{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

Pernille R
Pernille R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Blandings spørgsmål? Rottweiler/Labrador/Pointer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg skal højst sandsynligt til at have en lille hvalpe blanding af mor: Pointer far: rottweiler/labrador.
Mit spørgsmål er hvilket temperament en pointer har?
er klar over en hund med Rottweiler temperament nok skal domineres mere end hvis det er en hund af labrador sind, regner med at en blanding mellem de tre vil blive en stor og meget aktiv hund men ved bare ikke om det er farligt at have en hund med gode og dårlige sider fra tre racer?
hvad siger i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandings spørgsmål? Rottweiler/Labrador/Pointer
  • #1   19. sep 2011 Det der med at rotter skal domineres mere... den skærer mig lidt i ørene... kan anbefale bogen "Alfasyndromet" af Anders Hallgren. Men nok om det, det var ikke det du ville vide.. smiley

Jeg tror ikke at du skal være bange som sådan... så længe du holder øje med hvad det er for nogle ting din hund synes er sjovt at lave. Den blanding der kan godt komme til at kræve rigtig meget aktivering. Sålænge du er klar på det, og klar på den opgave det e rat træne den, så kan jeg ikke se at det skulle være farligt. smiley

• #2   19. sep 2011 Altså du kan jo risikere, at du kommer til at stå med en hund, som har både stærke vogteregenskaber og stort jagtinstinkt. Det er ikke altid det kan forenes i hunden.

• #4   19. sep 2011 Jo - i mine øjne, så er det ligesom at spille i lotteriet. Du kan være uheldig og få en "nitte" - altså hvis de dårlige egenskaber fra de tre racer er i din hvalp - og som Julie skriver, hvis race-egenskabene ikke harmornere sammen i hvalpen.
    Du kan også være heldig, at den har alle de gode egenskaber.

Er det ikke din første hund?
    Hvad får dig til at vælge denne blanding?
    Ja, jeg spørger af ren nysgerrighed.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#5   19. sep 2011 jeg synes så også bare hellere jeg vil have en hund hvor der er muligheden for at det bliver en "besværlig" blanding er der, end at de bliver efterladt til folk der ikke kan passe ordentligt på en hund, eller ikke har tiden til en hund med stort aktiverings niveau, hvilket jeg har.
    Han skal hverken bruges som vagthund eller jagt hund - så ved ikke om dens vagt og jagt egenskaberne er et problem, så længe jeg kan holde ham aktiveret?

• #6   19. sep 2011 Undskyld jeg spørger , man hvad i alverden har det med hinanden at gøre? Du vil hellere have en besværlig blanding end andre skal have hund de ikke kan passe? Så skal du købe mange flere hunde da, der bliver dagligt solgt hund til folk der ikke skulle have haft ;o)

• #8   19. sep 2011 Pernille R: Jeg må sige det som det er: Man kan ikke redde hele verden og at de racer du næver kan jeg se 1 stor ting de har tilfældes.
    De skal aktiviveres - og her mener jeg både socialt, fysisk og meget mental træning.
    Jeg ville finde en race som passer til dig som person og din hverdag.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#9   19. sep 2011 det er min første EGEN hund smiley
    har haft en cairn terrier - vælger denne hund fordi den er sød og fordi jeg har masser af tid til at den kan blive aktiveret.
    blandingen er helt tilfældigt, synes godt nok at rottweilere er flotte hunde, ligeså er pointere og labradoren, kan ikke selv se negative sider i nogen hunde da jeg aldrig har haft en dårlig hunde "oplevelse" med nogen racer overhovedet smiley
    det kan lyde naivt og ved jeg ikke kan redde alle hunde og hele verdenen, men jeg synes jeg har tiden og overskuddet og omgivelserne til en hund der skal aktiveres smiley

