3.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

DIarre+barf DIarre+barf

Hej

Vores Messi er barf hund, og har altid haft lidt tynd mave. I nat skulle han ud flere gange, det er her vi kalder det diarre. Normalt får han lidt knogler så er afføringen bedre. Vi har også givet zoolac uden held.

Ved i om han overhovedet må få ris og a38 når han er en barf hund?

Har læst her inde om pro-kolin også.

Tænker om det kunne være orm, men kan umiddelbart ikke se noget bevæge sig i afføringen. Han leger og spiser normalt ellers.. Ved ikke om jeg skal ringe til dyrlægen med det samme, eller lige give ham en chance og holde en sulte dag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DIarre+barf
  • #1   31. aug 2011 åååh for søren, ved ikke om han må få det smiley men plejer at give a38 og havre gryn, det får maven på rette vej igen. ris og kylling er også godt mod mavsen.

ville nok ringe dyrelæge op og høre ham/hende.

• #3   31. aug 2011 Tak.. smiley Ja, har også hørt det om ris og kylling. Den er vist sikker hver gang..
    Ja, det er selvfølgelig altid godt lige at ringe til dyrlægen først.. : ) Det må jeg se om jeg kan få gjort i løbet af arbejdsdagen.

Synes man sku indføre dyrets 1. og 2. sygedag ligesom med børn smiley

• #4   31. aug 2011 Messi er et halvt år.. smiley

• #6   31. aug 2011 Nej, det er lidt derfor jeg ville høre jer her inde om det er noget i har erfaring med? Har aldrig givet ham den slags andet end kød og grøntsager.

Når en barf hund får skånekost, med fx. ris og kylling. skal man så tilberede kyllingen eller skal den være rå? Normalt koger man dem ikk?

• #8   31. aug 2011 Som Daisie skriver, så er der intet til hindrer for at give en barf-hund skånekost med mindre den selvfølgelig har allergier...

Startede diarréen i nat?? Normalt siger man en dags faste og derefter skånekost (fx kogt kylling og udkogte ris) indtil maven igen er i orden.. Har hunden diarré i mere end 3 dage så ska hunden til dyrlæge..

Zoolac er ikke særlig godt i forhold til Prokolin.. Hvis han ofte har lidt lind mave ka I evt give ham Pro fibre
    ( (link fjernet) ) dagligt..
    Vores Asti er også barf-hund, men hun har desværre en lidt sart mave (hun er ikke syg!) så vi har netop købt Pro fibre for at hjælpe hendes mave - og det ser ud til at virke smiley

• #10   31. aug 2011 Tusind tak for jeres hjælpsomhed, jeg er meget taknemmelig. smiley I er rigtig søde. Kigger på jeres links med det samme!

• #12   31. aug 2011 Jeg plejede at købe lammeben til ham som var rigtig gode for hans mave, men her på landet er der ikke nogen som forhandler det. Kan faktisk heller ikke købe rent fedt her på landet. Barf klinikken i glostrup er vist lukket, hvor jeg ellers måske havde mulighed for en kunne købe de to ting med hjem til mig. Men bor også selv i nykøbing sj.. smiley Så er i gang med at søge på nettet. Halal slagtere kan heller ikke hjælpe med hensyn til ben..

Dyrlægen sagde han godt måtte få kogt ris og kylling med en sultedag først. Med pro-kolin på tre gange om dagen.

Ellers plejer vi også at have en sultedag om ugen.. smiley

• #13   31. aug 2011 Matsi er også BARF hund, og da hun fik diarré hjalp (ud)kogte ris, og kogt kylling hendes mave. Hun fik endvidere et kost-tilskud der hedder canikur-pro - som også skulle få styr på tarm-situationen. Jeg havde hende ved dyrlægen. Ris er (efter min erfaring) ingen problem for en BARF-hund.

Held og lykke, og god bedring med Messi! (c:

• #15   31. aug 2011 Mange tak Hellan. smiley Det er dejligt at høre nogen med gode erfaringer med nogle forskellige ting. Det vil jeg gå ind og læse mere om, canikur pro. Man må jo prøve lidt af hvert og se hvad der virker bedst for ens hund tænker jeg...

