{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rift i øjet
  • #1   4. sep 2011 Hvis øjet ikke væsker og har ikke virker generet af det så ville jeg vente til i morgen

• #2   4. sep 2011 tak

• #3   4. sep 2011 Jeg ville aldrig vente med en rift i øjet. Samson har haft det to gange og nej, det lader ikke til at genere dem men det kan være yderst smertefuldt og føre til operation og evt tab af øjet i allerværste tilfælde. Hornhinden og øjnene er så sarte og der har været et par historier herinde om et par hunde der har fået opereret lap i øjet og enkelte, der har fået fjernet øjet efter at have ventet så riften udviklede sig - det kan ske på et par timer.

• #6   4. sep 2011 Min gamle Schipperke fik med jævne mellemrum rifter på hornhinden og sådan som hans øjner skruet sammen kunne de ikke hele selv. Første gang var et helvede fordi det tog lidt tid før vi fandt ud af at han ikke selv hele ( med øjendråber etc). Efter vi fik fat i den rigtige øjenlæge var det bare næsten en rutine ting at få ham der ud og få øjet opereretet og blinkhinden syet sammen....har prøvet at komme hos dyrlægen d. 23 december - på det tidspunkt hvor han vel egentlig havde tænkt at han skulle hjem...
    Vi har ikke haft problemer med at vente til næste dag med at komme til dyrlægen, men det kan kommer selvfølgelig an på hvor stor/dyb skaden er.

• #7   4. sep 2011 Jeg kan se du bor på Fyn, så måske er det ikke så relevant med et link til en dyrlæge på Sjælland, men ham her er god.

http://www.rudersdaldyreklinik.dk/ojenklinik.html

Alfisten - de rifter Toya fik kunne også ses...

• #8   4. sep 2011 Jeg snakker ikke økonomi, men hvad jeg har af erfaringer fra mine talrige "øjenture" men Toya.
    Jeg er absolut ikke bleg for at tage turen uanset ugedag og tillægstariffer.

• #10   4. sep 2011 Nope - men jeg kan dele min erfaring men med det forbehold, som jeg også skrev, at der kan være forskel på skaderne.

Nu er det så også en håndfuld timer siden at TS startede tråden...

• #12   5. sep 2011 Alfisten - jeg tror at Miriam reagerer på denne her:

"Det handler om maks 1500 kr... Hvis man ikke kan få råd til det, så skal man nok overveje om hund er noget man skal have.,.,"

Når jeg læser den sætning betyder det for mig at du mener at den ENESTE grund til ikke at søge dyrlæge med det samme er prisen.
    Hvis jeg selv får en skade vil jeg også gøre mig nogen overvejelser om hvor vidt det er noget jeg mener jeg skal tage på skadestue med nu og her eller om det er noget der kan tåle at vente til dagen efter. Det er de samme overvejelser jeg tænker på her - og bestemt ikke økonomien.
    Som jeg også skrev kan der være forskel på skaderne og jeg er IKKE dyrlæge, men jeg kan dele min erfaring.

• #13   5. sep 2011 Jeg har også ringet i åbningstiden og fået den besked at vi ikke hastede og vi kunne finden en tid dagen efter - derfor er jeg ikke så bekymret.

Jeg vil godt give dig ret i at der med jævne mellemrum er tråde hvor man kan spørge sig selv om hvorfor man ikke bare har kontaktet dyrlægen med det samme, men der er også tråde hvor man godt kan forstå at spørgeren er i tvivl eller føler sig usikker på den første udmelding en lidt modvillig dyrlæge er kommet med på en søndag ... dem er der jo også nogen af.

• #14   5. sep 2011 Det behøver ikke være personligt at man kan opfatte det skrevne ord forskelligt - det er der en hel del kommunikations viden der undebygger.

• #15   5. sep 2011 Nå - jeg håber Holger's øje hurtigt får det bedre - uanset om dyrlægebesøget har været søndag eller mandag - nu hopper jeg i kanen smiley

• #16   5. sep 2011 tak for jeres råd, holger har været til lægen og der skulle ikke gøres noget, fik nogle dråber med hjem.
    og til alle i trunter der er bekrymret for min økonomi kan jeg sige at jeg for 4 månder siden avede 2,8 mlilioner og at holger altid har haft en sygeforsikring,
    i min verden søger jeg altid råd flere steder inden jeg tager en beslutning, det havde været noget helt andet hvis det var en skade hvor jeg kunne se der var ubeha ved, en time fra eller til i denne situation gør ikke forskel, men så er jeg bedre forberet når og hvis hunden skulle til dyelægen

• #17   5. sep 2011 Dejligt at høre at Holger har det godt smiley

• #18   5. sep 2011 tak

Kommentér på:
rift i øjet

Annonce