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#10   19. sep 2011 undskyld mig Stounstrup´s - jeg bad ikke om kritik, men om hjælp, jeg har ikke tænkt mig at hoppe ud i det som en anden idiot, det er jo netop derfor jeg spørger, ved ikke hvad al den negative respons skal hjælpe mig med?
    har du noget konstruktivt at sige vil jeg mere end gerne lytte.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#12   19. sep 2011 det kan der selfølgelig været noget om, det er bare sådan - ikke at jeg har noget imod at betale for min hund, det vil jeg mere end gerne, og vil også gerne betale en "fair" pris, men for mit vedkommende behøves den ikke være race ren, og have stamtavle og have kostet en bondegård, den skal bare være sød, og kærlig og jeg skal kunne få den bedste ven ud af den, for skal bruge meget tid på den - og det er jeg også villig til.
    men kan høre på folk at en blandings hund nok ikke er sagen til en "førstegangs ejer"

• #13   19. sep 2011 Ud over at der kan opstå konflikter i denne blanding, så er det også racer, som døjer en del med helbredet. Labben skal testes for HD, AD og øjenlyses. Rottweiler skal have HD og AA og vigtigst af alt: mentaltestes. Det tvivler jeg på, at et gadekryds som dettes forældre er blevet. Det er blandt andet noget af det, som du betaler for, når du køber med stamtavle. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt eller ringere for en selv, når man køber hund.

• #14   19. sep 2011 jeg syndtesn nu ikke helt det er det de skrive men at net om at den blanings hund du har nævnt ikker er så smart som en førstegangs hund
    jeg tror som sådan godt at en blanings hund kan være en god begynder hund men tror det kommer meget and på vilken racer der er blanet i :o)

• #15   19. sep 2011 Pernille R: forstå mig ret.. jeg elsker blandingshunde. Jeg er godt nok selv ejer at en renracet hund, men derfor mener jeg ikke at blandingshunde ikke kan være dejlige hunde.
    Dog ved du med stor sikkerhed hvor temperament og sind falder ud ved en renracet hund, det kan være svært at vide ved en blanding.
    Der ud over vil jeg have tre påpasseligheder over for lige den blanding ud har i tankerne:
    1. Pointeren og rottweileren kræver (ikke som du tidligere har sagt dominant opdragelse). Det er hunde som skal bruges, og når jeg siger bruges så skal de ikke bare være et par enkelte gå ture om dage. De skal trænes enten til jagt eller andet hvad der nu end tricker hunden.
    2. Der ud over er det racer som kræver en ejer som forstår sig på hunde, både på deres sprog og adfærd.
    3. Samtidig er rottweileren på den berygtede obs-liste over hunden som kan ende på en forbudsliste hvis det dog bliver til noget. Jeg vil derfor tænke det ekstra godt igennem om man er villig til at stå inde for sin blanding og tage de forholdsregler som de evt. kan komme i fremtiden.

Men jeg vil meget gerne give dig konstruktive råd til dit hvalpe køb og selvfølgelig dit fremtidige hundliv.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#16   19. sep 2011 til Louise Britt P: Mange tak for rådet, og dine pointeringer ang. disse hunde, tror du har ret i din observationer og vil meget gerne have råd ang. et hvalpe køb, da jeg har bestemt mig for jeg vil have en hund inden for den nærmeste fremtid, tror dog at hvis det ikke skal være denne lille hvalp jeg havde forelsket mig i, tror jeg at jeg skal have mig en lille hund, da det var en cairn terrier jeg havde før, og måske bør vælge noget der ligger nær denne race, da jeg ved hvordan den skal opdrages og passes osv. smiley
    til stounstrup´s: jeg har intet imod konstruktiv kritik, og intet imod at man sætter nogle problem stillinger op, men derfra at sige at mit valg er naivt og ikke har tænkt det igennem synes jeg bare er et dumt angreb, da jeg jo netop spørger fordi jeg vil tænke det igennem før jeg går ud og køber mig en hund.
    Julie P: du har fuldstændigt ret, alle de sygdoms realaterede ting til hver race havde jeg slet ikke overvejet, mange tak for din opmærksomhed for det smiley

• #17   19. sep 2011 Pernille: det var så lidt smiley Dejligt, at du tager rådene til dig. Og mht sundhed, så kan det ALDRIG betale sig at gå på kompromis

• #18   19. sep 2011 Pernille R: Jeg vil også klar vælge en hund i ca samme størrelse som cairn terrien eller ca der omkring når der er det du er vant til - ihvertfald som første hund. Kender mange (desværre) som vælger en stor race/blanding som første hund fordi de forelsker dig i udseendet. Men jeg ved bare at min race (islandsk fårehund) kan hive mig omkuld hvis han vil og at de store racer også kræver en ejere som ved hvad de har med at gøre. Sådan hvad angår opdragelse, træning osv.

