{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. hundetegn.
  • #1   7. sep 2011 Mit navn - lovpligtigt
    Min adresse - lovpligtigt
    Mit telefonnummer- valgfrit

• #2   7. sep 2011 Mit navn, adresse og tlf. nr. smiley

Bestemt ikke hundens navn.

• #3   7. sep 2011 hvis du tit tager til udlandet er det en god ide at skrive +45 foran tlf. nr.

• #4   7. sep 2011 Aaaargh Estrid, hvorfor tænkte jeg ikke på det, før da jeg bestilte ..
    Nå, det er ærgerligt :o( De er på vej til mig ..

• #5   7. sep 2011 mine hunde har altid tabt ders hundetegn så mange gange så vi har købt sådan nogle her (link fjernet)

Og de er bare SUPER gode.. de er små så falder ikke sådan af. også kan du altid skifte papiret ud hvis du fx i en uge er i et sommerhus eller på ferie i udllandet smiley

• #6   7. sep 2011 Ejer: Ja de er mægtig smarte.. de er bare ikke gode nok ifølge loven

• #7   7. sep 2011 er der så nogle der har prøvet navne kapslen? smiley

• #8   7. sep 2011 Tina jo det er de.. har snakket med Politiet.. De skal bare udskifted 1 gang om måneden. så du skal altså skrive dato på papiret du sætter i..!!!!

• #9   7. sep 2011 Frk- chihuahua

ja vi bruger navne kapslen..

• #10   7. sep 2011 mit navn
    min adresse
    mit nummer
    et alternativt telefonnummer (hvis mit af en eller anden grun ikke dur)

på nogle af dem står der også :dusør gives, jeg er chippet osv.

• #11   7. sep 2011 På den ene side står der "Silje", på den anden står der mig og min mors nummer. smiley

• #12   7. sep 2011 Ejer.. okay ??
    Ja nu kan jeg bare ikke finde den s**** lov af en eller anden underlig årsag, men jeg er ret sikker på at der står at hundetegnet skal være af " uforgængeligt materiale og med permanent skrift"..
    Og det er et stykke papir med kuglepenskrift vist ikke..

Men hvis politiet siger sådan så må man jo antage at det er sådan det er

• #13   7. sep 2011 Jeg tror bare jeg vil føle mig lidt usikker på det med papir.. fordi bliver min hund stjålet.. risikere jeg at tyven bare skriver et stykke papir med sit navn og adresse på ??? Eller hvad?

• #14   7. sep 2011 Det er selvfølgelig rigtig nok. Men stadigvæk.. men så er det godt at hunde skal chippes idag smiley

• #15   7. sep 2011 Den ene side, hundens navn og mit telefonnr - den anden side, efternavn, adresse og postnr. + by

Bestilte faktisk nogle nye sidste dag, der havde de bare glemt at smide DK foran postnr. og +45 foran tlf.nr, ikke smart når vi bor lige op af grænsen - så nye på vej igen

• #16   7. sep 2011 Har lige købt nye hundetegn til vores hunde. På den ene side hundens navn + tlf. nummer-på den anden side adresse og by.
    Hende der lavede tegnene havde haft to kunder inde den foregående uge, hvor adressen manglede. De havde hver fået en bøde på 4000 kr. Kan det virkelig passe, at det er så dyrt?

(Vi havde ikke adresse på Baileys skilt, men da hun sagde det, og vi alligevel skulle ha lavet til Ludvig, turde jeg simpelthen ikke lade være. Men jeg var faktisk ik klar over, at adresse var lovpligtigt. Hvornår er det blevet det? For tror da ikke det var det, da vi fik Bailey for snart 8 år siden:0)

• #17   8. sep 2011 Jeg har en label maskine så jeg skriver vores tlf nr og adresse og putter i den lille kapsel. også har de også deres alm hundetegn hvor der står deres navn og vores tlf nr ogs¨å på.. men de smider bare sÅÅÅ tit deres alm hundetegn væk med navn og tlf nr på så derfor har jeg den kapsel.

• #18   8. sep 2011 Anne : det blev lovpligtigt med navn og adresse på ejeren i forbindelse med den nye hundelov der trådte i kraft i juli 2010..
    langt de fleste husker kun forbuddet mod de 13 racer, men bla hundetegn med navn og adresse samt at hunde over 8 uger skal være mærkede og registrerede i dansk hunderegister.. hvilket betyder at det er opdrætteren af hvalpene der skal sørge for chip inden salg

• #19   8. sep 2011 Anne mht prisen.. Så er det ikke kun hundetegnet der er mangelfuldt..
    Hunden er sikkert blevet taget op og indleveret på internat..
    Så koster opsamling + kørsel pr km + ophold på internat +... ja det løber hurtigt op

----------------------

Nye takster pr. 1. juli 2010 for overtrædelse af hundeloven

Manglende mærkning og registrering efter 8. uge:

Før: 600 kroner

Nu: 2000 kroner

Manglende hundetegn:

Nu: 1000 kroner NB! Der skal stå navn og adresse på ejeren, telefonnummer er ikke tilstrækkeligt.

Manglende ansvarsforsikring:

Nu: 3000 kroner

Strejfende hunde:

Herreløse hunde, der bider

Før: 1200 kroner

Nu: 4000 kroner mimimum

Manglende mundkurv efter påbud fra politiet:

Før: 800 kroner

Nu: 3000 kroner

NB! Ved gentagelse bliver der lagt 50 procent oveni bøden for alle førnævnte overtrædelser.

Optagning af en herreløs hund:

Skal en hund hentes og køres til et internat, koster det:

På hverdage: 400 kroner i opstart og 4,50 kroner per kilometer.

Aften og weekend: 600 kroner i opstart og 4,50 kroner per kilometer.

Ophold på pensionen: 95 kroner i døgnet. ?

Kilde: aoh.dk

• #21   8. sep 2011 Tusind tak, Tina. Rart at vide, når det er nogle år siden sidst, man kiggede i hundeloven. Så er jeg opdateret:0)

Kommentér på:
Ang. hundetegn.

Annonce