• #16   31. aug 2011 Stegeflæsk? Ja, det lyder som en god ide.. Det er nok super best der kunne have den slags? De der stegeben man køber til supper har jeg givet ham og dyrlægen siger de giver tynd mave eller kan gøre det.. Men tænkte på hans tænder jo.

Oksehakkekød er han helt syg med smiley

• #18   31. aug 2011 Pia H; Svinekød skulle, efter hvad jeg har læst, ikke indeholde nogle gavnlige næringsstoffer for hunden. Medmindre, selvfølgelig, man er ude på at fede vovsen lidt op. (c;

• #19   31. aug 2011 Vi har ikke en super spar, men kigger i den alm. spar og ser på de svine stegeben. Det lyder super, både med kg, og pris.
    Okay, så giver jeg ham ikke det mere.. øv. Det ville jeg godt have vidst eller sat mig ind i inden jeg bare købte dem.
    Har altid været lidt forsigtig med fjerkræ med knogler der ku sætte sig fast i halsen, men hvad er din oplevelse med dine små hunde?

• #20   31. aug 2011 Jeg har hørt svinekød er giftigt for hunde i store mængder. (siger min barf forhandler) smiley

• #22   31. aug 2011 Nu hvor jeg har jer.. smiley Hvilken grøntsager er gode? Vi har indtil videre givet gulerødder, æbler, pære og lidt bær.

• #23   31. aug 2011 Daise : Så jeg må bare prøve mig frem.. Man kan sige det er den eneste måde man finder ud af hvad der er godt og fungere bedst for lige netop min hund smiley Men har ellers holdt mig fra griseting også.. men ja ved det ikke..

• #26   31. aug 2011 Minus løg og brocoli! Got it! Tak for hjælpen alle sammen, i har været til kæmpe stor hjælp. Har været et nervevrag i dag med hensyn til messis mave, men nu er man lidt mere rolig efter man har fået lidt at gå efter og nu kan hjælpe ham meget bedre smiley

• #28   31. aug 2011 Canicur har ikke en stoppende virkning på diarré... Det er probiotika som hjælper med at stabilisere maven, så det ka fx gives hvis man har en hund med sart mave, men er ik godt ved diarré..

• #29   31. aug 2011 Okay.. Kan lige snakke med messis dyrlæge om hvilket af alle de her gode midler i har foreslået, jeg skal bruge til ham smiley Tak for hjælpen. Skal til dyrlægen efter arbejde og købe et tilskud, og så en masse kylling og ris.

Daise : Næææ... så tror jeg at jeg har trimmet sådan en på et tidspunkt. Var en overgang som trimmer i en lille butik, men kunne slet ikke forstå til at starte med hvordan man kunne trimme sådan en korthåret hund smiley Men der er jo maser af forskel bag efter smiley

• #31   1. sep 2011 smiley Kan huske det, men man tror det umiddelbart ikke smiley Vi ordnede også ruhåret gravhunde. Dem havde jeg heller ikke troet skulle trimmes. Men det kan man, og såå ser de rigtig fine ud bag efter.. smiley

• #33   1. sep 2011 Nåårh hvore er de dog kære nytrimmet. Man kan virkelig se forskel.. Det ligner jo en helt ny hundehvalp. smiley

Hmm holdt jo en sultedag for messi i går, og han fik så lidt inden vi gik i seng med ris og kylling og en lille smule her til morgen af små potioner. Bør jeg være bekymret hvis der slet ikke er kommet afføring ud af ham i dag eller i går efter kl. 12.00 ca. ?

Der var nogle der nævnte forstoppelse nemlig. Overvejer nu at køre forbi dyrlægen igen i dag.

• #35   2. sep 2011 Ja, han har fået zoolac, og nu det der pro-kolin. smiley I går efter arbejde gik vi tur, og så lavede han lidt der.. Så jeg blev super glad. Nu fortsætter vi bare lige kuren med kylling og ris nogle dage endnu for at være sikker..

Kommentér på:
DIarre+barf

Annonce