Jeg ville prøve at tage på en udstilling og se på nogle forskellige racer. Tag evt. et par tests på nettet som kan give et peg om hvad du søger hos en hund. Du får helt klart den bedste start hvis du finder en hund som passer til dig og ikke omvendt.

Nogle spørgsmål som du kan stille dig selv i din søgen efter hunderace:

- Hvordan er vores boligforhold i forhold til hundehold?
    o Størrelse på bolig
    o Adgang til have
    o Trapper
    o Undersøg om man må have hund i den boligforening/lejlighed
    ? Og husk derefter en tilladelse på skrift
    ? Og hvilke regler er der for at have hund

- Er der tid til en hund?

- God ide at bruge meget tid på hvalpen i starten – betaler sig i det lange løb

- Gearer lidt ned i ens sociale liv

- Undersøg allergi i familien

- Er familien enig om at få hund

- Er man enig om regler for opdragelse

- Økonomi (anskaffelse, dyrlæge, ordentlig foder, pension/pasning, forsikres, alle de materielle ting og evt. udgifter til hundefrisør og træning)

- Har man mulighed for at transportere hunden rundt

- Tag mindst 14 dages ferie ved hvalpens ankomst
    o Opbyg relationer
    o Skab tryghed
    o Skab tillid
    o Påbegynd træning (renlighed og alene-hjemme-træning)

Hvor meget tid vil man bruge på pelspleje?

Hvad vil man gerne med hunden? ud over gå ture

Det var lige hvad jeg kunne komme på på stående fod..

Skriv endelig hvis der er nogle ting som jeg skal uddybe..

• #19   19. sep 2011 Pernille R: grunden til at vi er mange som godt kan blive lidt grove eller hvad man kan kalde det, er mest fordi man er bange for at både du og hunden skal få en dårlig start på jeres kommende liv - både for hundens fremtidige tid og din tid som hundejere.

Håber du forstå.

**Stounstrup´s* *: Jeg forstår hvad du mener.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#20   19. sep 2011 Louise Britt P: jeg vil gerne høre hvor det er du mener man kan tage disse test? smiley

• #21   19. sep 2011 Hvis jeg var dig så´skal du gå langt uden om den blanding ,du skriver om som første ganges hunde køber ,kan du få alle de problemer ,som der er i alle tre raser ville bestemt ikke råde dig til at få en blanding med rottweiler i ,find noget andet der passer til dit bedhov .

• #22   19. sep 2011 http://pedigree.dk/whatdog-guide

Her er en liste i bunden med flere tests..
    http://www.hundeleksikon.dk/racetest.html

Dog vil jeg sige at vi fandt ikke vores race ud fra test men det kan give en ide om hvad man skal kigge efter ved en race og hvad man slet ikke skal gå efter..

Men der ud over ville jeg tage på udstilling eller tage ud og besøge nogle forskellige opdrættere..

• #23   19. sep 2011 Hold da op sikke en blanding kan jeg kun tænke. Det er så synd at 3 fantastiske racer skal ødelægges på den måde. Racerne er helt vildt skønne, men hver for sig. Racerne er vidt forskellige og har forskellige behov og forskellige brugsområder. Kan på ingen måde se denne blanding blive til en harmonsk hund uanset ejer.

• Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    sep 2011

#24   19. sep 2011 Jeg er meget taknemlig for jeres meninger, har besluttet mig for at jeg ikke skal have denne hvalp, jeg trist over det selvfølgelig, for forelskede mig virkelig i denne hvalp, kontra des søskende som ikke sagde mig så meget. Men det er vigtigt for mig dette er en hund jeg har til den bliver gammel og ikke kan mere smiley
    så mange tak smiley

• #26   19. sep 2011 Dejligt at se du følger rådene.
    Man skal lade hjertet blive hjemme når man vælger hund og kun vælge udfra hjerne og mavefornemmelse smiley

Kommentér på:
Blandings spørgsmål? Rottweiler/Labrador/Pointer

Annonce