop af samme årsag.
Jeg mener, man klæder sig jo efter sin aktivitet, ikke?
Hundehår over alt....