788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvad ville i gøre Hvad ville i gøre

Hej alle sammen smiley

Håber i kan hjælpe mig, har ikke oprettet det her indlæg for at få mine fejl af vide. Dem ved jeg allerede godt, men for at høre om i kan hjælpe mig. Mig og min kæreste er begge vokset op med hunde, og ved rigtig meget om dem. Så i juli måned skulle det være vores tur, til at få vores egen hund. Valget blev en 5 måneder gammel hvalp, blanding af labrador og dobermann.

Desværre er alt ikke rosenrødt. Der sker stadig uheld på gulvet, han hører ikke efter, og kan finde på at bide. Derudover har han lidt af begyndende øjenbetændelse siden vi fik ham, hvilket vi self er i fuld gang med at behandle. Han har også dårlig mave næsten hver dag.

Desværre har vi os lige fundet ud af, at den kennel han er kommet fra er blevet omtalt som hvalpe fabrik herinde.

Hvad ville i gøre?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre
  • #2   1. sep 2011 Lære af mine fejl og få det bedste ud af situationen. Tror ikke du får noget ud af at prøve at aflevere hunden tilbage eller kræve erstatning.

• #3   1. sep 2011 Går I til hvalpetræning med ham?

Hvad siger dyrlægen?

Har I prøvet at skifte foder?

• #4   1. sep 2011 Jeg ville helt klart starte renligheds træning forfra, altså sovet, spist, leget = ud og se om han kan tisse/lave stort.

At han ikke høre efter kan være mange ting han er kun 5 mdr, men det er ikke sikkert han ser jer som ledere/fører så derfor går han egne veje.

Med at bide er det bid lige som i leg eller er det for at bide????

• #5   1. sep 2011 Han er 7 måneder nu, og ja vi træner ham i alle tingene. Han kan finde på at gå direkte hen, og så bide en i armen.

• #6   1. sep 2011 Hvad er det for svar du gerne vil have? vil du have grønt lys til at aflive ham eller finde et andet hjem?

• #7   1. sep 2011 VILLE ALDRIG AFLIVE HAM. Skriver for at høre om i har nogle gode råd, til at vende ham af med at bide og sådan.

• #8   1. sep 2011 Det er jo aktive racer der kræver aktivering. Ikke boldleg og anden volsome ting. men hunden skal bruge hovedet. Bideri, urenlighed er et spørgsmål om træning, så han lære og opfører sig pænt.
    Maven og ørene skal dyrlægen se og give råd om behandling.

• #9   1. sep 2011 Øjenbetændelse er en sag for dyrlægen.

Maven - hvad fodrer I med? Har I forsøgt andre ting og hvad var resultatet? Også her kan dyrlægen hjælpe.

Bideri - det er en hvalp/unghund og de bider. Det skal trænes væk. I hvilke situationer bider han? Siger han fra, leger han, forsøger han at få aktivitet?

Urenlighed - i hvilke situationer? Alene hjemme, når I er der og ser det, vil han gøre det udendørs, på ture? Om natten? Om dagen?

• #10   1. sep 2011 Husk i øvrigt at I kun har haft ham i ultrakort tid, og at han uden tvivl har haft en kedelig start på livet.

Jeres tålmodighed skal være stor og I må bruge en masse energi på at sætte Jer ind i hunde, der har haft en svær start på livet. Man får alt det man gør med mentalt sunde hunde, bare meget mere af det. Derfor er sådan en hund også langt mere krævende.

Dog lyder det ikke til at være så alvorligt det, du beskriver - men sæt lidt flere ord på.

Trives hunden generelt?

• #12   1. sep 2011 vores hund havde dårlig mave stortset konstant indtil hun var 8-10 mrd! Vi havde prøvet forskelligt foder bare ikke længe nok vi blev anbefalet 3 mrd på samme foder og blev det ikke bedre sku vi skifte ( Ginga har fået alverdens medicin mod dårlig mave) den dårlige mave var selvf også lidt skyld i uheld indenfor! Men i denne sommer har hun også haft 2 uheld i bilen simpelthen pga varmen!

• #13   1. sep 2011 Ved godt at det "bare" er en hund, men når hunden nu har haft en dårlig start på livet, kan den dårlige mave og biden (måske endda umotiveret), være et psykisk/stress problem???

Vil også helt sikker sige at det skal trænes væk, men umiddelbart vil jeg ikke tro, at jeres hund gør det fordi den er aggrasiv eller dominant, jeg tror bare at den er RIGTIG usikker..
    Selvfølglig ikke dermed sagt at det er iorden, men tror i gennem træning og samvær skal skabe tryghed for hunden.. Jeg kender ikke det sted i har fået den fra, men når i nu beskriver stedet som en fabrik, må i huske at hun/han nok aldrig har lært hvad det vil sige at være en renlig familiehund..

Hav tålmodighed, tid til træning og skab en go' kemi, så tror jeg at hun/han bliver en rigtig god hund..
    Husk den har nok en ting eller to i rygsækken, som gør at den reagere som den gør.. og hvem kan beabrejde den de,t hvis den ikke er bleven behandlet godt..

Kommentér på:
Hvad ville i gøre

Annonce