{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

update blærebetændelse og 2 hunde glæden {{forumTopicSubject}}

Mistede jo vores elskede skotte i januar til kræften.
Skulle så have hund igen, havde svært ved at finde hvalp og endte med voksen hund i maj, og så hvalp nu her i august.

Det er desværre lige nu sådan at sammenkøringen ikke har været problemfri.
Hvalpen fik sidste lørdag konstateret blærebetændelse og den er nu på 3. slags medicin da infektionen ikke har reageret på de 2 første slags. Reagerer hun heller ikke på denne skal hun have taget en prøven ind i blæren på mandag. Er der bakterier skal der findes ud af hvilke og hvilken medicin der er den helt rigtige. Er der ikke bakterier i den prøve kan det være noget med kosten, men det kan også være en defekt mlm nyrer og urin veje, eller en hund med kronisk blæreproblemer, hun er 12 uger i dag. smiley

Den voksne på 22 måneder har tabt sig over 1 kg i sommerens løb og er øm i ryggen, så nu er hun på smertestillende, og hjælper det ikke på vægt, appetit og humør så skal hun have taget blodprøver for at se om hun evt fejler noget andet : (

Så lige nu synes vi det er øv at være hunde ejer samtidig med at det jo er møg synd for hundene... Den voksne har jo ikke taget ubetinget glad imod hvalpen, men hvordan kan hun også det hvis hun selv har det træls.

Renlighedstræning med hvalpen er selvfølgelig en by i Rusland så alt i alt er det hele lidt surt.

Vi vil selvfølgelig gøre alt for at hundene kommer på toppen igen, men puha dyrlæge regninger er ikke af de sjove...

Bare et øv-opstød .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  update blærebetændelse og 2 hunde glæden
  • #1   26. aug 2011 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne.
    I har gjort et kæmpe forarbejde for at alt skulle gå godt, og så ender I op med to syge hunde.
    Det er bare ikke retfærdigt!
    God bedring til dem begge.


  • #2   27. aug 2011 tak, ja vi synes virkelig vi har gjort vores forarbejde, og lyttet til folk der advarer mod "køkkenopdræt" og hørt at man skal købe med tavle helst DKK og kigge ind i de gener der er i hundene osv, og vi har gjort det og alligevel synes vi lige nu det er lidt uoverskueligt.

    Er så bange for de nyre/blære lidelser der er hos skotten, den sidste døde netop af kræft i blæren, der så blev opdaget for sent... men får sådan helt åh nej ikke igen følelsen når den der lille nus stadig har blærebetændelsed trods behandling...

    Tror også det ender med at den voksne skal undersøges nøjere, hun har nu været på smertebehandling i et døgn og der er ingen ændring andet end hun drikker mere synes jeg, er så bange for der ligger noget alvorligt skjult i hendes tilstand : ((


  • #3   27. aug 2011 Jeg kan godt forstå, at det hele virker lidt uoverskueligt.
    Hvad siger opdrætterne?
    En syg hund, ja men begge to!
    Jeg kan godt se, at der er ikke mange lyspunkter lige nu i jeres liv.
    Puha sikke en redelighed!


  • #4   27. aug 2011 den ene opdrætter (hvalpens) skriver at når hunden spiser og voksen kan hun da bestemt ikke forestille sig der er noget alvorligt galt.

    Den anden har jeg lige talt med og hun mener at <Nova er faldet ned på ryggen på et tidspunkt og så har gået og spændt og fået ondt... hun har også tidligere hoppet og sprunget efter legetøj og har hoppet højt og er faldet ned på ryggen, det er bare længe siden.,


  • #5   27. aug 2011 Noget kunne jo godt tyde på, at Nova har ondt, og deraf også sin manglende tolerance overfor hvalpen.
    Havde jeg været opdrætter og en af mine hvalpe var så syg, ville jeg være dybt ulykkelig.
    Jeg håber på det bedste for begge jeres hunde.


Kommentér på:
update blærebetændelse og 2 hunde glæden

Annonce