Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle spørgsmål..?
  • #1   6. sep 2011 Hvis forældrene har DKK tavle, så kan valpene KUN få tavle, hvis begge forældre er avlsgodkendte. det er forskelligt hvordan hver enkelt race skal avlsgodkendes.

• #2   6. sep 2011 valpene=hvalpene...nogen der har en staveplade?

• #4   6. sep 2011 Ja hvalpene kan jo få stamtavle men der er nogle krav der skal være opfyldt og de kan være forskellig fra race til race. Nej for feks Dansk kennel klub skal begge hunde være registret der.

• #5   6. sep 2011 Fatter ikke lige den nedladenhed der er kommet frem i tråden?

• #6   6. sep 2011 Christina

hvalpene kan kun få stamtavle hvis forældredyr er alvsgodkendt

• #7   6. sep 2011 Janne H: Ja som jeg har skrevet "Ja hvalpene kan jo få stamtavle men der er nogle krav der skal være opfyldt " For at de kan, skulle jeg måske have skrevet.... Feks er det et krav at hunden er hd fotografet....

• #8   6. sep 2011 Hos DKK skal der være bestilt stambøger inden hvalpene er 3 uger.

• #9   6. sep 2011 Der er ikke krav om HD indenfor alle racer Christina.

• #10   6. sep 2011 Og så er det værd at huske på at der som regel er en rigtig "god" grund til at man vælger at lave tavleløse hvalpe efter hunde med tavler.
    Grunden kan være dårlige helbredsresultater, så dårligt temperament at hunden ikke kan avlsgodkendes, diskvalificerende fejl på udseendet osv.

• #11   6. sep 2011 Ja hvalpene kan jo få stamtavle men der er nogle krav(SOM FEKS KAN VÆRE ET KRAV OM HD FOTOGRAFERING) der skal være opfyldt og DE KAN VÆRE FORSKELLIGE FRA RACE TIL RACE. Nej for feks Dansk kennel klub skal begge hunde være registret der ALTSÅ BEGGE HUNDE SKAL HAVE DKK( dansk kennel klub) STAMTAVLE. Så nu er det måske nemmere at forstå.

• #12   7. sep 2011 Bare for at gøre det mere forvirrende, så kan DKK hunde få hvalpe i hvilkensomhelst anden forening i DK.

Men for at deres hvalpe kan få DKK tavle kræves at de er godkendt i DKK. Hvis man hellere vil have f.eks DRU tavle skal de være godkendt i DRU (jeg tror også at en DKK godkendelse vil kunne bruges, men jeg er ikke sikker).

Jeg mener ikke at der findes en forening i DK der ikke godkender DKK tavler, men den går ikke den anden vej rundt - DKK godkender som udgangspunkt ikke nogen andre. smiley

• #13   7. sep 2011 DDH, CKC, DHL, er dem jeg lige kan huske...

• #14   7. sep 2011 Lidt for mange.. Der er både ddh og den hvor man selv kan lave stamtavle og en anden hvor der er 2 medlemmer mor som er hundehandler også hendes datter... Der findes mange sjove hundeklubber....

• #15   7. sep 2011 Nåår ja "skødehundenes klub", eller sådan noget. Hvor må det være pinligt at være smidt ud af alle de eksisterende klubber, så man er nød til at lave sin egen.

Og der skal alligevel noget til at blive smidt ud af flere af de nævnte klubber....

• #16   7. sep 2011 Ja det er ihvertfald dejlig nemt ingen konkurence og ingen problemer med regler for dem har de vel lavet så de passer til en hundehandler... Ja der er da et par klubber at blive smidt ud af før man starte sin egen... Thi hi...

• #17   7. sep 2011 Det var denne annonce vi havde i tankerne - men vi er nye i faget smiley

http://m.dba.dk/coton-de-tulear-hvid-3-uger/id-76757508/

Og tak for alle jeres svar, selvom det er et lidt diskuteret emne vi åbenbart har smidt op smiley

• #19   7. sep 2011 Jeg synes det er dyrt for en hund uden tavle.
    Og typisk så skriver de, at de har både faderen og moderen...kamen så er det jo også belejliget med et kuld og lidt penge i kassen.
    Køb med DKK tavle af en seriøs opdrætter der kender til racen og som opdrætter racetypiske hunde der er testet for arvelige sygdomme.

• #20   7. sep 2011 Mai & Mads

Ah, på den måde - i skal være opmærksomme på at hvalpene skal have registreret stamtavler samtidigt. Der er ikke noget der hedder at man får lov at fravælge den for senere at ringe til klubben og få én lavet.

Opdrætter skal ordne hele kuldet samtidigt når de er 3 uger, og tavlen skal følge hvalpen, dvs at opdrætter ikke må beholde den - hvad skulle de også bruge den til når den alligevel kun kan bruges til netop din hund.. og i øvrigt er betalt.

• #21   7. sep 2011 Hold da op en dyr hund uden tavle. Du kan finde hunde med stamtavle til næsten samme pris vil jeg tro.

• #22   7. sep 2011 Hvalpene der får ikke stambog - en dkk coton efter sundhedstjekkede od udstillede forældrehunde koster fra 13500 op op til ca. 15000. Så har man som køber mange flere muligheder og en større sikkerhed, da handlen med stambogsførte hunde (dkk) altid betragest som erhvervshandel - altså du er dækket af købeloven og har to års reklamationsret!
    Med coton'en ville jeg være obs på forældrene skal være tjekket for Patella Luxation (dette er et krav i dkk) og så ville jeg også se en nyere øjenlysning. (dette er ikke et krav, men mange opdrættere gør det rutinemæssigt).
    www.canis-minor.dk (specialklubben under dkk) har en hvalpeliste og en kennelliste for hver af deres racer - også for cotonen. Det er et godt sted at starte søgen efter hvalp. smiley

• #23   7. sep 2011 Vil lige tilføje at der ikke står så mange opdrættere på KSS hjemmeside.. Jeg ville gå ind på www.hundeweb.dk og kigge på opdrætterlisten.. Der er mange opdrættere.. God søgen.. smiley

• #25   7. sep 2011 Det er eddermagme dyrt!

Kommentér på:
Stamtavle spørgsmål..?

Annonce